Gå til innhold

Hvilken serie mener du er den mest undervurderte noensinne?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

The twilight zone (1959 - 1964) 

Utrolig bra serie for sin tid. Men kjenner svært få som har sett den 

Anonymkode: 5c126...557

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Oz. Føler det ikke er så mange som har sett den. 

Anonymkode: 4a720...5d8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 23.1.2023 den 17.39):

Disse er veldig bra og har over 8 poeng på IMDB. 👍

The Last Kingdom 8.5 

Banshee  8.4 

Animal kingdom 8.2

Sneaky Pete 8.1

 

Anonymkode: 7a1a8...e70

Da er de jo per definisjon ikke undervurderte.

Tror ikke folk helt forstår hva "undervurdert" betyr. Jeg tror det blandes med "ukjent i Norge".

Endret av Reign
  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 timer siden):

The twilight zone (1959 - 1964) 

Utrolig bra serie for sin tid. Men kjenner svært få som har sett den 

Anonymkode: 5c126...557

Mye kult i den serien, f.eks. er en av episodene basert på R. E. Howards geniale grøssernovelle "Pigeons from Hell" :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Disse to har dere neppe sett:

Timeless. Fantastisk serie som tar deg gjennom mange ulike hendelser i møte med mange viktige skikkelser i historien. Visstnok Sci-Fi med tidsmaskin. Detaljene i serien er råbra, og Abigail Spencer briljerer i rollen! "Kun" 7,6 på IMDB, og serien ble kansellert som følge av lave seertall! Klink 10 på min vurdering. En av få serier vurdert som en 10'er blant hundrevis av sette serier.

Absolutt verd en titt! Finner den på Netflix.

Revenge. En spesiell serie som inneholder alt. Får litt "såpeserie"-vibber av den, selv om den kun er på 90 episoder. Tidvis litt langdryg, men utrolig fengende å se på. "Kun" 7,8 på IMDB. Vurderte den til en 9'er. Ligger på Disney+.

 

Ellers mener jeg at The Good Wife (TV2 Play & Viaplay), The Americans (Disney+), White Collar (Disney+), Unbelievable (Netflix) og The Blacklist (Netflix & Viaplay) ikke har fått det omdømmet i Norge som de fortjener, selv om alle ligger godt over 8 på IMDB og har mottatt drøssvis av nominasjoner og priser internasjonalt.

Serier er subjektivt, selvfølgelig, men skal du binge deg foran TV'en med en ny serie i helga, så er 1 av disse 7 nevnte virkelig noe du bør ta for deg. 

Endret av Bombasi
  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blinkie skrev (På 26.1.2023 den 10.48):

Vestavind og Nattseilere. Nrk.

Enig vedrørende Nattseilere, elsket den som barn. Borr i Bekmørtna 😎

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Expanse 😂😂🤲🤲

A million little things 🤲

Endret av Overaltalltid
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Oz. Føler det ikke er så mange som har sett den. 

Anonymkode: 4a720...5d8

Tøff. Brutal. Kritisk

Absolutt verdt å se. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

klarinetta skrev (På 24.1.2023 den 22.59):

Vet ikke om den er undervurdert, men digger Travellers på Netflix. 

Ja, den er kjempebra! 

Anonymkode: 5a717...c5c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bombasi skrev (4 timer siden):

Disse to har dere neppe sett:

Timeless. Fantastisk serie som tar deg gjennom mange ulike hendelser i møte med mange viktige skikkelser i historien. Visstnok Sci-Fi med tidsmaskin. Detaljene i serien er råbra, og Abigail Spencer briljerer i rollen! "Kun" 7,6 på IMDB, og serien ble kansellert som følge av lave seertall! Klink 10 på min vurdering. En av få serier vurdert som en 10'er blant hundrevis av sette serier.

Absolutt verd en titt! Finner den på Netflix.

Revenge. En spesiell serie som inneholder alt. Får litt "såpeserie"-vibber av den, selv om den kun er på 90 episoder. Tidvis litt langdryg, men utrolig fengende å se på. "Kun" 7,8 på IMDB. Vurderte den til en 9'er. Ligger på Disney+.

 

Ellers mener jeg at The Good Wife (TV2 Play & Viaplay), The Americans (Disney+), White Collar (Disney+), Unbelievable (Netflix) og The Blacklist (Netflix & Viaplay) ikke har fått det omdømmet i Norge som de fortjener, selv om alle ligger godt over 8 på IMDB og har mottatt drøssvis av nominasjoner og priser internasjonalt.

Serier er subjektivt, selvfølgelig, men skal du binge deg foran TV'en med en ny serie i helga, så er 1 av disse 7 nevnte virkelig noe du bør ta for deg. 

Takk for tips - ser du også liker The Good Wife, og da liker vi kanskje samme type serier ellers også, så jeg skal ta en titt. 
Ellers er jeg enig angående TGW - den har fått masse priser, men opplever at den er ganske ukjent i Norge. Jeg fant den på Netflix helt tilfeldig, og hadde aldri hørt om den, til tross for at den på et tidspunkt gikk på TV2(?). Den ble vel gjemt bort på en dårlig sendetid, og fikk det elendige navnet Brutte løfter. Navnet høres ut som en elendig såpeserie, og i tillegg mistet navnet all mening i forhold til seriens innhold. Veldig synd å gjemme bort en så god serie! 

Anonymkode: 5a717...c5c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Takk for tips - ser du også liker The Good Wife, og da liker vi kanskje samme type serier ellers også, så jeg skal ta en titt. 
Ellers er jeg enig angående TGW - den har fått masse priser, men opplever at den er ganske ukjent i Norge. Jeg fant den på Netflix helt tilfeldig, og hadde aldri hørt om den, til tross for at den på et tidspunkt gikk på TV2(?). Den ble vel gjemt bort på en dårlig sendetid, og fikk det elendige navnet Brutte løfter. Navnet høres ut som en elendig såpeserie, og i tillegg mistet navnet all mening i forhold til seriens innhold. Veldig synd å gjemme bort en så god serie! 

Anonymkode: 5a717...c5c

The Good Wife fant jeg tilfeldigvis i jungelen inne på TV2 Play for en stund siden - uten at jeg hadde hørt om den, uten at TV2 hadde promotert den eller at jeg på andre måter blitt tipset om den. Derav er den svært undervurdert. 

Søkte den opp på IMDB som jeg alltid gjør før jeg ser serier, og fikk sjokk når jeg så hvor "stor" og "bra" serien var. Så jeg kastet meg rundt. 

The Good Wife er en serie som gjør at du kan miste følelsen av tid og liv utenom der du bare ser episode etter episode etter episode. "En til...", sier du til deg selv etter hver episode :) Tror faktisk jeg så 8 strake episoder på rappen. 

Den beste advokatserien ever. Punktum.

Samme skjedde når jeg så Timeless (digger historiefortellingene), White Collar (digger stemningen og humøret), The Americans (handlingen er fabelaktig) og The Blacklist (Reddington leverer tidenes skuespillerprestasjon) også, selv om det er andre typer serier. 

Skulle ønske jeg ikke hadde sett seriene, og startet på dem i dag! :D 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

klarinetta skrev (På 24.1.2023 den 22.59):

Vet ikke om den er undervurdert, men digger Travellers på Netflix. 

 

Rumle skrev (9 timer siden):

The Leftovers ❤️

Skulle til å skrive disse selv. En skam at Travelers ble kansellert, og The Leftovers fortjente mye mer oppmerksomhet enn den fikk.

Anonymkode: 4973d...d42

  • Liker 2
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (På 26.1.2023 den 16.26):

Orange is the new black

Den er OVERvurdert. 

Anonymkode: 6a60f...20e

  • Liker 13
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

 

Skulle til å skrive disse selv. En skam at Travelers ble kansellert, og The Leftovers fortjente mye mer oppmerksomhet enn den fikk.

Anonymkode: 4973d...d42

Veldig enig! :jepp: Travelers har jeg ikke sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...