norw Skrevet 14. januar 2023 #1 Skrevet 14. januar 2023 Hvordan kan man ha prisskilt som viser 200 kr, og så når man kommer til kassa er det +120 kr for potteskjuler? Jeg hadde dårlig tid, så jeg kunne ikke finne noe annet og så tilbake til køen. 1
Gnom Skrevet 14. januar 2023 #2 Skrevet 14. januar 2023 Er jo bare å ta av potta det så betaler du bare for planten….da sparer du de 120kr 17
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #4 Skrevet 14. januar 2023 norw skrev (3 minutter siden): Hvordan kan man ha prisskilt som viser 200 kr, og så når man kommer til kassa er det +120 kr for potteskjuler? Jeg hadde dårlig tid, så jeg kunne ikke finne noe annet og så tilbake til køen. Det står "Plante XX, 200 kr". Og på skiltet ved siden av står det "potteskjuler, 120 kr". Og så har de satt noen planter opp i potteskjulere, for å vise hvor fine de er sammen. Anonymkode: 7740e...d7c 9
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #5 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det står "Plante XX, 200 kr". Og på skiltet ved siden av står det "potteskjuler, 120 kr". Og så har de satt noen planter opp i potteskjulere, for å vise hvor fine de er sammen. Anonymkode: 7740e...d7c Og bare for å ha sagt det: Dette er helt normalt, og ikke lureri. Dersom potteskjuleren følger med står det "Plante xx med potteskjuler, 200 kr". Anonymkode: 7740e...d7c 11 3
altflyter Skrevet 14. januar 2023 #6 Skrevet 14. januar 2023 Dette er da så vanlig som du får det og har lite med mestergrønn å gjøre. Potten er alltid utenom med mindre annet er spesifisert 9
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #7 Skrevet 14. januar 2023 Du er ikke en luring ts, ta av potta 🤦♀️ Anonymkode: a3d9c...c76 9
norw Skrevet 14. januar 2023 Forfatter #8 Skrevet 14. januar 2023 Er nok mange som ikke helt skjønner at særlig menn ikke er vant til dette, og jeg kunne overhodet ikke se noen info om potteskjuler og tillegg i prisen. Blir nok en annen butikk neste gang, også om den andre butikken er dårligere/dyrere. 2
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #9 Skrevet 14. januar 2023 norw skrev (1 minutt siden): Er nok mange som ikke helt skjønner at særlig menn ikke er vant til dette, og jeg kunne overhodet ikke se noen info om potteskjuler og tillegg i prisen. Blir nok en annen butikk neste gang, også om den andre butikken er dårligere/dyrere. Du vil nok se at potter koster penger i andre butikker også... Det er helt vanlig at det er en pris for planten og en for potten, og at de i butikken putter planter oppi passende potter. Alle butikker som selger planter gjør dette. Se heller på det som at i dag lærte du noe nytt. Anonymkode: 68501...ef9 11
norw Skrevet 14. januar 2023 Forfatter #10 Skrevet 14. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du vil nok se at potter koster penger i andre butikker også... Det er helt vanlig at det er en pris for planten og en for potten, og at de i butikken putter planter oppi passende potter. Alle butikker som selger planter gjør dette. Se heller på det som at i dag lærte du noe nytt. Anonymkode: 68501...ef9 Nei, jeg står fast ved at jeg føler meg lurt. De må ha tydelig prisinfo, og ikke bare anta at alle vet, og så er det mulig at det manglet et prisskilt, at det hadde falt ned eller lignende. Nå vil jeg regne med at det er tillegg neste gang, også i andre butikker, og jeg vil prøve å finne en annen butikk enn Mester Grønn. 1
Million Skrevet 14. januar 2023 #11 Skrevet 14. januar 2023 norw skrev (6 minutter siden): Er nok mange som ikke helt skjønner at særlig menn ikke er vant til dette, og jeg kunne overhodet ikke se noen info om potteskjuler og tillegg i prisen. Blir nok en annen butikk neste gang, også om den andre butikken er dårligere/dyrere. Kan du ikke heller ta det som lærdom når det kommer til plantekjøping? Potteskjulere er alltid utenom og må betales for seg, med mindre skiltet spesifikt opplyser at det dreier seg om "plante med potte kr 200". Du kunne valgt å ta av potteskjuleren i kassen og kun betale for planten om du ville også. Mester Grønn har på ingen måte prøvd å lure deg. Dette er helt vanlig som sagt, og ingen grunn til å føle seg lurt. Det ble vel en fin plante med en fin potteskjuler? 😁 7 1
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #12 Skrevet 14. januar 2023 norw skrev (2 minutter siden): Nei, jeg står fast ved at jeg føler meg lurt. De må ha tydelig prisinfo, og ikke bare anta at alle vet, og så er det mulig at det manglet et prisskilt, at det hadde falt ned eller lignende. Nå vil jeg regne med at det er tillegg neste gang, også i andre butikker, og jeg vil prøve å finne en annen butikk enn Mester Grønn. At du føler deg lurt betyr ikke at du er blitt lurt. Anonymkode: 5f30e...a18 18 4
norw Skrevet 14. januar 2023 Forfatter #13 Skrevet 14. januar 2023 Million skrev (1 minutt siden): Kan du ikke heller ta det som lærdom når det kommer til plantekjøping? Potteskjulere er alltid utenom og må betales for seg, med mindre skiltet spesifikt opplyser at det dreier seg om "plante med potte kr 200". Du kunne valgt å ta av potteskjuleren i kassen og kun betale for planten om du ville også. Mester Grønn har på ingen måte prøvd å lure deg. Dette er helt vanlig som sagt, og ingen grunn til å føle seg lurt. Det ble vel en fin plante med en fin potteskjuler? 😁 Jeg tar det som en lærdom som nevnt ovenfor. Man må regne med et tillegg, og så vil jeg prøve å finne en annen butikk neste gang. Jeg betaler heller femti kroner mer et annet sted for samme type blomst, og jeg kjøper kanskje slikt et par ganger i året.
Honey Dew Skrevet 14. januar 2023 #14 Skrevet 14. januar 2023 norw skrev (4 minutter siden): Jeg tar det som en lærdom som nevnt ovenfor. Man må regne med et tillegg, og så vil jeg prøve å finne en annen butikk neste gang. Jeg betaler heller femti kroner mer et annet sted for samme type blomst, og jeg kjøper kanskje slikt et par ganger i året. Pass på at du tar av evt potteskjuler da. Hvorfor tok du ikke av denne da du stod i kassen hos Mester Grønn? 3
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #15 Skrevet 14. januar 2023 norw skrev (12 minutter siden): Nei, jeg står fast ved at jeg føler meg lurt. De må ha tydelig prisinfo, og ikke bare anta at alle vet, og så er det mulig at det manglet et prisskilt, at det hadde falt ned eller lignende. Nå vil jeg regne med at det er tillegg neste gang, også i andre butikker, og jeg vil prøve å finne en annen butikk enn Mester Grønn. De gjør det samme i andre butikker også. Det er ikke sikkert alle vet, men du blir jo informert om det i kassen og kan bare ta av potten om du ikke vil ha den likevel. Så vet man til neste gang Det er sånn livet fungerer, man lærer. Det er ikke lureri, mange av oss som ofte kjøper planter og blomster har mer enn nok potter allerede og er ikke interessert i å kjøpe med dette. Vi vil ha prisen bare for planten, det er det vi leser på skiltene. Anonymkode: 68501...ef9 5
AnonymBruker Skrevet 14. januar 2023 #16 Skrevet 14. januar 2023 25 minutter siden, norw said: Nei, jeg står fast ved at jeg føler meg lurt. De må ha tydelig prisinfo, og ikke bare anta at alle vet, og så er det mulig at det manglet et prisskilt, at det hadde falt ned eller lignende. Nå vil jeg regne med at det er tillegg neste gang, også i andre butikker, og jeg vil prøve å finne en annen butikk enn Mester Grønn. Det er jo tydelig så lenge det bare står planten Anonymkode: 132c7...db0 1
Gjest Dingeldangel Skrevet 14. januar 2023 #17 Skrevet 14. januar 2023 denne ser jeg folk går på ofte når jeg er innom blomsterbutikker, så du er ikke dum ts. Men slik gjør mange blomsterbutikker. De får nok noen ekstra salg av det ja, av folk som ikke tør å si noe når de først kommer til kassen.
Gjest MuggenKanari Skrevet 14. januar 2023 #18 Skrevet 14. januar 2023 Det er sånn man lærer. Er rimelig sikker på at jeg og trodde potteskjuleren den stod i var inkludert i prisen første gangen jeg kjøpte plante. Men så vet man det til neste gang.
chouette Skrevet 14. januar 2023 #19 Skrevet 14. januar 2023 Planter blir jo stort sett solgt som de er, uten potteskjuler. Jeg tenker at det sier seg selv. 2 1
norw Skrevet 14. januar 2023 Forfatter #20 Skrevet 14. januar 2023 Honey Dew skrev (1 minutt siden): Pass på at du tar av evt potteskjuler da. Hvorfor tok du ikke av denne da du stod i kassen hos Mester Grønn? Jeg kan alltids kjøpe med potteskjuler, men jeg skal vite prisen før jeg kommer til kassa. Jeg hadde veldig dårlig tid og vet ikke hvordan ting fungerer. Hadde ikke et par minutter å avse til å diskutere dette. Om det var fire hundre til sammen ville jeg bare droppet det. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå