Gå til innhold

Daten min virker som en svindler.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg dater en mann som er bare litt eldre enn meg og allerede har en ledende posisjon i et konsulenthus. Han snakker jobb hele tiden, og det han kan si om prosjekter, og jeg liker egentlig ikke sånne, men det er sjarmerende.... Jeg har selv ikke fullført noen utdannelse og synes det er skikkelig kult alt det han har fått til.... Da han fortalte om konsulent-livet sa han at regel nr 1 var å jobbe 7t men å fakturere for 10t. Det er ganske drøyt mtp at en konsulenttime koster rundt 3000kr. Jeg vet også at han leier utleieleiligheten sin uten å skatte av det..... Han er en velig rolig fyr og pliktoppfyllende, og ikke en som jenter flest legger mest merke til, så det virker merkelig at han skal holde på sånn.... Kan det være et varselsignal om at han kanskje kunne være utro også?

J25

Anonymkode: 77200...e8f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

En mann som skryter så mye av jobben sin er noen du burde holde deg unna uansett.

Anonymkode: 12f1f...835

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Hei, jeg dater en mann som er bare litt eldre enn meg og allerede har en ledende posisjon i et konsulenthus. Han snakker jobb hele tiden, og det han kan si om prosjekter, og jeg liker egentlig ikke sånne, men det er sjarmerende.... Jeg har selv ikke fullført noen utdannelse og synes det er skikkelig kult alt det han har fått til.... Da han fortalte om konsulent-livet sa han at regel nr 1 var å jobbe 7t men å fakturere for 10t. Det er ganske drøyt mtp at en konsulenttime koster rundt 3000kr. Jeg vet også at han leier utleieleiligheten sin uten å skatte av det..... Han er en velig rolig fyr og pliktoppfyllende, og ikke en som jenter flest legger mest merke til, så det virker merkelig at han skal holde på sånn.... Kan det være et varselsignal om at han kanskje kunne være utro også?

J25

Anonymkode: 77200...e8f

Det høres ikke ut som noen god match om du ikke er veldig engasjert i jobben din selv. Det er ikke uvanlig at konsulenter og advokater tar mer betalt enn de reelt sett har brukt av tid. At han muligens snyter på skatten er jo ikke positivt, men forstår ikke helt hva evt. utroskap har med saken å gjøre.

Anonymkode: 276df...56b

Skrevet

Tenker helt ærlig at det ikke er så mye å bry seg om. Det virker ikke akkurat som du er interessert i fyren da 😂

Så om dette er ett tegn på at han også kan være utro? Nei, du kan ikke sette ER LIK-tegnet mellom det å fakturere/runde opp antall timer han tar seg betalt i jobben sin OG/ELLER å snylte litt på skatten med utroskap. 

Anonymkode: 80841...921

Skrevet

Mange røde flagg her. Ingen av de har med utroskap å gjøre.

La han gå, slipp han ut i vannet og finn deg heller noen du har bedre kjemi med.

• Liker 2
Skrevet

Vet ikke hva han mente med å fakturere 10t og jobbe 7t. Men vis meg en håndtverker som ikke holder på sånn og jeg skal vise deg en gulstripete eletant som kan fly og fjerte regnbuer.  

Konsulenter blir vanligvis fulgt nøye med på. Kan godt hende det er snakk om at han jobber smart og gjenbruker åndsverk og materiale på en slik måte at det tar ham raskere tid å gjøre oppdraget og at det i realitet blir billigere for kunden. Dette er ikke uvanlig for konsulenter som leverer en kombinasjon av åndsverk (altså pre-produsert materiale) og timer.  
Men det kan også bety at han regelrett lurer kundene. Det er i så fall ulovlig. Men umulig å vite basert på det du skriver. Sa han det ironisk? Mente han rett ut at han lurer folk?

Skatteregler for utleieleiligheter kan jeg ikke.  

Så langt kan det godt hende at fyren er hel ved. Umulig å vite basert på det lille du skrev. Du får ha det litt i bakhodet. Hvis han er svindlertypen vil dette garantert vise seg i mange andre sammenhenger. Svindlere klarer bare ikke å dy seg. De gir seg selv klapp på skuldren over de mest smålige lurerier. Alt fra å splitte restaurantregninga feil til å stikke av fra økonomiske forpliktelser.

Anonymkode: 8f691...19d

Gjest Warrior
Skrevet

Skjønner ikke hva det har med utroskap å gjøre?
Hvis du mener han svindler så bør du anmelde det. 

Skrevet

Du lurer på om en som ikke bryr seg om at andre mennesker får vondt av å bli svindlet, kanskje bryr seg om å ikke såre en kjæreste?

Dersom man ikke har samvittighet eller omsorg for sine medmennesker, så har man det ikke for partnere eller familie heller, nei. De kan være gode på å late som om de bryr seg, da. Det erjo en grunn til at en del av de får seg partnere. De vet å spille på fasadem og sjarm. Og siden de ikke føler så mye om andre mennesker, så er de heller ikke redd for å dumme seg ut, for de bryr seg katta om hva andre mennesker tenker om dem. Annet enn at de gjerne liker ha en bra fasade. Det betyr at de tørr by mer på seg selv blant andre, og det kan være sjarmerende

1 minutt siden, AnonymBruker said:

Vet ikke hva han mente med å fakturere 10t og jobbe 7t. Men vis meg en håndtverker som ikke holder på sånn og jeg skal vise deg en gulstripete eletant som kan fly og fjerte regnbuer. 

Anonymkode: 8f691...19d

Som en med gammelt hus som noterer timene håndverkere er her og fikser ting, så har jeg aldri opplevd at noen tar flere timer betalt enn de var her.

Anonymkode: f56c7...f0f

• Liker 1
Skrevet

Det viktigste er å vurdere om dere har kompatible verdisyn.

Synes du det han forteller er innafor?

Anonymkode: a0da6...d51

• Nyttig 1
Skrevet

Han skryter av å svindle staten for utleie skatt, han skryter av å svindle kundene sine, du kan banne på at denne fyren ikke nøler med å være uærlig og umoralsk i et forhold også. 

Hadde holdt meg langt unna. Menn som svinger de røde flaggene så tydelig på date er hundre ganger verre enn hva de deler. Det han deler med deg er bare toppen av isfjellet. Og ja, svindlere med psykopatiske trekk er som regel veldig sjarmerende og karismatiske. Det er derfor de kommer unna med det så lenge, men ikke la deg lokke av sjarmen! Det er bare et skuespill for å få deg på kroken så han kan svindle og bruke deg også!

Anonymkode: 62c88...1f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...