Gå til innhold

Klarer ikke å bli tiltrukket eller like noen andre en exen og har nå krøpet tilbake til han igjen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi er et par i 40 årene og har hatt et av og på forhold i 6 år.  De gangene han har gjort det slutt har jeg vært helt ødelagt og hatt kjærlighets sorg som  ødelegger  dager og netter.  Jeg har prøvd å date  et fåtall andre de gangene det var slutt. men klarer ikke å verken bli tiltrukket eller like de på en sånn måte som jeg likte han da vi ble kjent. Det har vært hyggelige og greie menn, men noe mangler og jeg klarer ikke føle en ting.  Jeg har gang på gang det har vært slutt tryglet og bedt om å bli sammen igjen. 

Grunnen til at det blir slutt er fordi jeg ikke tør å selge huset mitt og flytte til han og investere penger i hans hus.  Han nekter å flytte til meg eller å kjøpe noe sammen , det er kun hans vilje som gjelder.  Han vil ha en samboer, en å bygge opp huset og stedet sitt  med og en å ha det lettere økonomisk med.  Han vil ha en som satser på han.  Og truer meg med at det er sååå mange som vil flytte inn til han.  Han vil og fremstå som singel på facebook for  der har han mange som er potensielle samboere, flotte single damer.

Jeg elsker han til tross for alle problemer vi har hatt, han vet han har meg rundt lillefingeren og at jeg kommer tilbake hver gang han gjør det slutt, men nå har han sagt at dette er siste gang han tar meg tilbake. Dette året må han se at jeg gjør noe med situasjonen, at jeg søker jobb der han bor, leier ut eller selger osv .  Men hvordan kan jeg tørre det når han driver å flørter med damer som han har på vent og samtidig krever at jeg skal ofre meg.  Jeg vil ikke ha noen annen mann, men kunne ønske han kunne akspetere at jeg bor her jeg bor og ikke vil flytte til han , mye pga jobbene og for å ha et sted ungene mine kan komme på besøk til.  Og selvfølgelig usikkerheten med å gi opp det jeg har og investere hos han så går det ikke mellom oss og han har null sjans å betale meg ut og da står jeg der uten et sted eller peng.  

Jeg har bare lyst å være nok som jeg er uten at jeg må ditt og datt. Men forstår jo at han vil ha en samboer, men man kan jo være mye sammen , selv om man har hvert sitt sted, og kvalitets tid er bedre enn kvantitet. Mange forhold som går adundas når man flytter sammen.   Hva ville du gjort i min situasjon?

Anonymkode: a7819...fa3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis ei venninne av deg kom og sa alt du skrev her og ba om ditt råd, hva hadde du rådet henne til i en slik situasjon?

Anonymkode: 012bc...c9c

• Liker 5
Skrevet

Du må bare lide deg gjennom kjærlighetssorg og bli ferdig med han, å være alene er tusen ganger bedre enn å bli i det forholdet der. 

Anonymkode: 5ac19...a45

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Så han kan ikke være kjæresten din med mindre du støtter han økonomisk?

Sjarmerende kar det der.

Slutter han prøve seg på andre damer om han får penger av deg da?

Skal du betale han for å være kjæresten din?

Tror du han slutter intressere seg for andre kvinnfolk da?

• Liker 2
Skrevet

Ikke selg ditt hus! Og ikke invester hos han! Forholdet er allerede såpass ustabilt at her må du kun tenke på deg selv. Han har deg rundt lillefingeren🚩🚩🚩 han bryr seg ikke om DEG! Siden han har så mange kvinner som står i kø for han, så får han plukke ut den med mest penger, som garantert vil ofre økonomien og livet sitt til han. 

Anonymkode: 835d7...8c8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Grunnen til at det blir slutt er fordi jeg ikke tør å selge huset mitt og flytte til han og investere penger i hans hus.  Han nekter å flytte til meg eller å kjøpe noe sammen , det er kun hans vilje som gjelder.  Han vil ha en samboer, en å bygge opp huset og stedet sitt  med og en å ha det lettere økonomisk med.  Han vil ha en som satser på han.  Og truer meg med at det er sååå mange som vil flytte inn til han.  Han vil og fremstå som singel på facebook for  der har han mange som er potensielle samboere, flotte single damer.

Det er så mange røde flagg her at det ser ut som et møte for å reise opp igjen Sovjet, de pisker deg i trynet. 

Sjekk opp traumebånd og avhengighet, jeg tror ikke et sekund på at du elsker denne personen, det du mener er avhenghet og abstinenser. 

Anonymkode: f9a1b...bef

• Liker 1
Skrevet

Du er hekta, manipulert. Jeg har hatt en sånn periode jeg også, og jeg tenker fortsatt på henne. Men hun er en egoistisk kvinne, en som vil ha makt, kontroll og oppmerksomhet. Hun elsker ikke meg, hun elsket kun det faktum at jeg elsket henne. Hun elsker kun seg selv. 

Jeg har også hatt nære relasjoner med andre narsissistiske personer og blitt fanget, gang på gang. Helt til jeg brøt mønsteret, og for min del -helt til jeg fikk hjelp med det økonomiske.

Når jeg leser om deg så kjenner på det, han vil ta fullstendig kontroll over deg og dine penger. Dette kan bli til en lang kjip historie med årelang misbruk og hvor du blir helt plutselig kastet på gata uten en krone på konto.

Nei, du må komme deg vekk fra denne mannen. Uansett hvor tøft det føles. Flytt langt vekk om du må/kan. Start på nytt og gå gjerne i terapi, men det aller viktigste er å klare å gå, avslutte kontakten. Jeg vet han føles som en magnet, du blir dratt inn gang på gang. Men en person med et godt hjerte gir andre frihet til å være den de er, dette menneske vil eie deg, spille et spill med deg lik katt og mus, og har null interesse for hvem du er som individ. Du vil aldri få oppleve hva ekte kjærlighet er om du blir i et mishandlende forhold. Og det har du så veldig rett på å få oppleve!

Ikke gå frivillig inn i dette er du snill, snu nå -og gå!

Anonymkode: 5fd59...3b6

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er hekta, manipulert. Jeg har hatt en sånn periode jeg også, og jeg tenker fortsatt på henne. Men hun er en egoistisk kvinne, en som vil ha makt, kontroll og oppmerksomhet. Hun elsker ikke meg, hun elsket kun det faktum at jeg elsket henne. Hun elsker kun seg selv. 

Jeg har også hatt nære relasjoner med andre narsissistiske personer og blitt fanget, gang på gang. Helt til jeg brøt mønsteret, og for min del -helt til jeg fikk hjelp med det økonomiske.

Når jeg leser om deg så kjenner på det, han vil ta fullstendig kontroll over deg og dine penger. Dette kan bli til en lang kjip historie med årelang misbruk og hvor du blir helt plutselig kastet på gata uten en krone på konto.

Nei, du må komme deg vekk fra denne mannen. Uansett hvor tøft det føles. Flytt langt vekk om du må/kan. Start på nytt og gå gjerne i terapi, men det aller viktigste er å klare å gå, avslutte kontakten. Jeg vet han føles som en magnet, du blir dratt inn gang på gang. Men en person med et godt hjerte gir andre frihet til å være den de er, dette menneske vil eie deg, spille et spill med deg lik katt og mus, og har null interesse for hvem du er som individ. Du vil aldri få oppleve hva ekte kjærlighet er om du blir i et mishandlende forhold. Og det har du så veldig rett på å få oppleve!

Ikke gå frivillig inn i dette er du snill, snu nå -og gå!

Anonymkode: 5fd59...3b6

Dette.

Har vært borti noen sånne menn selv. De kommer krypende tilbake - forventer at jeg sitter der som et godtroende fjols og takker ja. Jeg har vært hekta på dem, men har alltid klart å si nei etter et halvt år. Det har aldri vært gjensidig interesse, men de har elsket tanken på at jeg har likt dem og brydd meg - trodd at de kunne utnytte meg og at jeg var et enkelt offer. 

Anonymkode: 9f249...9fb

• Liker 1
Skrevet

Ikke gå tilbake til exen da gamle problemer ofte kommer tilbake. Du klarer deg fint alene. Vær sterk. 💛Masse klemmer fra en som sliter seg med følelser. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...