AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #1 Del Skrevet 17. januar 2023 Jeg strikker babybukse for første gang, og har strikket begge benene. Nå står jeg fast. Det står i oppskriften at man skal sette begge ben på samme rundpinne (lang). Legg opp 6 masker mellom hvert buksebein både foran og bak. Skjønner ikke helt hvordan jeg gjør dette i praksis med lang rundpinne. Er det noen som kan prøve å forklare? Anonymkode: 869c2...5c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 17. januar 2023 #2 Del Skrevet 17. januar 2023 Strikk over maskene fra ene benet på en rundpinne, bruk samme tråden til å legge opp 6 masker, strikk så over maskene på det andre benet, og legg opp 6 masker. Så fortsetter du rundt (nå strikker du bare rundt og rundt.) Følg mønsteret bidere, du skal sikkert felle eller øke litt i skrittet eller rompa for å forme den. Bruk maskemarkører. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #3 Del Skrevet 17. januar 2023 Snabeltann skrev (30 minutter siden): Strikk over maskene fra ene benet på en rundpinne, bruk samme tråden til å legge opp 6 masker, strikk så over maskene på det andre benet, og legg opp 6 masker. Så fortsetter du rundt (nå strikker du bare rundt og rundt.) Følg mønsteret bidere, du skal sikkert felle eller øke litt i skrittet eller rompa for å forme den. Bruk maskemarkører. Takk for svar. Jeg skal strikke 2 omganger før felling i skrittet. Men jeg skjønner likevel ikke dette med lang rundpinne. Buksen er jo liten. Det står at man kan bytte til liten rundpinne etterhvert. Anonymkode: 869c2...5c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uglejenta Skrevet 17. januar 2023 #4 Del Skrevet 17. januar 2023 Du må benytte magic loop-teknikken, se på youtube😊 Når du har strikket ca 5 cm rundt kan du bytte til rundpinne på 40 cm 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #5 Del Skrevet 17. januar 2023 Snabeltann skrev (35 minutter siden): Strikk over maskene fra ene benet på en rundpinne, bruk samme tråden til å legge opp 6 masker, strikk så over maskene på det andre benet, og legg opp 6 masker. Så fortsetter du rundt (nå strikker du bare rundt og rundt.) Følg mønsteret bidere, du skal sikkert felle eller øke litt i skrittet eller rompa for å forme den. Bruk maskemarkører. Et spørsmål til. Når jeg legger opp 6*2 masker på samme omgang som jeg strikker. Jeg skal strikke 2 omganger før felling i skrittet. Må jeg da strikke 3 omganger slik at de nye maskene blir strikket 2 omganger? Anonymkode: 869c2...5c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #6 Del Skrevet 17. januar 2023 uglejenta skrev (1 minutt siden): Du må benytte magic loop-teknikken, se på youtube😊 Når du har strikket ca 5 cm rundt kan du bytte til rundpinne på 40 cm Takk for svar. Hvorfor kan jeg ikke bruke liten rundpinne med en gang?😅 Jeg er ikke kjent med magic loop. Skal sjekke dette. Anonymkode: 869c2...5c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
uglejenta Skrevet 17. januar 2023 #7 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar. Hvorfor kan jeg ikke bruke liten rundpinne med en gang?😅 Jeg er ikke kjent med magic loop. Skal sjekke dette. Anonymkode: 869c2...5c4 Det blir altfor trangt, får ikke riktig bøy på pinnen på en måte😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #8 Del Skrevet 17. januar 2023 uglejenta skrev (7 timer siden): Det blir altfor trangt, får ikke riktig bøy på pinnen på en måte😅 Det gir mening! Takk😊 Anonymkode: 869c2...5c4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snabeltann Skrevet 17. januar 2023 #9 Del Skrevet 17. januar 2023 Om du har plass til alle maskene på pinnen, so go for it, er en smakssak. Må ikke ha lang det holder med 2 omganger slik mønsteret sier, men ingen krise med 3. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå