Gå til innhold

Flere som føler de ikke tar ansvar for livet sitt med å henge for mye på KG (og andre sosiale media)?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har tenkt på det en stund, om jeg burde egentlig kvitte meg med KG, og blokkere meg selv fra å gå inn her. En ting er at jeg bruker for mye tid, plutselig sitter jeg her i en loop, enda det ikke gir meg noe positivt. Jeg kan til og med irriteres og bli frustrert og føle at livet er meningsløst og håpløst av å være her, men likevel er jeg her. 

Hvorfor er det sånn? 

Uansett tenker jeg at ... men det er jo mitt ansvar å passe på mine følelser, og hvorfor fortsette å gjøre noe som gjør meg i dårlig humør og egentlig ikke tilfører så mye i livet mitt? 

Andre som tenker sånn, eller har noen tanker og erfaringer rundt dette? 

Anonymkode: 58e6c...eaf

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja dette er min flukt fra meg og virkeligheten, første skritt er å innse det  

Anonymkode: da2d9...986

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja dette er min flukt fra meg og virkeligheten, første skritt er å innse det  

Ja, det er en flukt. Og i perioder har det vært en nødvendig flukt. Det har hjulpet meg fra å føle følelser, fra å kjenne at livet er vondt og suger. Men nå tenker jeg egentlig litt at det står i veien for livet mitt. 

Hva tenker du? Hvordan skulle du ønske det var? 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, det er en flukt. Og i perioder har det vært en nødvendig flukt. Det har hjulpet meg fra å føle følelser, fra å kjenne at livet er vondt og suger. Men nå tenker jeg egentlig litt at det står i veien for livet mitt. 

Hva tenker du? Hvordan skulle du ønske det var? 

Hva jeg tenker, jeg tenker å legge vekk kg oftere, ha en stille stund og lære å holde ut med meg selv. De tingene jeg flykter fra, de er der konstant fordi jeg ikke nærmer meg dem eller går videre eller bearbeider, eller ser nærmere på dem. Så jeg har prøvd å balansere det. Og brukt kg som  morsom underholdning, eller for å hjelpe andre, i stede for en flukt fra meg selv. At jeg bruker det på sunnere måter.

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva jeg tenker, jeg tenker å legge vekk kg oftere, ha en stille stund og lære å holde ut med meg selv. De tingene jeg flykter fra, de er der konstant fordi jeg ikke nærmer meg dem eller går videre eller bearbeider, eller ser nærmere på dem. Så jeg har prøvd å balansere det. Og brukt kg som  morsom underholdning, eller for å hjelpe andre, i stede for en flukt fra meg selv. At jeg bruker det på sunnere måter.

Nettopp! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvor er sammenhengen?

Jeg er her fordi det hjelper. Man får stille spørsmål og høre så mange meninger og tips 

Anonymkode: 703ca...eac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kg er som kreft for hjernen, jeg anbefaler ingen å bruke for mye tid rundt de skada menneskene som er her.

Sosiale medier generelt er en uting, fyll heller dagene deres med noe mer nyttig.

Anonymkode: 42446...76d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvor er sammenhengen?

Jeg er her fordi det hjelper. Man får stille spørsmål og høre så mange meninger og tips 

Anonymkode: 703ca...eac

Det kan jeg forklare. Jeg kan være på KG der det hjelper. Men noen ganger så bikker det. Jeg blir sur og føler jeg overdriver scrollingen, men jeg gir meg ikke. Så der er sammenhengen. Jeg tar ikke ansvar for disse følelsene, og jeg regulerer ikke bruken på en måte som er sunn. Og nå søker jeg bekreftelse fra andre på at jeg ikke er den eneste som har det sånn :P En del tråder jeg skriver er også å ikke ta ansvar, jeg outsourcer valg om eget liv til fremmede på nett. 

TS

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kg er som kreft for hjernen, jeg anbefaler ingen å bruke for mye tid rundt de skada menneskene som er her.

Sosiale medier generelt er en uting, fyll heller dagene deres med noe mer nyttig.

Anonymkode: 42446...76d

Men hva gjør du selv da? 

Jeg har faktisk redusert bruken veldig. Men er fremdeles noe. Jeg vurderer å kutte ut alt, totalt. Men jeg vet ikke om jeg er sterk nok eller selvstendig nok... 

TS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det handler om å bare la være å gå inn på forumet, og selvkontroll er et begrep. Enkelte tråder ungår jeg å lese, men koselig diskusjonstråder er koselig å lese. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Solerin skrev (9 minutter siden):

Det handler om å bare la være å gå inn på forumet, og selvkontroll er et begrep. Enkelte tråder ungår jeg å lese, men koselig diskusjonstråder er koselig å lese. 

Det er nettopp det det handler om! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Warrior

Nei jeg tar ansvar for livet mitt så godt jeg kan og internett går ikke utover livet mitt. Jeg bruker minst tid på internett og mest tid på livet mitt utenfor nett.

Her på forumet har jeg fått mange gode råd og noen av de har faktisk hjulpet meg. Så jeg synes det bare er positivt å være her. Det er enkelte tråder og kommentarer som jeg har blitt litt trist av, men det meste er positivt. Synes jeg.
Ser jeg noen tråder med for eksempel ett tema som jeg kan «reagere litt på» eller hva jeg skal si. Som jeg vet jeg kan bli trist av eller noe sånt så prøver jeg å unngå å gå innpå å lese. 

Kanskje det er enkelte tråder du må prøve å unngå å lese? Hvis du også bruker mye tid på forum og sosiale medier så det går utover livet ditt utenfor internettet så bør du prøve å unngå å være for mye på nett. Til du føler du tar mer ansvar for livet ditt. Du må bare prøve igjen og igjen. Det er greit å feile, men det er viktig å aldri gi opp :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Warrior skrev (2 minutter siden):

Nei jeg tar ansvar for livet mitt så godt jeg kan og internett går ikke utover livet mitt. Jeg bruker minst tid på internett og mest tid på livet mitt utenfor nett.

Her på forumet har jeg fått mange gode råd og noen av de har faktisk hjulpet meg. Så jeg synes det bare er positivt å være her. Det er enkelte tråder og kommentarer som jeg har blitt litt trist av, men det meste er positivt. Synes jeg.
Ser jeg noen tråder med for eksempel ett tema som jeg kan «reagere litt på» eller hva jeg skal si. Som jeg vet jeg kan bli trist av eller noe sånt så prøver jeg å unngå å gå innpå å lese. 

Kanskje det er enkelte tråder du må prøve å unngå å lese? Hvis du også bruker mye tid på forum og sosiale medier så det går utover livet ditt utenfor internettet så bør du prøve å unngå å være for mye på nett. Til du føler du tar mer ansvar for livet ditt. Du må bare prøve igjen og igjen. Det er greit å feile, men det er viktig å aldri gi opp :) 

Det høres lurt ut! Jeg skulle greid det du gjør. Men jeg blir dratt mot de trådene som ikke er bra for meg, og så ender jeg med irritasjon og å bruke for mye tid her. 

Tusen takk for oppmuntringen og råd ❤️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AprilRyan

Ja, jeg føler på det samme :roll: Jeg kan gjerne bruke kg, så det er ikke det at jeg vil kutte det helt, men når jeg har hatt dårlige perioder eller dager så blir jeg trukket mot drittråder som ikke er bra for meg. De er utelukkende negative for meg og allikevel går jeg inn på dem, så det er i all hovedsak de jeg ønsker å slutte å gå inn på. I tillegg til å bruke litt mindre tid på forumet.

Jeg merker at jeg tar til meg negative ting folk skriver om. Ikke til meg, men ting jeg kanskje føler litt på eller er usikker på og så bekrefter det på en måte det jeg tenker og så blir jeg enda mer negativ. Det er jo litt teit, men når man er deprimert så har jeg lyst til å tro på alt mulig dritt og negative ting. I tillegg til å være i det negative.

Utenom det så synes jeg at det er hyggelig å være her. Liker å kunne diskutere og av og til har jeg fått hjelp og støtte fra andre.

Nå i det siste har jeg vært litt flinkere til å ikke gå på tråder som er triggende, men må fortsatt jobbe med å bruke mindre tid her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
Annonse

Jeg slettet snapchat, insta og facebook-appen for å komme ut av dårlige scrollevaner. Jeg skulle lese bøker, drive med hobbyer og trene.  Endte med at jeg bruker mer tid på kg i stedet.. 

Anonymkode: 85901...699

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 1/24/2023 at 6:46 PM, AnonymBruker said:

Jeg slettet snapchat, insta og facebook-appen for å komme ut av dårlige scrollevaner. Jeg skulle lese bøker, drive med hobbyer og trene.  Endte med at jeg bruker mer tid på kg i stedet.. 

Anonymkode: 85901...699

Kremt... Kjenner meg igjen:rodmer:

Jeg var på god vei til å forandre vanene mine til det bedre, type nyttårsforsett. Jeg logget ut av Facebook, og nektet meg selv å gå inn på KG. Det gikk jo forsåvidt bra, men savnet etter en liten virkelighetsflukt i hverdagen ble for stort, spesielt når det er stressende på jobben. Å lese bøker tar for lang tid før man kommer "inn i det". Begynte å lese på andre forumer, om dypere temaer, og lære nye ting, men jeg føler liksom at jeg bare er tilskuer, og har ikke noe å bidra med.

Så nå er jeg her igjen da... Jeg anser KG som en lei uvane som jeg ikke klarer å slutte med. Men jeg har langt på vei sluttet med Facebook, der mistet jeg rett og slett interessen etter å ha vært logget ut en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...