Gå til innhold

Hvor mye tror dere et nytt kjøkken vil koste, L-formet?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har et lignende kjøkken som i denne leiligheten (se link). Hva tror dere et nytt L-formet kjøkken ville kostet? ikke ute etter noe veldig fancy, kan godt være Ikea :) Noen som har satt inn nytt L-formet kjøkken i det siste og hva betalte dere? Må nevnes at jeg fins ikke handy så må leie inn folk til å gjøre alt, både rive og sette inn nytt + male vegger/legge gulv etc. 

Lev Obos-drømmen på Bergkrystallen. Sentral, attraktiv og romslig 2 (3)-roms andelsleilighet, med vestvendt balkong. | FINN eiendom 

Anonymkode: 870d9...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skal vask og hvitevarer være på samme sted som før? Sparer deg potensielt mye i rørlegger- og elektrikerutgifter selv om de uansett må innom en tur. Skal du ha alt innebygd med skjulte fronter, eller skal du gjenbruke kjøleskap og oppvaskmaskin? Må du legge nytt gulv? 

Mye å tenke på som potensielt kan doble budsjettet. Selv om du ikke er handy så bør du sterkt vurdere å hvert fall male veggene selv. Det er litt penger ut av vinduet å få fagmenn til å gjøre slikt.

Anonymkode: f8de7...9bf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruk tegneprogrammet til Ikea så får du svar.

Anonymkode: de75c...004

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi betalte 55000 på ikea for en større L med kjøkkenøy. Da var det 3 skuffer per benkeskap og 1 høyskap. Inkl. benkeplater. Vi kjøpte kun oppvaskmaskin på ikea og mener den kostet ca. 8000 - inkl. i de 55000. Vi har svarte benkeskap - mulig de hvite er litt billigere. De andre hvitevarene, vask og spring hadde vi fra før. 

Anonymkode: 710e8...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Vi betalte 55000 på ikea for en større L med kjøkkenøy. Da var det 3 skuffer per benkeskap og 1 høyskap. Inkl. benkeplater. Vi kjøpte kun oppvaskmaskin på ikea og mener den kostet ca. 8000 - inkl. i de 55000. Vi har svarte benkeskap - mulig de hvite er litt billigere. De andre hvitevarene, vask og spring hadde vi fra før. 

Anonymkode: 710e8...25e

Vi gjorde alt selv. Måtte ha betalt 30.000-40.000 ekstra for montering. 

Anonymkode: 710e8...25e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer an på om du beholder planløsning og plassering av vask/hvitevarer, samt om du skal ha hvitevarene integrert eller ikke. For integrerte hvitevarer fordyrer. Montere selv eller ha montører, benkeplate i laminat eller tre. Hva slags type fronter og knotter, hvilken type vask. Belysning under skap. Mange ting spiller inn her.

For et tilsvarende kjøkken fra HTH med integrerte hvitevarer, shaker-fronter, laminat benkeplate, planlimt vask, så kom det på rundt 150-160 000 inkl montering. 

 

Anonymkode: b5267...6aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mener vi betaler rundt 190 000 kr for vårt. Da er det rett kjøkkenbenk med sittebenker under et vindu, så formen er en L. Har da valgt Dekton-benkeplate, dyrere vask, ikke billigste hvitevarer. Ikke spart på noe særlig egentlig. 

Anonymkode: bffc5...f37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pusset akkurat opp et tilsvarende kjøkken i en lignende leilighet i samme område. Måtte betale ca 190.000 for alt, som inkluderte å rive det gamle kjøkkenet og montere det nye, med elektriker, rørlegger og montører. (Dette inkluderte ikke vegger, tak eller gulv) 


 

Anonymkode: aebd0...116

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 21.1.2023 den 15.45):

Skal vask og hvitevarer være på samme sted som før? Sparer deg potensielt mye i rørlegger- og elektrikerutgifter selv om de uansett må innom en tur. Skal du ha alt innebygd med skjulte fronter, eller skal du gjenbruke kjøleskap og oppvaskmaskin? Må du legge nytt gulv? 

Mye å tenke på som potensielt kan doble budsjettet. Selv om du ikke er handy så bør du sterkt vurdere å hvert fall male veggene selv. Det er litt penger ut av vinduet å få fagmenn til å gjøre slikt.

Anonymkode: f8de7...9bf

Beklager sent svar, jeg har vært meget busy :) Men ja, vask og hvitevarer skal stå på samme sted. Jeg har ikke oppvaskmaskin og må få ordnet det + bytte ut alle hvitevarer. Skal sparkle + male veggene (klarer ikke det selv så må leie inn folk) og legge nytt gulv. 

Jeg har bestilt tegetime med Ikea til uken, så da får jeg vite pris. Har sett på Bodbyn i sånn fransk herregårdstil (med glass øverst i overskapene), så får se hva det blir til.

Problemet er dette med penger, uansett vil det vel koste 100K +++ tenker jeg, kommer nok til å ta årevis å få spart opp det.. Med mindre jeg vinner i Lotto! 

TS

 

Anonymkode: 870d9...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 8.58):

Jeg pusset akkurat opp et tilsvarende kjøkken i en lignende leilighet i samme område. Måtte betale ca 190.000 for alt, som inkluderte å rive det gamle kjøkkenet og montere det nye, med elektriker, rørlegger og montører. (Dette inkluderte ikke vegger, tak eller gulv) 


 

Anonymkode: aebd0...116

Såpass dyrt ja.. hvilket kjøkken gikk du for? 

Anonymkode: 870d9...68d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Beklager sent svar, jeg har vært meget busy :) Men ja, vask og hvitevarer skal stå på samme sted. Jeg har ikke oppvaskmaskin og må få ordnet det + bytte ut alle hvitevarer. Skal sparkle + male veggene (klarer ikke det selv så må leie inn folk) og legge nytt gulv. 

Jeg har bestilt tegetime med Ikea til uken, så da får jeg vite pris. Har sett på Bodbyn i sånn fransk herregårdstil (med glass øverst i overskapene), så får se hva det blir til.

Problemet er dette med penger, uansett vil det vel koste 100K +++ tenker jeg, kommer nok til å ta årevis å få spart opp det.. Med mindre jeg vinner i Lotto! 

TS

 

Anonymkode: 870d9...68d

Jeg har tre høyskap, ett dobbelt underskap under vask, og ett standard underskap og ett smalt, pluss to overskap, og l-formet kjøkken.

Vi rev selv, la nytt gulv og tak, og vegger selv, og skrudde kjøkken. Kun fagfolk til å bytte varmtvannsberederen og legge opp strøm.

Det ble vel rundt 120 000-150 000. 

Har veddingendører, og du ser på de frontene som er rundt dobbelt så dyrt.

Anonymkode: 844cd...3b6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøkkenet vårt fra 90-tallet koster 200.000,- så regner med du må betale rundt den prisen om du ikke gjør hele jobben selv, med flatpakket kjøkken.

Anonymkode: c4048...0a3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Vi ga 240 000kr(ink.hvitevarer) for nytt L-formet kjøkken(Sigdal)

Anonymkode: 77c97...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi ga 240 000kr(ink.hvitevarer) for nytt L-formet kjøkken(Sigdal)

Anonymkode: 77c97...f08

Må legge til at vi har revet og montert selv. Kun brukt rørlegger og elektriker på det vi måtte. Vi har mye skap/skuff og hylleplass, samt en kjempestor øy med masse skuffer. Vi holder fortsatt på med renovering i hovedetasjen og har derfor ikke testet ut kjøkkenet enda.

Anonymkode: 77c97...f08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi ga 240 000kr(ink.hvitevarer) for nytt L-formet kjøkken(Sigdal)

Anonymkode: 77c97...f08

Hvordan er det mulig. Hvilken modell valgte dere? Vi har to høyskap, relativt stor øy og fem benkeskap, og må ut med 340 nesten uten hvitevarer (bare bora). 

Anonymkode: 3d74b...eb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...