AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #1 Skrevet 10. januar 2023 Ble separert for under et år siden. Er litt ambivalent om jeg skal begynne å date eller ikke, og har fått høre fra enkelte at det er for tidlig. Setter pris på å være for meg selv og har lyst til å fortsette med det en stund. Men samtidig savner det å ha en nær kjæreste. Opprettet bruker på Tinder på impuls på en ensom dag. Angrer nesten litt. Har fått noen likes fra ganske flotte damer. Men.... Hva tenker damer når de hører at en mann er nyseparert? Rødt flagg?? Anonymkode: 5e95d...99a
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #2 Skrevet 10. januar 2023 Hva er «under et år»? Anonymkode: f7d60...100
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #3 Skrevet 10. januar 2023 Du får bli skilt på papiret og leve litt som singel i ordnede livsforhold før du er aktuell for meg. Anonymkode: 47ba3...4b1 2
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #4 Skrevet 10. januar 2023 Du er separert, og fortsatt gift. Det året er ment til å bruke for å finne ut av ting med kona. Ikke til å date andre. Anonymkode: 8a471...99b 3 3
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #5 Skrevet 10. januar 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ble separert for under et år siden. Er litt ambivalent om jeg skal begynne å date eller ikke, og har fått høre fra enkelte at det er for tidlig. Setter pris på å være for meg selv og har lyst til å fortsette med det en stund. Men samtidig savner det å ha en nær kjæreste. Opprettet bruker på Tinder på impuls på en ensom dag. Angrer nesten litt. Har fått noen likes fra ganske flotte damer. Men.... Hva tenker damer når de hører at en mann er nyseparert? Rødt flagg?? Anonymkode: 5e95d...99a Hadde ikke tenkt så mye over hvor lenge du har vært singel. Hadde jeg likt deg, så hadde ikke det vært en avgjørende faktor for om jeg hadde vært interessert eller ikke. Brudd er helt individuelle - noen trenger tid på å bli klar til å treffe en ny, andre igjen er gjerne ferdig med det gamle forholdet lenge før det offisielt er over og har da hatt nok tid til å «komme seg videre» selv om bruddet er ferskt. At andre skal bestemme hva som er riktig tid før andre skal begynne å date igjen er bare idiotisk. Hva som er rett for deg er det bare du som vet! Å dyppe foten i datingpoolen betyr heller ikke at man hopper rett inn igjen i et blodseriøst forhold. Syns det er så mange som har et enormt omfang av uvesentlige «røde flagg» som visst automatisk utelukker kandidaten fra at man gir de en sjanse. Ikke rart «halve Norge» er single og på leting. Anonymkode: 1fe8b...770 4
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #6 Skrevet 10. januar 2023 Omtaler han seg som nyseparert så ser jeg det som rødt flagg ja. Er skilsmissen ferdig? For et år siden? Da ville jeg ikke omtalt meg selv som nyseparert/nyskilt. Er du fortsatt ikke offisielt skilt så gjør det før du begynner å date. Angående om du er klar eller ikke må du vurdere og ikke vennene dine, men du må være klar følelsesmessig for å gi og motta kjærlighet og ikke bare begynne å date fordi du savner "noen der". Noen bruker ti år på å bli følelsesmessig klar, andre bruker et år og det må du kjenne på selv. Anonymkode: dca2b...a04 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #8 Skrevet 11. januar 2023 Selvfølgelig er det ikke rødt flagg🙄 Anonymkode: 1ef26...e91 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #9 Skrevet 11. januar 2023 Finnes drøssevis av menn som går direkte fra et forhold til et annet. Og damer som vil ha dem (tydeligvis). Så i ditt tilfelle skulle det ikke være et problem. Min ex var på date to dager etter meklingsmøte. (Det var jeg som ville gå) Anonymkode: fee60...92b 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #10 Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ble separert for under et år siden. Er litt ambivalent om jeg skal begynne å date eller ikke, og har fått høre fra enkelte at det er for tidlig. Setter pris på å være for meg selv og har lyst til å fortsette med det en stund. Men samtidig savner det å ha en nær kjæreste. Opprettet bruker på Tinder på impuls på en ensom dag. Angrer nesten litt. Har fått noen likes fra ganske flotte damer. Men.... Hva tenker damer når de hører at en mann er nyseparert? Rødt flagg?? Anonymkode: 5e95d...99a Ett år er ikke nyseparert. Anonymkode: d6163...78e 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #11 Skrevet 11. januar 2023 Jeg tenker at det bør ha gått minimum et halvt år siden bruddet. Da var jeg selv klar i alle fall. Alle brudd er ulike, og jeg og eks-mannen hadde en lang havari-prosess. Da han flyttet ut, var jeg følelsesmessig ferdig for lenge siden. Av respekt for eksen og barna og med tanke på alle praktiske endringer etter et brudd, syns jeg likevel ikke at man trenger å kaste seg uti datingen med en gang. Anonymkode: 0613e...8db 1
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #12 Skrevet 11. januar 2023 22 hours ago, AnonymBruker said: Du er separert, og fortsatt gift. Det året er ment til å bruke for å finne ut av ting med kona. Ikke til å date andre. TS her : Nei. Et samlivsbrudd og separasjon er alvorlig og ikke en tid for "å finne ut av ting med kona". Det er noe man gjør før man går til det skrittet. Vel er det slik at du ikke kan bli formelt skilt før det har gått et år, men det er bare de med barn under 16 år som har plikt til å møte til mekling. Vil også nevne at det finnes mange situasjoner hvor det å presse folk til å gå tilbake igjen kan regnes som et emosjonelt overgrep. Jeg har styr på egne tanker og følelser. Spørsmålet var hvordan det oppfattes å være separert og ikke ferdig skilt av damer som dater. Om det er et "rødt flagg". Har som sagt hørt noen kommentarer, og som en annen er inne på i denne tråden så føler man for å opptre litt respektfullt overfor de rundt seg. Quote Jeg tenker at det bør ha gått minimum et halvt år siden bruddet. Da var jeg selv klar i alle fall. Alle brudd er ulike, og jeg og eks-mannen hadde en lang havari-prosess. Da han flyttet ut, var jeg følelsesmessig ferdig for lenge siden. Av respekt for eksen og barna og med tanke på alle praktiske endringer etter et brudd, syns jeg likevel ikke at man trenger å kaste seg uti datingen med en gang. Takk for saklig svar! Kan relatere selvom det er motsat kjønn. Anonymkode: 5e95d...99a
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #13 Skrevet 12. januar 2023 Er usikker på hvordan jeg ville forholdt meg, tenker jo at det er litt tidlig, og at mye kan skje med tanke på den partneren du er separert fra. Det er egentlig avhengig av hva slags brudd, er det en enighet der begge to ønsket å skilles, eller er du såret etter utroskap, og elsker henne innerst inne fremdeles... Mange muligheter. Tror mange i en sånn situasjon er redd for bare å bli en rebound. Anonymkode: c48d3...2ab
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #14 Skrevet 12. januar 2023 Min mann flyttet ut fra sin eks i november, og skulle være singel lenge. I februar traff han meg, og jeg ødela den planen. Nå har vi vært sammen i 20 år. Selv om du begynner å date nå, om du føler deg klar for det (det må du føle på), så er det tvilsomt at du treffer noen med en gang. Slikt kan ta tid. Eller gå fort. 😆 (Vi traff hverandre bare. Ikke planlagt dating.) Anonymkode: 49828...a3b
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #15 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 11.1.2023 den 0.00): Du er separert, og fortsatt gift. Det året er ment til å bruke for å finne ut av ting med kona. Ikke til å date andre. Anonymkode: 8a471...99b Fy faen for en patetisk kommentar! Start å date så fort som mulig etter et brudd, da kommer du deg videre. Dette gjelder uansett om du ønsker et forhold eller bare vil ha det litt gøy i hverdagen. Anonymkode: 9e638...6c6 1
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #16 Skrevet 12. januar 2023 … dessuten, separasjonsåret er bare en angrefrist, verken mer eller mindre. Anonymkode: 9e638...6c6 3
Engel Skrevet 12. januar 2023 #17 Skrevet 12. januar 2023 Så lenge dere er ferdig med oppgjøret, alt er delt og avklart, og det har gått noen måneder siden dere tok ut seperasjon så er det helt ok. Har du barn ville jeg drøyd det litt lengre, eller i alle fall vært veldig diskret så ikke de fikk vite om det, da de gjerne trenger tid til å lande og bli vant til nye situasjon. Det er med andre ord avhengig av situasjonen. Det er ellers kun du som kan vite når du er helt ferdig med å bearbeide dine ting. Personlig hadde jeg nok vært litt skeptisk hvis det hadde gått mindre enn 5-6 mnd, men igjen: det er helt avhengig av situasjonen. Om det nærmer seg et år hadde jeg ikke tenkt noe på det.
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #18 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 10.1.2023 den 21.10): Ble separert for under et år siden. Er litt ambivalent om jeg skal begynne å date eller ikke, og har fått høre fra enkelte at det er for tidlig. Setter pris på å være for meg selv og har lyst til å fortsette med det en stund. Men samtidig savner det å ha en nær kjæreste. Opprettet bruker på Tinder på impuls på en ensom dag. Angrer nesten litt. Har fått noen likes fra ganske flotte damer. Men.... Hva tenker damer når de hører at en mann er nyseparert? Rødt flagg?? Anonymkode: 5e95d...99a Det er ikke et rødt flagg, men kanskje et gult? Ingen har lyst til å være rebound for en som trenger å finne seg selv etter tyve års ekteskap…. Hvor gammel er du? Anonymkode: 53502...52f
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #19 Skrevet 12. januar 2023 Ikke et rødt flagg. Jeg skulle være singel lenge etter jeg ble separert, men fant drømmemannen like etter helt tilfeldig. Han brydde seg kun om at forholdet var over, noe det virkelig var (psykisk vold). Fortalte i korte trekk om hva som hadde skjedd, og han viste bare omsorg. Jeg tenker det viktigste er at du for deg selv er helt klar på at det er et brudd, selv om dere må gjennom separasjonstiden. Jeg løp ikke og fortalte alle om det nye forholdet, men syns heller ikke man skal la vær å date om man er klar. Jeg var mentalt ferdig med forholdet før det ble slutt, og hadde sørget på forhånd. Dagen det ble slutt var jeg bare evig lettet. Det er ingen regler her, det viktigste er hva du føler for og hvor ferdig du er med eksen. Anonymkode: db901...e35
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #20 Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 11.1.2023 den 0.00): Du er separert, og fortsatt gift. Det året er ment til å bruke for å finne ut av ting med kona. Ikke til å date andre. Anonymkode: 8a471...99b Du vet man kan finne ut av ting på forhånd, og faktisk ha et brudd uten mulighet for å finne tilbake? Her hadde jeg skilt meg på dagen om jeg kunne, var ikke sjans til at eksen skulle få meg tilbake. Det finnes mange ulike situasjoner, men alle jeg kjenner som har skilt seg har hatt et rent brudd og ikke brukt separasjonen til å tenke. Anonymkode: db901...e35
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå