AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #21 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 15.1.2023 den 0.14): Jeg samler pant i dem. Kjipt å komme med to sekker fulle av ølbokser i gjennomsiktige poser. Anonymkode: a442d...338 hvorfor? Anonymkode: c738c...9b7
MyMichelle Skrevet 21. januar 2023 #22 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 14.1.2023 den 22.34): Jeg trodde det var plast man ikke kunne kaste i svarte søppelsekker? For at man skal kunne se innholdet? Og at man kan kaste annen avfall i svarte sekker? Klær osv? Tar jeg feil? Anonymkode: 8d443...c30 Søppelsorteringen er ikke helt lik i alle deler av landet. Her har restsøppel hvite poser (vrengte handlenett kan også brukes). Svarte sekker taes ikke imot, og jeg har heller ikke sett slike for salg på flere år.
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #23 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Har aldri hørt at man ikke kan kaste søppel i de. Har gjort det på alle arbeidsplasser.. Anonymkode: 0abec...b8a Det er hvertfall innført forbud mot de i min kommune, på gjenvinningsstasjoner samt hos renovatørene (søppelbilen 🙃) TS Anonymkode: eb042...740
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #24 Skrevet 21. januar 2023 De er vel populære fordi man kan stappe alt mulig i dem og lettere slippe unna med å ikke gidde å sortere avfallet... Har jobbet i maaaange år på gjenvinningsstasjon, og mange er FÆLE...til å dytte slitne kofferter, ryggsekker, bager, pappesker, spann, hva som helst fullt med dårlig sortert avfall, og hiver dette rett i restavfallet. Svarte sekker gjør samme nytten... Hos oss vil ikke ledelsen påby gjennomsiktige sekker, og jeg fatter ikke hvorfor. De gjør jobben vår vanskeligere, og folk skjerper seg ikke med sortering når de er vant til og håper at de ikke blir avslørt for sin slurv med sorteringen. Og dette etter at spesielt Norsk Gjenvinning oppfordret mottakene til å påby gjennomsiktige sekker på grunn av HUNDREVIS av branntilløp i mottaksanleggene hvor avfallet kvernes og sorteres mekanisk, spesielt pga batterier på avveie. Anonymkode: 3c848...7d6 1
MyMichelle Skrevet 21. januar 2023 #25 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): TS her! Kom på enda en ting som irriterer meg om disse søppelsekkene 😂 Altså, her jeg bor er det ikke lov å bruke disse søppelsekkene til å kaste restavfall i hjemme. Fikk til og med skriv om dette i posten, at de som satte ut svarte søppelsekker kunne risikere å få "advarsel" og til slutt ikke få søpla tømt i det hele tatt (altså de slutter å stoppe på adressen) 😮 Men hvorfor er dette så viktig, når de heller ikke kan se innholdet i andre poser som restavfall kastes i, f.eks poser fra matbutikken...? Jeg står på flyttefot og tenker sikkert ekstra over slike upraktiske regler av den grunn 😏 Hvorfor kan jeg ikke sette en svart søppelsekk med ekstra restavfall sammen med dunken på hentedager...? Det koster nesten ingenting for en slik rull, men jeg blir heller nødt til å kjøpe en rull på nett, spesifikt for ekstra restavfall, som koster rundt 700 kroner??? Anonymkode: eb042...740 Europris selger gjennomsiktige sekker. De gjorde ihvertfall det for et par år siden. De var ikke dyre.
kvinneguide Skrevet 21. januar 2023 #26 Skrevet 21. januar 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 14.1.2023 den 22.27): Jeg bruker svarte avfallssekker til oppbevaring og å samle klær som jeg skal levere i kontainer. Anonymkode: 7bbfe... Endret 21. januar 2023 av kvinneguide Svart på feil innlegg
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #27 Skrevet 21. januar 2023 MyMichelle skrev (22 minutter siden): Europris selger gjennomsiktige sekker. De gjorde ihvertfall det for et par år siden. De var ikke dyre. Ja det vet jeg, men her får vi ikke kaste restavfall i gjennomsiktige plastsekker heller, altså hjemme. Da må vi bestille egne ruller med en viss farge, som det spesifikt står "restavfall" er noe lignende på. Og de er svindyre.... TS Anonymkode: eb042...740
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #28 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 14.1.2023 den 22.46): Jeg prøvde meg på det, men da ble jeg stoppet av en ansatt, med klar beskjed om forbud mot svarte søppelsekker... 🤷♀️ Anonymkode: eb042...740 På vår gjenvinningsstasjon er alle typer søppelsekker forbudt å kaste i restavfall. Alt innhold skal tas ut og sorteres i riktig container. Plastsekken, om man har puttet søpla i denne, skal legges i en egen sekk for plastposer/plastsekker. Det står et stativ med en plastsekk for dette formålet omtrent ved annenhver container. Anonymkode: 60f84...b13
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #29 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS her! Kom på enda en ting som irriterer meg om disse søppelsekkene 😂 Altså, her jeg bor er det ikke lov å bruke disse søppelsekkene til å kaste restavfall i hjemme. Fikk til og med skriv om dette i posten, at de som satte ut svarte søppelsekker kunne risikere å få "advarsel" og til slutt ikke få søpla tømt i det hele tatt (altså de slutter å stoppe på adressen) 😮 Men hvorfor er dette så viktig, når de heller ikke kan se innholdet i andre poser som restavfall kastes i, f.eks poser fra matbutikken...? Jeg står på flyttefot og tenker sikkert ekstra over slike upraktiske regler av den grunn 😏 Hvorfor kan jeg ikke sette en svart søppelsekk med ekstra restavfall sammen med dunken på hentedager...? Det koster nesten ingenting for en slik rull, men jeg blir heller nødt til å kjøpe en rull på nett, spesifikt for ekstra restavfall, som koster rundt 700 kroner??? Anonymkode: eb042...740 Det er jo ikke fordi svarte søppelsekker er forbudt, det er fordi det er en ekstra avgift på ekstra søppel. Du betaler per nå renovasjonsavgift for en gitt mengde søppel, hos oss er det 140 liter hver andre uke. Skal man kaste mer søppel enn det får man enten dra på gjenvinningsstasjonen eller betale ekstra for henting av ekstra avfall. Så vidt jeg kan skjønne utifra innlegget ditt må poser for ekstra restavfall bestilles hos renovatøren? I så fall er det kjempesmart! Hvis det er et gjentagende problem for deg at restavfallsdunken er for liten så går det sikkert an å bestille en større en, men denne koster jo også mer penger per måned. Anonymkode: 60f84...b13 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #30 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja det vet jeg, men her får vi ikke kaste restavfall i gjennomsiktige plastsekker heller, altså hjemme. Da må vi bestille egne ruller med en viss farge, som det spesifikt står "restavfall" er noe lignende på. Og de er svindyre.... TS Anonymkode: eb042...740 Tenkte du renovasjonsselskapet burde hente den ekstra søpla di helt gratis, da, siden du kvier deg sånn for å betale avgiften for den? Anonymkode: a5582...ae6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #31 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): På vår gjenvinningsstasjon er alle typer søppelsekker forbudt å kaste i restavfall. Alt innhold skal tas ut og sorteres i riktig container. Plastsekken, om man har puttet søpla i denne, skal legges i en egen sekk for plastposer/plastsekker. Det står et stativ med en plastsekk for dette formålet omtrent ved annenhver container. Anonymkode: 60f84...b13 Kjipt å måtte stå og håndtere bleier, bind, stomiposer og brukte bind uten poser rundt... Anonymkode: a5582...ae6
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #32 Skrevet 21. januar 2023 De er gjerne mer solide og billigere enn de blanke sekkene. Jeg bruker de til tomgods eller annen oppbevaring. Anonymkode: f168e...18b 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #33 Skrevet 21. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kjipt å måtte stå og håndtere bleier, bind, stomiposer og brukte bind uten poser rundt... Anonymkode: a5582...ae6 Ja, men sånt går jo i dunken hjemme da. Jeg har aldri måttet ta med meg slikt til gjenvinningsstasjonen i hvert fall. Men så har jeg også en dunk som er dimensjonert for den mengden avfall vår husholdning produserer. Anonymkode: 60f84...b13
AnonymBruker Skrevet 21. januar 2023 #34 Skrevet 21. januar 2023 Dette er det mest idiotiske jeg har hørt. Til og med på de mest hygieniske og organiserte sykehus og hjem blir svarte boss sekker brukt til å kaste restavfall. Hvilke verden lever dere i? Anonymkode: 524d2...fb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå