Gå til innhold

Er kvinner homofobe?


Kompetent

Anbefalte innlegg

Google hva homofob betyr, så vil du få svaret ditt, dette er milevis unna homofobi 

Anonymkode: e4c0e...c6f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Og jeg er kvinne selv og har snakket med utallige heterofile kvinner som aldri har hatt noen form for forhold eller seksuell erfaring med lesbiske eller andre kvinner i det hele tatt. Og jeg har også snakket med mange menn som påstår de får hvem de vil.
Anektdotiske bevis er dårlige bevis. Spesielt når folk kan lyve og overdrive, både om antall og hvem de har hatt seksuell kontakt med. De kan også lyve om eller skjule egen legning, så "heterofile" kvinner som lar seg sjekke opp eller liker å swinge fordi de vil kose med damer, er kanskje ikke heterofile likevel. Det er vel ikke så rart at bifile kvinner er i et forhold med en mann og samtidig ønsker sex med damer? Høres helt normalt ut i mine ører.

Anonymkode: 9c1cf...47d

Det er ikke bare synsing og anekdoter. Ser man på forskningen til førsteamanuensis i psykologi, Meredith Chivers, var hennes konklusjon at kvinner er enten homoseksuelle eller biseksuelle. Dette etter forsøk hvor man målte opphisselse utifra visuell stimuli. Det viste seg da at heteroseksuelle kvinner ble mye mere opphisset av å se kvinner i seksuelle handlinger med hverandre enn ved å se menn, samtidig som kvinner ikke tente på nakne menn i det hele tatt, mens de umiddelbart tente på nakne damer. Altså ikke en spesielt heteroseksuell reaksjon. Streite menn tente ikke på nakne menn i det hele tatt.
Så utgangspunktet er at kvinner ikke responderer i tråd med deres oppgitte legning, mens alle andre kjønn/legninger gjør det. En annen undersøkelse viste at 31% av kvinner hadde hatt sex med eget kjønn, og 70% av kvinner var seksuelt tiltrukket sitt eget kjønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når man ikke har linker til de såkalte «undersøkelsene» så er det ingen som tror deg.

Anonymkode: 45c71...134

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompetent skrev (1 time siden):

Argumentet kommer fra egne samtaler med 10-15 biseksuelle og et par lesbiske kvinner, som har avslørt dette. I tillegg kan man lese tråder i ulike forum, hvor lesbiske kvinner både forteller hvor ofte hetro damer legger an på dem og at det er lettere for dem å score med streite damer enn andre lesbiske kvinner. Ser man intervjuer med kvinner som swinger og har trekant, er det nesten alltid damer de er ute etter. Dette er grunnen til at single menn ikke har adgang til mange swingers-treff, siden de ikke har med seg det damer vil ha: damer.

Ofte er det menn som ikke liker å høre at kvinner foretrekker kvinner.

Hardt hæ? Du argumenterer at samtaler med 10-15 BISEKSUELLE og noen lesbiske – og noen som er intervjuet på en swingersklubb viser at de liker å ha sex med jenter og det betyr at alle HETEROSEKSUELLE kvinner er bifile. Hm. Hva?

  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 22.1.2023 den 23.23):

I en rapport til FNs menneskerettighetsråd fastlår Amnesty at menneskerettighetsbrudd også foregår i Norge.

Av de største problemene som nevnes i rapporten er vold mot kvinner.

Anonymkode: 45c71...134

Hvorfor skifter du tema?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glad jeg har funnet meg en mann som liker å leke med begge kjønn, slik jeg også gjør. For oss er det en ekstra spenning i hverdagen å kunne ta med oss en ekstra person i sengen, samme hvilken kjønn det er. Han setter veldig pris på å kunne være helt seg selv i et forhold, å kunne utforske sin seksuelle lyster med en likesinnet person. 

Anonymkode: 89084...705

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kompetent skrev (På 21.1.2023 den 12.02):

Det viser ihvertfall at kvinner ikke aksepterer mannlig homoseksualitet, når menn blir avvist kun på grunnlag av deres legning.

Du skjønner verden har gått til ...... når man kan skrive den setningen der i ramme alvor.

 

Enn så lenge - legg merke til enn så lenge - så står kvinner og menn i Norge fritt til å velge partner.

 

At man om noen år - hvis dagens utvikling fortsetter - trolig vil bli saksøkt og fengslet hvis man som heterofil kvinne ikke ønsker en bifil/biseksuell mann som livspartner, det ser jeg overhodet ikke bort fra. På samme måte som at man trolig blir saksøkt og fenglset som mann hvis man avviser/ikke ønsker en transkvinne som partner, eller en mann som har skiftet kjønn til kvinne.

Det kan høres galskap og overdrevent ut. Men på 2-3 år så har vi altså  gått fra å ha to kjønn til at kjønn ikke eksisterer biologisk og vi har nå langt flere enn 2 kjønn. I dag blir du faktisk  bannlyst og canceled hvis du sier det finnes bare to kjønn. Vg, dagbladet etc. omtaler da dine holdninger som radikale og ekstreme.  Bare se på hvordan media omtaler Jenny Klinge  "hennes kontroversielle og radikale meninger"..fordi hun mener det finnes bare 2 kjønn.

 

Jeg ønsker ingen bifil/biseksuell mann som livspartner av den enkle grunn at jeg som kvinne umulig alene kan dekke hans behov. Jeg har også lest og erfart nok via yrket mitt til at jeg overhodet ikke ønsker å utsette meg for den forhøyede sykdomsrisikoen et forhold med en mann som har/har hatt sex med menn vil påføre meg som kvinne. Det er lov å ikke ønske en spesifikk partner grunnet  hans kropp og fasong, hårsveis og tenner, forbruksgjeld og domfellelser, og det å ikke ønske en partner som er glad i å pule manneræv er det også lov å si høflig nei,takk til.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: 473e6...a6a

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Undersøkelsen er finansiert av Glamour, men hva så? Amnesty og andre bruker også tredjepartsbyrå til å utføre undersøkelser.

Jeg tror på det. Det stemmer med inntrykket på KG hvor dette har blitt tatt opp: Svært få menn har problemer med at en date har eksperimentert men en annen kvinne. Det blir regnet som sexy. En god del kvinner har et problem med det motsatte.

Er det så vanskelig å tro på? Hadde dere med hånden på hjertet ventet noe annet?

Utrolig hvor desperate kvinner er etter å ikke diskutere dette. Går til angrep. Skiftet tema etc.

Er det så jækla vanskelig å innrømme at kvinner ikke er best i absolutt alt? Jeg innrømmer lett at kvinner i snitt gjør mer husarbeid og at flere menn er kriminelle. Jeg tror de fleste menn er åpne for at vi ikke scorer høyest på absolutt alt. 

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kompetent skrev (1 time siden):

Det er ikke bare synsing og anekdoter. Ser man på forskningen til førsteamanuensis i psykologi, Meredith Chivers, var hennes konklusjon at kvinner er enten homoseksuelle eller biseksuelle. Dette etter forsøk hvor man målte opphisselse utifra visuell stimuli. Det viste seg da at heteroseksuelle kvinner ble mye mere opphisset av å se kvinner i seksuelle handlinger med hverandre enn ved å se menn, samtidig som kvinner ikke tente på nakne menn i det hele tatt, mens de umiddelbart tente på nakne damer. Altså ikke en spesielt heteroseksuell reaksjon. Streite menn tente ikke på nakne menn i det hele tatt.
Så utgangspunktet er at kvinner ikke responderer i tråd med deres oppgitte legning, mens alle andre kjønn/legninger gjør det. En annen undersøkelse viste at 31% av kvinner hadde hatt sex med eget kjønn, og 70% av kvinner var seksuelt tiltrukket sitt eget kjønn.

En enkelt studie som ikke kak overføres til noe som helst fornuftig. 

Anonymkode: 53863...83f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må man ønske å ligge med noen for å akseptere og respektere dem? Virkelig? Uansett. Jeg hadde ikke hatt et problem med det, men jeg regner med en del kvinner som fremdeles er opptatt av og tiltrekkes av det gamle mannsidealet mener at mannen blir litt mindre mann av det og at man da finner det mindre tiltrekkende. Vil og tippe at en del kvinner ikke stoler på at mannen ikke er homofil, for jeg tror fremdeles vi ikke helt aksepterer at biseksuelle menn kan være heterofile. Dette er fordommer jeg tror oppstår fordi vi ikke er helt vant til det ennå slik vi er med kvinner som eksperimenterer. Tror dette er noe som forsvinner med tiden egentlig, i og med at det for menn begynner å bli litt mer stuerent å være biseksuell, men jeg tror det kan ta litt tid. Etter det jeg har hørt er det ikke uvanlig i den yngre generasjonen at også menn er mer åpne.

Endret av Lava Anne
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isambard skrev (26 minutter siden):

Undersøkelsen er finansiert av Glamour, men hva så? Amnesty og andre bruker også tredjepartsbyrå til å utføre undersøkelser.

Jeg tror på det. Det stemmer med inntrykket på KG hvor dette har blitt tatt opp: Svært få menn har problemer med at en date har eksperimentert men en annen kvinne. Det blir regnet som sexy. En god del kvinner har et problem med det motsatte.

Er det så vanskelig å tro på? Hadde dere med hånden på hjertet ventet noe annet?

Utrolig hvor desperate kvinner er etter å ikke diskutere dette. Går til angrep. Skiftet tema etc.

Er det så jækla vanskelig å innrømme at kvinner ikke er best i absolutt alt? Jeg innrømmer lett at kvinner i snitt gjør mer husarbeid og at flere menn er kriminelle. Jeg tror de fleste menn er åpne for at vi ikke scorer høyest på absolutt alt. 

Jeg mener bestemt at kvinner spesielt på KG skårer høyere enn menn på å være opptatt av fakta og kilder. Jeg har ikke opplevd at kvinner her har sagt at de kjenner noen bifile kvinner som sier at de liker å ligge med kvinner og at det beviser at alle kvinner er lesbiske. Det er jo bare en ekstremt underlig påstand. Jeg kan ikke diskutere med hvordan noen mener at det er om man ikke bryr seg om logikk overhodet.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (På 22.1.2023 den 23.10):

Nå vet jeg ikke hvor representativ denne studien egentlig er, men det stemmer for så vidt med inntrykket fra tidligere av at kvinner generelt er betraktelig mer negative til at menn har hatt sex med samme kjønn enn menn er til at kvinner har hatt det.

Det slo meg for en tid siden at kvinner og menn egentlig er ganske like på dette området; hverken kvinner eller menn liker tanken på partneren sin med andre menn, og mannlige sexpartnere gjør både kvinner og menn mindre attraktive. Kanskje noe å reflektere over for kvinner som ikke forstår hvorfor høyt antall mannlige partnere gjør dem mindre attraktive, mens tilsvarende antall kvinnelige partnere ikke har samme effekt på menn (og kvinner?). 

Dette med dobbeltstandard hva gjelder kvinner og menns seksualpartnere er jo din fanesak. Du måtte trekke det inn her også ser jeg.

Anonymkode: 783d8...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lava Anne skrev (48 minutter siden):

Må man ønske å ligge med noen for å akseptere og respektere dem? Virkelig? 

Nei ,nemlig. Det må man ikke. Dette er en teit diskusjon. Hilsen bifil.

Anonymkode: 7a524...967

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kompetent skrev (På 20.1.2023 den 22.57):

I 2016 gjennomførte bladet 'Glamour' en studie blant 1.000 kvinner. I denne kom det fram at 63% av kvinner ikke ville datet en mann som bare en eneste gang hadde hatt sex med en annen mann.
I 2019 ble en annen undersøkelse utført, som viste at kun basert på profil-informasjon på Tinder i falske profiler, rangerte kvinner biseksuelle menn  som både mindre seksuelt attraktive og mindre interessante romantisk. Kvinner var også mindre interessert i å ha sex med eller date biseksuelle menn.
Så selv om 47% av kvinner er tiltrukket av eget kjønn, og 31% har hatt seksuell omgang med eget kjønn, har de liten aksept for menn som har samme tilbøyelighet.
Imaget til kvinner om at de aksepterer mannlig homoseksualietet mer enn noen andre, virker å være et sandslott.

Kilde:
https://bi.org/en/articles/bi-men-are-not-considered-attractive-new-study-says

Interesse og fordom er er totalt forskjellige tema. 

Anonymkode: 01b5c...870

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal INGENTING til for å bli kalt -fob om dagen, så dette tar jeg med knusende ro. 😑

Anonymkode: 53863...83f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette med dobbeltstandard hva gjelder kvinner og menns seksualpartnere er jo din fanesak. Du måtte trekke det inn her også ser jeg.

Anonymkode: 783d8...af0

Litt rar kommentar gitt at det er du som trekker inn "dobbeltstandard". Jeg har tross alt bare påpekt at det her kan se ut til at kvinner og menn har et ganske likt syn hva partners sex med menn angår. 

For øvrig velger jeg å ta det som et kompliment at du er så opptatt av meg, denne gangen som anonym ;) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

herzeleid skrev (1 minutt siden):

Litt rar kommentar gitt at det er du som trekker inn "dobbeltstandard". Jeg har tross alt bare påpekt at det her kan se ut til at kvinner og menn har et ganske likt syn hva partners sex med menn angår. 

For øvrig velger jeg å ta det som et kompliment at du er så opptatt av meg, denne gangen som anonym ;) 

Nei, det er absolutt en passende kommentar. Blunkefjes.

Anonymkode: 783d8...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, det er absolutt en passende kommentar. Blunkefjes.

Anonymkode: 783d8...af0

Du glemte visst argumentene igjen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Det skal INGENTING til for å bli kalt -fob om dagen, så dette tar jeg med knusende ro. 😑

Anonymkode: 53863...83f

Russofob. Homofob. Insektimatenofob. Mange fober. Det kunne blitt det nye navnet! Fob. 

Fob-Patrick. Eller Fob-Elisabeth. Alle er tydeligvis fober likevel.

Anonymkode: cc01b...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

herzeleid skrev (2 minutter siden):

Du glemte visst argumentene igjen. 

Det spiller ingen rolle. Jeg har fått frem mitt poeng.

Anonymkode: 783d8...af0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...