AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #1 Skrevet 15. januar 2023 Han sa at inntrykket amerikanere har av Norge er at kvinnene her er store og har en kroppsbygning som menn.. Ble veldig fornærmet. K36 Anonymkode: c4c8d...0f7
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #2 Skrevet 15. januar 2023 Fornærmet for hva? At du følte deg tjukk eller på vegne av meg og alle andre kvinner? Anonymkode: 7bd92...c37 13
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #3 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fornærmet for hva? At du følte deg tjukk eller på vegne av meg og alle andre kvinner? Anonymkode: 7bd92...c37 Vet ikke om det var rettet mot meg eller oss som folkeslag, men jeg ble uansett fornærmet. Anonymkode: c4c8d...0f7
Macro Skrevet 15. januar 2023 #4 Skrevet 15. januar 2023 99% av amerikanere vet jo ikke hva Norge er for noe engang. De amerikanerene jeg kjenner har intrykk av at Skandinavere er både slanke og pene, både kvinner og menn. Uansett bortkastet å bli fornærmet av det. De fleste folkeslag kommer i mange ulike varianter. 21 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #5 Skrevet 15. januar 2023 Vel, nordmenn stempler veldig ofte amerikanere som dum. Det er ikke veldig pent. Tror det også fornærmer veldig mange amerikanere. Noen vet jo faktisk at Norge ikke er hovedstaden i Sverige. Anonymkode: 07ee5...33c 12
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #6 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Vet ikke om det var rettet mot meg eller oss som folkeslag, men jeg ble uansett fornærmet. Anonymkode: c4c8d...0f7 Vel, du trenger ikke være fornærmet på vegne av meg, så da føler du deg kanskje truffet? Anonymkode: 7bd92...c37 5
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #7 Skrevet 15. januar 2023 Ok, men da får du bare være fornærmet😊 Du vil nok få er bedre og mer positivt liv om du velger å ikke bry deg om sånne ting. Anonymkode: b5683...fac 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #8 Skrevet 15. januar 2023 Når det gjelder meg, har han desverre rett. Fakkin hell Anonymkode: 11bb8...7bb 1 1
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #9 Skrevet 15. januar 2023 Ikke så mye å bli fornærmet for. Amerikanske kvinner er i snitt langt større enn norske kvinner. Sykelig overvekt er også mer normalt i USA. Anonymkode: 09395...a7c 10 1
Hareena Skrevet 15. januar 2023 #10 Skrevet 15. januar 2023 Jeg tror han har rett. Jeg skulle visiteres i Laos og da ble jeg spurt om jeg var «female» for da var det ei jente som skulle sjekke om jeg bar våpen. 😂 Sammenlignet med sørøstasiatere er jeg nok grovere bygd enn mennene der til og med, men det var mer morsomt enn fornærmelig. Sammenlignet med amerikanere, vet jeg ikke helt for der finnes det folk av alle slag, men jeg er i alle fall normalvektig. 4
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #11 Skrevet 15. januar 2023 Noen mennesker syns det er helt kult å si ting som er som å sette et digert IDIOT-stempel i panna på seg selv. De er for dumme til å forstå hvor dumme de fremstår. Altså er det ingen grunn til å ta dem seriøst på noen som helst måte. Anonymkode: 316b4...b0d 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #12 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Han sa at inntrykket amerikanere har av Norge er at kvinnene her er store og har en kroppsbygning som menn.. Ble veldig fornærmet. K36 Anonymkode: c4c8d...0f7 Tror han snakket for seg selv og ikke for alle andre. Generelt sett så syns de amerikanere som skjønner at Norge er et land og ikke hovedstaden i Sverige, at norske kvinner er vakre har jeg fått inntrykk av. (Husker at gruppa KISS var i Norge for X antall år siden og de var veldig fornøyd med norske kvinner i hvert fall. 😁) Og så har du noen amerikanere som tror at de som ikke er blonde med blå øyne blir kastet ut av landet. Noen amerikanere tror at alle norske kvinner går med bunad, for det gjorde de på Epcot senteret. Dette er riktignok endel år siden og jeg tror de fleste rundt omkring i verden har internett og kan litt mer om verden rundt seg. Jeg tror fortsatt ikke at de fleste amerikanere syns at norske kvinne er store og mandige. Og hadde jeg hørt en amerikaner (eller noen andre for den saks skyld) si noe sånt så hadde jeg ikke giddet å bli fornærmet over det. Anonymkode: 7e3c6...bed 2 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #13 Skrevet 15. januar 2023 Der ville jeg ha tatt som et kompliment. Vi norske kvinner tåler å bety opp ermene ganske bra, så hvis han har fått med seg det er det ganske bra. Anonymkode: e0e0a...a85 4
Macro Skrevet 15. januar 2023 #14 Skrevet 15. januar 2023 Hareena skrev (15 minutter siden): Jeg tror han har rett. Jeg skulle visiteres i Laos og da ble jeg spurt om jeg var «female» for da var det ei jente som skulle sjekke om jeg bar våpen. 😂 Sammenlignet med sørøstasiatere er jeg nok grovere bygd enn mennene der til og med, men det var mer morsomt enn fornærmelig. Sammenlignet med amerikanere, vet jeg ikke helt for der finnes det folk av alle slag, men jeg er i alle fall normalvektig. I dagens samfunn kan det jo faktisk godt hende de pålagt å spørre om kjønn. 2
I Grosny Skrevet 15. januar 2023 #15 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Han sa at inntrykket amerikanere har av Norge er at kvinnene her er store og har en kroppsbygning som menn.. Ble veldig fornærmet. K36 Anonymkode: c4c8d...0f7 Sikkert pga idrett. Mulig de fleste norske damene på amerikanske tv-skjermer er idrettsdamer, som f.eks håndballjentene. Jeg har sett ryggtavla til Susann Goksør, og de fleste menn hadde likt å ha såpass imponerende ryggtavle selv. 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #16 Skrevet 15. januar 2023 Og så spurte han om hvilken stat Norge lå i igjen eller? Anonymkode: a6ae5...439 2
AllahBallah Skrevet 15. januar 2023 #17 Skrevet 15. januar 2023 Ja, det er klart. Historisk sett har jo kvinner i Norge jobbet mye på åkern og hjulpet til i skauen. Han har jo helt rett. Ser det ikke så tydelig på tenåringer/jenter i 20-åra, men når kvinner runder 30/35 er det fremtredende på de fleste. 2
Snok1 Skrevet 15. januar 2023 #18 Skrevet 15. januar 2023 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Fornærmet for hva? At du følte deg tjukk eller på vegne av meg og alle andre kvinner? Anonymkode: 7bd92...c37 Å være stor i denne sammenhengen betyr nok heller å være høy enn å være tjukk. Mange nordamerikanere har en forestilling om skandinaviske kvinner at de er høye, går som menn i fornuftige sko, og bruker heller ryggsekk enn veske. Ja det er en stereotyp forestilling, men jeg ser lett hvor den kommer fra dersom du er fra et urbant område i USA. 2
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #19 Skrevet 15. januar 2023 I Grosny skrev (8 minutter siden): Sikkert pga idrett. Mulig de fleste norske damene på amerikanske tv-skjermer er idrettsdamer, som f.eks håndballjentene. Jeg har sett ryggtavla til Susann Goksør, og de fleste menn hadde likt å ha såpass imponerende ryggtavle selv. Tror ikke du ser mye europeisk håndball på tv i junaiten gitt. Ikke mange andre idretter norske kvinner er god i heller. Anonymkode: 00707...b4a
AnonymBruker Skrevet 15. januar 2023 #20 Skrevet 15. januar 2023 Snok1 skrev (3 minutter siden): Å være stor i denne sammenhengen betyr nok heller å være høy enn å være tjukk. Mange nordamerikanere har en forestilling om skandinaviske kvinner at de er høye, går som menn i fornuftige sko, og bruker heller ryggsekk enn veske. Ja det er en stereotyp forestilling, men jeg ser lett hvor den kommer fra dersom du er fra et urbant område i USA. Det stemmer jo hverfall på meg 😀 Anonymkode: 75d97...213 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå