Gå til innhold

Hvordan gjøre det med lufting av hund med barn/nyfødt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en hund som trenger lufting 3-4 ganger for dagen. Noen lange turer (ca 2), og noen turer går fint å bare ta rett utenfor som varer i 4-5 min slik at hun får tisset. Men jeg bekymrer meg veldig angående dette med å ha en nyfødt. Hvordan løser dere med hund dette? 

Har også tenkt på når baby blir 1 år og får normale kveldsrutiner, jeg kan jo ikke da drive å vekke baby midt på kvelden for å ta baby med ut? Hvordan skal jeg løse dette? Kan heller ikke lufte hunden før baby skal legge seg da det blir alt for tidlig, hun trenger luftetur på kvelden. 

Samboer jobber 4-4 så er mye alene 

Anonymkode: a8cc3...df7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Baby i barnevogn og hund i bånd, gikk helt fint.

Ved å slite ut hunden med mentaltrening blir hunden så utmattet at du ikke trenger så lange kveldsturer :D
Lykkelig hund, og mindre fysisk slit for mor.  Bofser liker å leke. Apport- og søksøvelsr, hinderløyper etc koster oss lite, men er god trening for hunder,

Det er ikke sikkert at du får et barn som sover om kvelden, for å si det slik... så ikke ta bekymringen på forskudd.

• Liker 1
Skrevet

Har du mulighet til løpestreng ute? Babycall har litt radius så det går an å gå litt frem og tilbake fremfor huset og fortsatt være berett. 

Anonymkode: 77b23...e8a

• Liker 1
Skrevet

Har testa babycall med kamera utenfor huset mens baby sover, og det har fungert bra. Hvis du ikke har hage så kan du, som noen før meg har nevnt, lufte hunden rett utenfor huset med babycall.

Anonymkode: 7f691...c3f

Skrevet

Kanskje du kan finne en hundepasser som kan gå kveldstur når mannen din er borte?

Anonymkode: 299e3...927

Skrevet

For de korte turene hadde jeg baby i bæresjal, og så tok jeg på meg jakken min og lukket den utenpå oss begge. Praktisk på vinteren så jeg ikke behøvde kle på baby så mye.

Anonymkode: 30d38...2ff

Skrevet

For de små tisseturer, rett utenfor: babycall mens baby sover. For lenger: vogn, bæresele. 

Anonymkode: e3217...add

Skrevet

Jeg tenker å ta baby i bæresele de gangene jeg skal gå lang tur. Evt. vogn. Siste ordentlige turen blir vel rett før barnet legger seg, men da er vi også oppe tidlig og kan gå tur igjen da.

Anonymkode: 5ed6f...0c3

Skrevet

Det kommer nok en god del an på babyen og hunden hva som kan funke. Men jeg kan jo si hvordan jeg gjorde det i hvert fall. Mannen min jobber også 4-4.

Med første baby brukte jeg stort sett bæretøy fordi både hunden og jeg liker å gå på stier i skogen. Når det gjaldt kveldslufting, så la jeg om hundens vaner etter babyen etter hvert. De første månedene hadde ikke babyen noe særlig søvnrytme, så jeg gikk kveldstur med henne i sjal. Det funket for oss fordi hun roet seg da. Hun var uansett stort sett våken på kvelden og ville bare spise og spise og spise, så det ble kveldstur med hunden før jeg satte meg til rett i sofaen og ammet videre da vi kom inn. Men da hun etter hvert begynte å legge seg for kvelden, la jeg kveldsturen tidligere. Og så luftet jeg hunden på tomta med babycall senere på kvelden. En periode tok jeg kveldsstellet av babyen før vi gikk tur, og la turen til leggetid, fordi babyen alltid sovnet på veien. Da gikk det an å få av meg bæresjalet med babyen oppi og få lagt henne fra meg i dobbeltsengen uten at hun våknet. Dette vet jeg er helt umulig for andre igjen, men jeg kunne sjekke når babyen var i dyp søvn (rolig pust, helt slapp i armer og ben) og så overføre henne til senga da. 

Nå har jeg to barn, og får til tider hjelp av en betalt hundepasser til å gå tur på ettermidagstid. Det var lettere da de bare hang på meg i bæretøy eller villig satt i vogn, egentlig. Jeg har også byttet hundepass med en nabo, vi har tatt med hennes hun på tur eller passet den ved behov (hovedsaklig i mannens friperioder) og hun har tatt med vår på tur i blant. 

Anonymkode: 79c59...4c6

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...