Gå til innhold

Fortelle kollega at jeg er forelsket?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Er det greit å si til kollega at jeg har vært forelsket i henne når jeg spør henne ut?

Jeg prøver å være så åpen som mulig med damene om hva jeg føler, men er det alltid den beste taktikken?

M30

Endret av sokrat
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei jeg synes faktisk ikke du skal si det. For det vil fort gjøre henne dobbelt ubekvem hvis hun ikke er interessert. Du kan be henne ut, men synes du legger litt mye press på henne hvis du i samme åndedrag sier at du har følelser for henne.

Anonymkode: 9581a...aaa

• Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet

Kanskje heller si betatt.

Anonymkode: c1b78...673

• Liker 1
Skrevet

Du kan si du liker henne godt, men prøv å unngå ordet forelsket. Det er litt skremmende, selv for de mest åpne.

Anonymkode: 945cf...718

• Liker 9
Skrevet

Du bør vurdere hvordan det vil fungere på arbeidsplassen om hun avviser din kjærlighetserklæring. 
Det kan bli passe kleint om du får et nei 

Anonymkode: 6bf51...db8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Du kan si du liker henne godt, men prøv å unngå ordet forelsket. Det er litt skremmende, selv for de mest åpne.

Anonymkode: 945cf...718

Denne. Ta det gradvis. Det kan være litt skremmende å få høre tidlig at noen er forelsket, før man overhodet aner om man kommer til å kunne gjengjelde de følelsene. Si at du liker henne godt, og gjerne spesifikt hva du liker (unngå fokus på kropp!), men vent med å si at du har følelser.

• Liker 2
Skrevet

Jeg har vært vitne til at flere på jobb finner hverandre. Da ønsker de å jobbe samtidig, ferie samtidig, flytter sammen osv.

Etter en tid så blir det slutt. Da kan de ikke jobbe samtidig og de går fra den ene til den andre og baksnakker den de var så forelsket i.  

Det et faktisk ikke noe artig å være kollega til folk som var så forelsket, for så å hate den de var sammen med.

Jeg kunne aldri tenkt meg å bli sammen med en jeg jobbet med. Det er ikke uten grunn at i enkelte yrker er det strengt forbudt å være kjæreste/samboer med en kollega. 

Spar deg for å havne i en slik situasjon. Jeg er veldig glad firmaet jeg er i har satt en strek for forhold på jobb.

Anonymkode: 35c7d...85b

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Du trenger ikke si noe, hun har sett det for lenge siden!

Skrevet

Man lever bare en gang. Kjør på, kan hende personen er din sjelevenn. Blir det nei så går man videre :) 

Anonymkode: 958c3...2ca

Skrevet
sokrat skrev (11 timer siden):

Er det greit å si til kollega at jeg har vært forelsket i henne når jeg spør henne ut?

Jeg prøver å være så åpen som mulig med damene om hva jeg føler, men er det alltid den beste taktikken?

M30

Det er ikke en bra teknikk.

Blir bare kleint.

Forelsket kommer etter en stunds dating, og man bør dele det forsiktig.

Anonymkode: f49cd...e01

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Stol på magefølelsen. Hvaslags person er din kollega, er det noen som ville ha tålt å høre slikt?

Personlig syns jeg slikt er litt kleint selvfølgelig, men hadde tålt det fint kanskje t.o.m. blitt glad, hadde kommet over kleinheten raskt fordi jeg er et voksent menneske og kan gå videre i livet, forstår at følelser skjer. 

Anonymkode: ca501...23e

Skrevet
18 hours ago, sokrat said:

Nei, det er stort sett den dårligste taktikken. På et tidlig stadie må du ikke si sånne ting og du trenger ikke være alt for åpen om følelsene dine. Jentene synes stort sett det blir overveldende og for mye å forholde seg til. 

Er kjemien der, så la kjemien gjøre jobben. Gi komplimenter, men hold deg til ektefølte komplimenter og ikke noe bullshit du kommer på fordi du føler en trang til å lovebombe henne.  

Sørg for at møtene blir hyggelige og at kjemien spiller. Ikke kast deg over henne. La henne måtte ha lyst til å møte deg og jobbe litt for det hun og - ikke sett henne i en situasjon hvor hun hele tiden må holde igjen fordi du er så pågående. Finn en balanse. Det kalles flørting.  

Hvis du er ute etter en kortvarig affære, så er kolleger på jobb en fryktelig dårlig ide (som noen har forklart godt over her). Er dette seriøst, så ville jeg gått for det, om det så betyr at dere må endre på jobbsituasjon. 

Anonymkode: 6d628...913

Skrevet (endret)

Takk for tips :)

Endret av sokrat

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...