Gå til innhold

Hvordan håndterer dere "Ville bare prate litt"?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pleier dere å gjøre når menn plutselig dukker opp fra ingenting og bare vil prate litt?

Anonymkode: cf6a4...10b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slår av en prat..?

Hvis ikke jeg er for trøtt eller sliten, da responderer jeg ikke noe særlig og gir tegn til at samtalen er over.

Hvorfor har det noe å si at det er en mann?

Anonymkode: 60833...3db

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Slår av en prat..?

Hvis ikke jeg er for trøtt eller sliten, da responderer jeg ikke noe særlig og gir tegn til at samtalen er over.

Hvorfor har det noe å si at det er en mann?

Synes det er litt utrygt når det er menn.

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hva pleier dere å gjøre når menn plutselig dukker opp fra ingenting og bare vil prate litt?

Ukjente menn? Noen du kjenner?  I hvilken sammenheng er det egentlig du mener?

• Nyttig 2
Skrevet
Just now, Teatrica said:

Ukjente menn? Noen du kjenner?  I hvilken sammenheng er det egentlig du mener?

Ukjente menn på butikken, stasjonen eller hvor som helst.

Skjedde i dag og var veldig ubehagelig. Var selvfølgelig avvisende , men man vet jo aldri hva som kan skje.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Skjedde i dag og var veldig ubehagelig. Var selvfølgelig avvisende , men man vet jo aldri hva som kan skje.

Jeg blir ikke redd tilfeldige menn så lenge jeg møter dem på offentlig sted, men jeg gidder ikke å snakke med dem da.

• Liker 7
Skrevet

Aldri opplevd. Liker ikke generelt at folk jeg ikke kjenner snakker til meg. Men om det var en mann hadde jeg kanskje tatt d som et kompliment 

Anonymkode: a1f0d...b3a

• Liker 1
Gjest AprilRyan
Skrevet

Opplever ikke det særlig ofte, men spørs hva han sier og oppfører seg. Om han er hyggelig og virker normal så kan jeg godt slå av en liten prat.

Synes det var mer ubehagelige episoder da jeg var yngre, men da var det ikke noe "ville bare prate litt". Da var det bare en dust som var altfor masete og grenseoverskridende.

Skrevet

Ja jeg prater med dem, på en vennskapelig måte, hvis jeg har tid. Hvis de plutselig får for seg at det er noe mer enn det så er det deres problem.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tror du er litt vel paranoid. "Selvfølgelig avvisende", hvorfor? De fleste menn er da hyggelige å ha en liten samtale med.

Hva skummelt ser du for deg at kan skje på butikken egentlig?

• Liker 7
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er forskjell på menn. Du har de uten sosiale antenner som er grisete og de hyggelige, som bare vil utveksle noen ord. Jeg kommer ofte nok i snakk med folk - på venterom, i butikk, på buss, og man gjør skillet ganske raskt. Min far har fått en ny krimforfatterfavoritt fordi jeg pratet med en mann på bussen. Folk som ikke tar hintet (det er vel de du snakker om?), forklarer jeg at jeg er opptatt. Tar de ikke hintet da så setter jeg meg/går et annet sted.

• Liker 2
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg er ikke redd menn på offentlig sted i fullt dagslys, så det er godt mulig jeg slår av en prat.

Skrevet
2 minutter siden, Teatrica said:

Jeg blir ikke redd tilfeldige menn så lenge jeg møter dem på offentlig sted, men jeg gidder ikke å snakke med dem da.

Det skjedde på et sted med mye folk så det var jo bra. Første gangen det har skjedd så sikkert derfor det var litt ubehagelig.

Skrevet

Jeg prater med de.

Ikke for å virke innbilsk, men jeg er pen med bra kropp. Så får lett oppmerksomhet.

Jeg er derimot dominerende, og tar lett stor plass. Liker jeg ikke fyren, mørker jeg, men hever, stemmen. Og prater i munnen på han. Tro meg, ingen liker det. Så da mister de piffen. Velg ett tema som provoserer deg. Legg ut om hvor irriterende Ruter er ect. Da går de frivillig..

Anonymkode: 69bd5...e1f

• Nyttig 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror du er litt vel paranoid. "Selvfølgelig avvisende", hvorfor? De fleste menn er da hyggelige å ha en liten samtale med.

Hva skummelt ser du for deg at kan skje på butikken egentlig?

Var redd for at han skulle skjønne jeg er trans, for det er ikke alle som fortsetter å være like høfflige da.

• Hjerte 2
Skrevet

Pleier ikke å oppleve det på butikken og sånn heldigvis, men ville følt det ubehagelig om noen liksom siktet seg inn på meg for å prate. Skjer det helt tilfeldig og med en enkelt kommentar i tacohylla om at "hehe flere som har tacofredag ja" før man går videre så er det bare hyggelig uansett kjønn. 

Har opplevd menn komme å prate med meg når jeg venter på toget eller er i byen å venter på en venninne og sånn og det er alltid skikkelig kleint og ubehagelig. Jeg skjønner ikke at de ikke skjønner det selv når man snur seg vekk, svarer kort og avvisende, ikke stiller noen spørsmål tilbake og har et kroppsspråk som er kaldere enn nordpolen! Ikke alle er farlige eller noe men det vekker ikke trygghet når den sosiale intelligensen dems tydeligvis mangler..  Noen få ganger har jeg sagt rett ut at jeg ikke vil prate og da blir de ampre og spør hvorfor, hvorfor ikke, jo jeg er ikke farlig, kom igjen da, er du lesbisk, har du type, neivel bitch 🙄 

Anonymkode: fedbf...f2c

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg kom faktisk i prat med en fyr på t-banen på vei til byen, virket hyggelig nok og han spurte om jeg ble med og tok en øl (var en tidlig fredag kveld). Jeg hadde litt tid før jeg skulle treffe venner så tenkte «hvorfor ikke».

Vi gikk til en bar rett ved t-banen, men de røde flaggene kom ganske kjapp. Han mente bl.a. at jeg «øyeflørtet» med noen bak ham. Det gjorde jeg ikke, men om så var hadde vi møttes for 30 min. siden, litt tidlig å bli sjalu (sjalusi er dealbreaker uansett). Drakk opp ølen min, fikk nr. hans og gikk. Slettet det på vei ut 😄 Uansett, ingen skade skjedd, kunne jo like gjerne vært mannen i mitt liv.

Jeg har egentlig ingen problem med at en mann (eller dame) tar en sjans og prøver å komme i prat så lenge de tåler et nei takk og kanskje helst ikke gjør det i en setting hvor man ikke bare kan gå (typ den søte kassadama på Rema, da er det bedre å gi en lapp med nr.). Og er normalt hyggelig, ikke creepy, selvfølgelig. 

Anonymkode: 33bda...134

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Pleier ikke å oppleve det på butikken og sånn heldigvis, men ville følt det ubehagelig om noen liksom siktet seg inn på meg for å prate. Skjer det helt tilfeldig og med en enkelt kommentar i tacohylla om at "hehe flere som har tacofredag ja" før man går videre så er det bare hyggelig uansett kjønn. 

Har opplevd menn komme å prate med meg når jeg venter på toget eller er i byen å venter på en venninne og sånn og det er alltid skikkelig kleint og ubehagelig. Jeg skjønner ikke at de ikke skjønner det selv når man snur seg vekk, svarer kort og avvisende, ikke stiller noen spørsmål tilbake og har et kroppsspråk som er kaldere enn nordpolen! Ikke alle er farlige eller noe men det vekker ikke trygghet når den sosiale intelligensen dems tydeligvis mangler..  Noen få ganger har jeg sagt rett ut at jeg ikke vil prate og da blir de ampre og spør hvorfor, hvorfor ikke, jo jeg er ikke farlig, kom igjen da, er du lesbisk, har du type, neivel bitch 🙄 

Anonymkode: fedbf...f2c

Den i tacohylla er helt grei, men når man sitter og venter et sted så burde de fleste skjønne at det blir merkelig. Det kan selvføglelig være hyggelig med en prat med fremmede også, men vi snakker jo om en spess type menn som ikke tar hintet.

• Liker 2
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Var redd for at han skulle skjønne jeg er trans, for det er ikke alle som fortsetter å være like høfflige da.

Den skjønner jeg faktisk, det er dessverre noen som blir provosert bare fordi de har prøvd seg på «feil dame» (i egne øyne). Jeg har selv venner som er trans og vet hvor mye trakassering de tidvis opplever. Leit at det skal være slik, og leit at dere må være litt paranoide for å være trygge. 

• Liker 3
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Den skjønner jeg faktisk, det er dessverre noen som blir provosert bare fordi de har prøvd seg på «feil dame» (i egne øyne). Jeg har selv venner som er trans og vet hvor mye trakassering de tidvis opplever. Leit at det skal være slik, og leit at dere må være litt paranoide for å være trygge. 

Ting går heldigvis ganske greit, men er nok litt ubevisst på vakt i de fleste situasjoner i offentligheten hvor det er ukjente mennesker.

Uansett kjekt å høre hvordan andre forholder seg til liknende situasjoner.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...