Gå til innhold

Trenger hjelp til strikking av babybukse

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg strikker babybukse for første gang, og har strikket begge benene. Nå står jeg fast.

Det står i oppskriften at man skal sette begge ben på samme rundpinne (lang). Legg opp 6 masker mellom hvert buksebein både foran og bak. 

Skjønner ikke helt hvordan jeg gjør dette i praksis med lang rundpinne. Er det noen som kan prøve å forklare? 

Anonymkode: 869c2...5c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Strikk over  maskene fra ene benet på en rundpinne, bruk samme tråden til å legge opp 6 masker, strikk så over maskene på det andre benet, og legg opp 6 masker. Så fortsetter du rundt (nå strikker du bare rundt og rundt.)

Følg mønsteret bidere, du skal sikkert felle eller øke litt i skrittet eller rompa for å forme den. Bruk maskemarkører. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snabeltann skrev (30 minutter siden):

Strikk over  maskene fra ene benet på en rundpinne, bruk samme tråden til å legge opp 6 masker, strikk så over maskene på det andre benet, og legg opp 6 masker. Så fortsetter du rundt (nå strikker du bare rundt og rundt.)

Følg mønsteret bidere, du skal sikkert felle eller øke litt i skrittet eller rompa for å forme den. Bruk maskemarkører. 

Takk for svar. Jeg skal strikke 2 omganger før felling i skrittet. 

Men jeg skjønner likevel ikke dette med lang rundpinne. Buksen er jo liten. Det står at man kan bytte til liten rundpinne etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må benytte magic loop-teknikken, se på youtube😊 Når du har strikket ca 5 cm rundt kan du bytte til rundpinne på 40 cm

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snabeltann skrev (35 minutter siden):

Et spørsmål til. Når jeg legger opp 6*2 masker på samme omgang som jeg strikker. Jeg skal strikke 2 omganger før felling i skrittet. Må jeg da strikke 3 omganger slik at de nye maskene blir strikket 2 omganger? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uglejenta skrev (1 minutt siden):

Du må benytte magic loop-teknikken, se på youtube😊 Når du har strikket ca 5 cm rundt kan du bytte til rundpinne på 40 cm

Takk for svar. Hvorfor kan jeg ikke bruke liten rundpinne med en gang?😅

Jeg er ikke kjent med magic loop. Skal sjekke dette. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Takk for svar. Hvorfor kan jeg ikke bruke liten rundpinne med en gang?😅

Jeg er ikke kjent med magic loop. Skal sjekke dette. 

Det blir altfor trangt, får ikke riktig bøy på pinnen på en måte😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uglejenta skrev (7 timer siden):

Det blir altfor trangt, får ikke riktig bøy på pinnen på en måte😅

Det gir mening! Takk😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du har plass til alle maskene på pinnen, so go for it, er en smakssak. Må ikke ha lang :) det holder med 2 omganger slik mønsteret sier, men  ingen krise med 3.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...