Gå til innhold

Dere som har flere barn - ang størrelse på gravidmagen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 2 barn, og ble like stor begge gangene. En av hvert kjønn :) la på meg mer «ekstra» med jenta, men selve gravidmagen var lik. Barna var nesten nøyaktig like store ved fødsel. 

Har deres vært lik alle graviditeter? Var noe annerledes dersom magen ble større eller 
mindre? 

Har lyst på et barn til, men synes det er så tungt siden jeg får såpass stor mage. Er det noe man kan påvirke selv?  
Har observert noen som har vært ganske store ved flere graviditeter, men veldig liten ved neste 🤔

Anonymkode: fa582...adb

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magen kom hvertfall fortere med nummer to😅 men vektøkingen var den samme

Anonymkode: ddf31...865

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg hadde samme vektøkning med begge, men magen var større med nr. to. Baby nr. to var 500 g større, og jeg mener å huske det ble sagt at jeg hadde ganske mye fostervann. 

Anonymkode: 81ddd...aa7

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg har 2 barn, og ble like stor begge gangene. En av hvert kjønn :) la på meg mer «ekstra» med jenta, men selve gravidmagen var lik. Barna var nesten nøyaktig like store ved fødsel. 

Har deres vært lik alle graviditeter? Var noe annerledes dersom magen ble større eller 
mindre? 

Har lyst på et barn til, men synes det er så tungt siden jeg får såpass stor mage. Er det noe man kan påvirke selv?  
Har observert noen som har vært ganske store ved flere graviditeter, men veldig liten ved neste 🤔

det var heller størremage når morkaka var bak baby fremfor foran baby her. 

Anonymkode: 68ba4...e1a

• Nyttig 1
Skrevet

Har ikke bilde av symfysemålet hos barn nr 1, men her er av nr 2 og 3. Er bare 32 uker på veg med nr 3 så har ikke fullt opp med mål enda.

Har gått ned i vekt under svangerskapene med alle barna, total vektoppgang er 5 kilo nå 32 uker på veg.

Screenshot_20221214-133829_Messenger.thumb.jpg.f7cd1aa0eb96f692d0fedab27f44b191.jpg

20230120_211858.thumb.jpg.368fbe4acace19cb2baf543bd4bba63f.jpg

Var større med nr 2 enn med nr 3. Nr 2 ble født 2 uker før termin og veide 4,4 kilo. De følger med på tredje, men spennede å se hvor det ender mtp det hoppet jeg fikk på slutten sist.

Anonymkode: 321ed...c37

Skrevet

Jeg hadde størst mage første gang og faktisk mindre mage med nr to og tre. Og det til tross for at de to yngste var en hel kg større ved fødsel enn den første. Årsaken var nok at første lå i seteleie i mange uker. Med nr to og tre måtte jeg ha ekstra oppfølging fordi jeg hadde litt liten mage, men det viste seg jo da at barna begge var store ved fødsel. Hos meg var nok det bare fordi jeg er høy og har lang overkropp og god plass. Det er vel sånn at lave kvinner ofte får forholdsmessig større mage pga mindre plass, eller hvis man har mye fostervann. Tror ikke man kan påvirke dette. Kanskje unngå veldig stor vektøkning kan bety noe.

Skrevet

Magestørrelsen kan man ikke påvirke selv og legger man på seg er det gjerne andre områder enn magen. Jeg fikk mye større mage med jenta enn med min første som var gutt (har nok ingen sammenheng med kjønn). Jeg har også noen bekjente som fikk enorme mager men var slanke ellers, fascinerende å se 😅

Anonymkode: 0bfdd...155

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

mindre? 

Jeg innbiller meg at jeg ser stor forskjell på gravidmager når det er gutt, og jente. Mager med gutt blir mye med oval/rund, mens med jentene blir magen mer struttete. 

Anonymkode: 1aea4...e04

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg innbiller meg at jeg ser stor forskjell på gravidmager når det er gutt, og jente. Mager med gutt blir mye med oval/rund, mens med jentene blir magen mer struttete. 

Anonymkode: 1aea4...e04

Dette er en myte😂 min farmor kunne fortelle meg at jeg ventet jente med nummer 1, da jeg ventet gutt 😛 og motsatt skulle hun love meg at nummer to var en gutt ja, men ut kom en jente😂

Anonymkode: ddf31...865

• Liker 2
Skrevet

Jeg har tre barn og min vekt stoppet på samme tall på vekta ved fødsel med alle tre selv om startvekta var høyere for hver graviditet. Magen var like stor hver gang men kom jo raskere med nr 2 og 3. Babyene var av samme kjønn og skilte kun noen titalls gram i vekten og 1 cm i lengde.

Anonymkode: e6c62...bc6

Skrevet

Jeg er gravid med jente nummer to nå.

Med første la jeg meg veldig ut i bredden. Rumpe, lår og hoftepartiet ble mye bredere. Magen kom sent, og ble aldri sånn veldig kule. Følte meg bare tjukk 90% av graviditeten. Morkaken lå foran i det svangerskapet. Fødte rett før uke 37, og hun var litt liten.

I dette svangerskapet har jeg ikke lagt meg ut på samme måte, men magen kom tidlig og står rett ut. Føler at jeg set mindre tjukk ut, og mer gravid ut, denne gangen😅 Morkaken er plassert bak denne gangen, mulig det har noe å si? 

Samme kjønn, men to veldig forskjellige gravidmager. Ble gravid kort tid etter nummer 1, så hadde ikke noe slankere utgangspunkt med nummer to heller.

Anonymkode: 4b65c...e31

Skrevet

Jeg var helt enorm med første, hadde en enorm mage, som sto rett ut, ganske spiss. Så man meg bakfra, så jeg ikke gravid ut, og det gikk inn i livet mitt på sidene. Det var jente som veide 4 kg, hadde morkake på 800 g, og store mengder fostervann. Med andre fikk jeg mye mindre mage, og syntes magen var litt mer rund. Det var gutt på 3,5 kg, morkake på 450 g og middels med fostervann. 

Anonymkode: 0812a...60c

Skrevet

Har bare ett barn, så spurte mamma. Hun har 5 svangerskap bak seg, alle babyer var små ved fødsel. Morkaken bak med alle. La ikke på seg noe særlig utenom baby + tilbehør, i hvert fall ikke synlig, så hvordan eventuell ekstra vekt fordelte seg, aner hun ikke.

Nummer 1 (gutt): Dødfødt, men hun var på gjennomsnittet på SF-mål fra første måling og frem til han døde.

Nummer 2 og 3 (gutter) og 4 (jente): Gjennomsnittet på SF-mål fra første måling til fødsel. Fikk mage til samme tid som med nummer 1.

Nummer 5 (jente): Litt over gjennomsnittet på SF-mål frem til ca. uke 36 og litt under gjennomsnittet frem til fødsel. Fikk mage litt tidligere enn de andre gangene.

Samme form på magen med nummer 1, 2, 4 og 5, som lå med hodet ned. Litt annen form med nummer 3, som lå med rumpa ned og snudde seg riktig vei underveis i fødselen. 😂

Anonymkode: e83d7...db4

Skrevet

Jeg har 2 barn. Magen med nr 1 var gedigen. Jeg og søsteren min gikk gravid samtidlig. Hun hadde termin nesten 2 1/2 mnd før meg. Når hun var i uke 40 hadde vi like stor mage 😅 La ikke på meg noe i graviditeten, men hadde nok å ta av fra før av. Jeg var overvektig, men fikk skikkelig fin struttemage. 

Med nr 2 følte jeg meg bare feit frem til uke 35. Først da fikk jeg skikkelig fin gravid strutte-mage. Var normalvektig når jeg ble gravid, men la på meg 30 kg i svskapet. Hadde mye større mage med nr 1, til tross for at baby nr 2 var 700gr større…Gutter begge to ! 

Anonymkode: ec036...0b6

Skrevet

Jeg var like stor med begge to. Sistemann var 200 gram større enn førstemann. Fikk mye strekkmerker med første, men ingen nye med andremann. Jeg får store barn og har hatt mye fostervann. Og lagt på meg mye. 

Anonymkode: 9f664...c2c

Skrevet

Mye større mage med nr. 2.

Symfysemålet var nøyaktig likt på første måling i uke 24 og så gikk det oppover til jeg havnet utenfor skraveringen. Med første fulgte jeg 50 % streken.

Lik vektoppgang.

Anonymkode: a0778...79d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...