Gå til innhold

Får meldinger fra menn som "finner" meg på facebook....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere som får meldinger på messenger fordi noen har "funnet" deg på FB og liker det de ser? 

Jeg klikker snart. Faktisk. Dere kan si det er et luksusproblem men jeg blir skikkelig lei meg. Jeg vil ikke bli oppdaget pga utseendet mitt.... 😔Dette handler om noen sår jeg har med meg i livet og viktigheten av personlighet(for min del). 

Hva skal jeg gjøre når jeg får slike meldinger som sier "så  fin du er, da" eller bare "hei du deilige" eller "woooow, klar for en kaffe?"? 

Ja jeg er singel. Nei jeg legger ikke ut uanstendige bilder. Nei jeg er ikke på nettdating. Dette er menn som finner meg via via eller har blitt tipset om at jeg er singel. Får minst 2-3 slike pr uke. Er lei. 

Råd? Og da mener jeg hvordan svare på det. Eller er det ok å ignorere? 

Anonymkode: 6ed27...7ec

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det ikke funksjon på FB som gjør at du ikke kan søkes opp? Mener å ha hørt det. 

Anonymkode: f0597...13c

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jada, det er plagsomt med bots og svindlere. De går etter alle, så du må ikke ta det så personlig. 

Det man kan gjøre er å 1) endre profilbildet, 2) ikke åpne meldinger og 3) blokkere dem. 

Anonymkode: 4d730...b42

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Du kan bytte profilbilde og ha privat profil? Pleide også å få det da jeg hadde åpen profil, ikke noe verre problem enn å blokkere/ignorere.

Anonymkode: c6aee...0af

• Liker 1
Skrevet

Har du lukket profil og satt innstillingene slik at kun venner kan sende deg meldinger, er det ikke noe problem. 

Anonymkode: 13a08...723

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg får også sånne meldinger på fb. De kommenterer mitt flotte utseende og at jeg ser veldig koselig ut. Jeg synes de er skikkelig flinke til å se meg, for jeg har ikke ett eneste bilde av meg selv på fb.

Bare drit i slike meldinger. Er bare tull uansett.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvis du ikke er interessert i noen å date nå ville jeg kanskje skrevet det. Når folk skrev til meg så deilig du er da mister jeg interesse for høres lit ut som de bare vil ha en ting. Hvis en skriver ta en kaffe blir noe helt annet. Eller så kan du prøve å ignorere det eller  bare skrive at du ikke vil date noen for øyeblikket.

Anonymkode: 20766...9b5

Skrevet

Burde jeg bli fornærmet over at jeg ikke får sånne henvendelser?

Hilsen ikke-akkurat-modellutseende-kvinne 40+ ;) 

Anonymkode: a0c58...458

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet

,Haha, jeg som mann får også slike meldinger. Som regel på engelsk eller svært dårlig norsk, fra damer med øst-europeiske navn ;)

Bare å ignorere. 

Anonymkode: 2749e...07a

• Nyttig 3
Skrevet

Dette er vel noe alle opplever, kvinner og menn. En haug av fake profiler der, og de har blitt flinkere siste årene til å se mer autentisk ut

Anonymkode: c35d9...4ae

Skrevet

Får dette jeg også, svarer aldri.

Anonymkode: 2a7f5...33a

Skrevet

Merkelig nok har jeg ikke opplevd det på 8-10 år til tross for fine profilbilder. Men jeg ble så lei av det at jeg sluttet å kommentere på andre sine sider eller offentlige sider, meldte meg ut av alle grupper osv så er ganske anonym der. Tror det er en faktor til at det ikke skjer lenger, eller så har ryktet gått om at jeg aldri svarer 😛

Anonymkode: 87cb7...1bb

Skrevet

Jeg fikk en del sånne før. Gjerne fra andre gruppemedlemmer fra grupper jeg er i (typ humor- og memegrupper), eller vi hadde felles venner etc. Legit profiler, aldri bots eller svindel, men like plagsomt. Jeg svarte aldri noen + at det hjalp å sette profilen privat. Nå som kjæresten er med i profilbildet mitt får jeg aldri sånt mer så det er et fint triks den dagen du får deg type 😅

Anonymkode: ac2d8...ed4

• Liker 1
Skrevet

Visste ikke at man kan endre innstillingene til å ikke bli funnet. Hvordan gjør man det? Jeg vil jo bli funnet av venner og bekjente? Hvordan styrer man det? 

Henvendelser jeg får er ikke fra totalt ukjente, dvs jeg skjønner linken. Det er alltid venners venner eller noen som har sett meg kommentere i en gruppe eller noe... 

Fake profiler har jeg til gode å oppleve. Men jeg må sjekke ut dette med personvern innstillinger. Fint om noen har en link til hvordan gjør meg mer "usynlig"? Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Visste ikke at man kan endre innstillingene til å ikke bli funnet. Hvordan gjør man det? Jeg vil jo bli funnet av venner og bekjente? Hvordan styrer man det? 

Henvendelser jeg får er ikke fra totalt ukjente, dvs jeg skjønner linken. Det er alltid venners venner eller noen som har sett meg kommentere i en gruppe eller noe... 

Fake profiler har jeg til gode å oppleve. Men jeg må sjekke ut dette med personvern innstillinger. Fint om noen har en link til hvordan gjør meg mer "usynlig"? Ts

Slutt å kommenter i grupper så slipper du alle meldingene. 

Det fins også en innstilling i Privacy om at kun venner eller venners venner kan sende deg melding og at kun venners venner kan søke deg opp på Facebook 

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Slutt å kommenter i grupper så slipper du alle meldingene. 

Det fins også en innstilling i Privacy om at kun venner eller venners venner kan sende deg melding og at kun venners venner kan søke deg opp på Facebook 

Sett litt på det nå. Men er det ikke venneforespørsel dette handler om?kun venners venner som kan sende venneforespørsel..... Men alle kan vel likevel finne meg? De kan bare ikke ta kontakt...? Tror det er slik men skal sjekke det mer ut. Takk. 

PS. Kommer ikke til å slutte å leve og engasjere meg i viktige tema bare pga idiotiske menn 😉

Skrevet

Det er mye av det på FB. Som mann så får jeg jevnlig henvendelser fra damer. De fleste er opplagt catfish/svindel , noen virker mer realistiske og er kanskje til og med ekte. Men siden jeg ikke ander hvem dem er så blokkerer jeg dem bare. Har blitt vanlig FB-hygiene.  

Hvis det er folk du vet er ekte mennesker som har oppsøkt deg på FB, så er det kanskje anderledes. Men jeg tror du kan gå inn på privacy innstilinger og blokkere for å bli søkt opp osv. 

Anonymkode: 23516...c1e

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Sett litt på det nå. Men er det ikke venneforespørsel dette handler om?kun venners venner som kan sende venneforespørsel..... Men alle kan vel likevel finne meg? De kan bare ikke ta kontakt...? Tror det er slik men skal sjekke det mer ut. Takk. 

PS. Kommer ikke til å slutte å leve og engasjere meg i viktige tema bare pga idiotiske menn 😉

Du kan jo bare la være å åpne meldingsforespørsler? 🤷‍♀️

Bytt profilbilde. 

Anonymkode: 2027b...e80

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Merkelig nok har jeg ikke opplevd det på 8-10 år til tross for fine profilbilder. Men jeg ble så lei av det at jeg sluttet å kommentere på andre sine sider eller offentlige sider, meldte meg ut av alle grupper osv så er ganske anonym der. Tror det er en faktor til at det ikke skjer lenger, eller så har ryktet gått om at jeg aldri svarer 😛

Når man ikke innser at årene har løpt fra en...

Anonymkode: a2da8...20c

Skrevet (endret)

Tenker at dette er et vanlig problem, selv får jeg  masse private meldinger her inne, samt face og snap, alle som tar kontakt ønsker å bli kjent, det som er typisk at samtalene dreier veldig fort over til sex.Tar derfor aldri i mot slike forespørsler.

Endret av Jentegutt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...