AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #1 Skrevet 12. januar 2023 Jeg datet en fyr en liten periode, var litt av og på i starten med han. Som jeg har forstått så sliter han litt🙄 med div ting. Merket han var litt utfordrende å være med. Han har også skrevet litt ukomfortable meldinger til meg. Han har flere ganger sluttet å svare meg på meldinger om jeg har spurt hvordan det går. Plutselig neste dag kunne han bli mere normal og skrive fine meldinger igjen. Jeg har sagt til han at jeg ikke føler for å møte han mere. Men han sa: du har ikke et annet valg enn å møte meg igjen, og jeg vil møte deg igjen. Jeg sa at jeg skulle uansett på date med en annen en og respektere mine valg, da sa han: okei skal vente på deg utenfor hjemmet ditt etter du er ferdig med daten din, si ifra når du er hjemme". Jeg sa at dette aksepterer jeg ikke, da sa han: jeg bare tuller med deg. Dette var da for 3-4 dager siden. Og nå tidligere idag ser jeg han utenfor mitt hjem, gå forbi der, jeg trakk fort for gardinene mine. Han vet hvor jeg bor, jeg er livredd nå for hva han kan finne på å gjøre. Han mener jo egentlig ikke tull. Men kjenner nå redsel og angst begynner å tre inn.😥😥 😣 aldri vært borti sånt før. Det går en grense Anonymkode: a7057...f9c
Wednesday Addams Skrevet 12. januar 2023 #2 Skrevet 12. januar 2023 Hørtes ut som en ubehagelig situasjon, ja. Jeg bare kaster ut et forslag her nå, men kan du undersøke muligheter for besøksforbud? Hvis du er skikkelig redd, liksom. 2
svartkatt Skrevet 12. januar 2023 #3 Skrevet 12. januar 2023 Har du hørt om stalking, besøksforbud og politi? 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #5 Skrevet 12. januar 2023 Hvis han tar mer kontakt så ville jeg informert han om at du ikke finner deg i noe som helst uansett om det er "tull" eller ikke, og at du ikke nøler med å kontakte politiet. Når du har sagt at du vil være i fred, så betyr det at du vil være i fred. Vær hard mot de harde. Anonymkode: c8425...4f9 3
Hensatt Skrevet 12. januar 2023 #6 Skrevet 12. januar 2023 Dette er langt over akseptabel oppførsel og grenser til straffbart. Viktig at du ikke svarer på noen av hans meldinger mer, da dette bare vil holde han gående. Kontakt politiet og meld fra om hans oppførsel slik at det blir loggført. Anmelde om han fortsetter. 2
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #7 Skrevet 12. januar 2023 Jeg skal se hva jeg gjør, tenker om det fortsetter sånn igjen, så må jeg nok ringe Politiet. Anonymkode: a7057...f9c 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #8 Skrevet 12. januar 2023 Vixella skrev (23 minutter siden): Hørtes ut som en ubehagelig situasjon, ja. Jeg bare kaster ut et forslag her nå, men kan du undersøke muligheter for besøksforbud? Hvis du er skikkelig redd, liksom. Det skal vel mer til å få et besøksforbud. Anonymkode: 1138d...228
Wednesday Addams Skrevet 12. januar 2023 #9 Skrevet 12. januar 2023 Just now, AnonymBruker said: Det skal vel mer til å få et besøksforbud. Anonymkode: 1138d...228 Jeg vet ikke, derfor jeg bare kastet ut det forslaget. Har heldigvis ikke vært i samme situasjon selv.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #10 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det skal vel mer til å få et besøksforbud. Anonymkode: 1138d...228 Politiet får ikke gjort så mye med det, om det bare er litt stalking. Tror det skal mere til for å få besøksforbud, at vedkommende blir veldig utilpass truer og evt mere. Terskelen min er høy for å kontakte Politiet. - Mvh TS Anonymkode: a7057...f9c
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #11 Skrevet 12. januar 2023 Si fra til han at om han ikke slutter må du kontakte politi. Om han fortsatt ikke slutter å sier du fra til politiet. Husk å dokumentere alle hans forsøk på å ta kontakt, skriv notater om hver gang du ser han, ta bilde om mulig, snakker han til deg så ha på lydopptaker Anonymkode: 3e3d0...b92 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #12 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Politiet får ikke gjort så mye med det, om det bare er litt stalking. Tror det skal mere til for å få besøksforbud, at vedkommende blir veldig utilpass truer og evt mere. Terskelen min er høy for å kontakte Politiet. - Mvh TS Anonymkode: a7057...f9c Politiet tar stalking alvorlig og du vil få besøksforbud. Så du tar feil Anonymkode: 3e3d0...b92 1
Hensatt Skrevet 12. januar 2023 #13 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det skal vel mer til å få et besøksforbud. Anonymkode: 1138d...228 Det er uansett greit å informere de om oppførselen. Er ikke sikkert ts er den eneste.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #14 Skrevet 12. januar 2023 Besøksforbud er lett å få, så det kan du be om. Anonymkode: ec100...a8f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå