AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #1 Del Skrevet 10. januar 2023 Jeg er uerfaren med hekling, men synes det er kjekt å lære dette. Men jeg har leddgikt og merker smerte etter kort tid i høyre tommel. Er det andre heklere med leddgikt som har råd for å unngå hovne og smertefulle ledd? Jeg er kanskje litt anspent i fingrene under hekling. Sikkert dumt spørsmål dette, men vil kose meg med hekling uten smerter 🙈 Anonymkode: f7486...167 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. januar 2023 #2 Del Skrevet 10. januar 2023 Finn ergonomics heklenåler på nett, de er veldig gode. Jeg bruker de strikkepinnene, og da slipper jeg smerter. Prøv å øve inn teknikker hvor du ikke holder deg anspent og hold tråden løsere. Anonymkode: f327d...dfa 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #3 Del Skrevet 11. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Finn ergonomics heklenåler på nett, de er veldig gode. Jeg bruker de strikkepinnene, og da slipper jeg smerter. Prøv å øve inn teknikker hvor du ikke holder deg anspent og hold tråden løsere. Anonymkode: f327d...dfa Takk. Prøver å øve på ikke anstrenge fingrene for mye. Går hardt utover tommel-leddet. Får prøve å finne rett ergonomisk heklenål. Anonymkode: f7486...167 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. januar 2023 #4 Del Skrevet 11. januar 2023 Jeg bruker knivgrepet på heklenålen og er veldig fornøyd med clover sine heklenåler. I tillegg hekler jeg som regel klær og jeg hekler da løst slik at det er lett å hente opp masker og det ikke er vondt og hardt å få nålen gjennom maskene. Amirugumi får jeg bare vondt i fingrene av. Jeg forsøker også å vri minst mulig på håndleddet med nålen. Drar den frem og tilbake bare mens jeg bruker venstre hånd til å holde og styre arbeidet. Anonymkode: e7ab3...3de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snølle Skrevet 11. januar 2023 #5 Del Skrevet 11. januar 2023 Jeg bruker Clover sine heklenåler og er veldig fornøyd. Opplever at de er enklest å holde et løst/lett grep på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #6 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg bruker knivgrepet på heklenålen og er veldig fornøyd med clover sine heklenåler. I tillegg hekler jeg som regel klær og jeg hekler da løst slik at det er lett å hente opp masker og det ikke er vondt og hardt å få nålen gjennom maskene. Amirugumi får jeg bare vondt i fingrene av. Jeg forsøker også å vri minst mulig på håndleddet med nålen. Drar den frem og tilbake bare mens jeg bruker venstre hånd til å holde og styre arbeidet. Anonymkode: e7ab3...3de Jeg bruker knivgrepet. 👍 Prøvde litt i går på å holde heklenålen som en blyant, men det var jo håpløst 😂 Tommel er ikke så ille nå, det dempet seg, men nå er det håndleddet som er stivt og vondt. Heklet lite i går, for å la hånden få litt pause. Men når jeg er ny på hekling og begynner å se at jeg får det bedre til, så er det vanskelig å legge fra seg hekleprosjektet. 🙈 Så litt på heklenål videoer på YouTube, og den jeg bruker var det noen som kommenterte som den verste. Jeg har jo bare kjøpt noe jeg for å ha noe å begynne med, men skal prøve ut andre nåler. Har en Prym ergonomisk, men jeg har kjøpt den litt liten. Foretrekker å hekle med litt større mm enda. Er det den Clover, som jeg linker til under du anbefaler? Snølle skrev (6 timer siden): Jeg bruker Clover sine heklenåler og er veldig fornøyd. Opplever at de er enklest å holde et løst/lett grep på. Er det denne du bruker? https://ritohobby.no/heklenaler/1145-clover-soft-touch-heklenal-50-mm-us-h-8-1008-051221114151.html Anonymkode: f7486...167 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. januar 2023 #7 Del Skrevet 12. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Er det denne du bruker? https://ritohobby.no/heklenaler/1145-clover-soft-touch-heklenal-50-mm-us-h-8-1008-051221114151.html Anonymkode: f7486...167 Ja, det stemmer 😊 har begynt å bytte ut alle mine nåler med denne. Har også likt godt de flate med farger, men etterhvert går belegget av og de blir klissete. Dette skjer ikke med clovernålene da de er i plast og det er kun tommeldelen som har myk overflate. Anonymkode: e7ab3...3de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hoppetaujenta Skrevet 12. januar 2023 #8 Del Skrevet 12. januar 2023 (endret) Den beste heklenåltypen jeg har er denne her: Den "ruller" litt i hånda når den er rund og det er enklere å bruke den uten å bruke for mye krefter. En treningssak å finne rett teknikk som passer for hver og en. Mine fingre er veldig fornøyde. P.s. ser at akkurat denne linken kun har tynne nåler, men jeg har funnet opp til 4,5 i garnbutikk, så det finnes. Endret 12. januar 2023 av Hoppetaujenta Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. januar 2023 #9 Del Skrevet 26. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 11.1.2023 den 21.31): Jeg bruker knivgrepet på heklenålen og er veldig fornøyd med clover sine heklenåler. I tillegg hekler jeg som regel klær og jeg hekler da løst slik at det er lett å hente opp masker og det ikke er vondt og hardt å få nålen gjennom maskene. Amirugumi får jeg bare vondt i fingrene av. Jeg forsøker også å vri minst mulig på håndleddet med nålen. Drar den frem og tilbake bare mens jeg bruker venstre hånd til å holde og styre arbeidet. Anonymkode: e7ab3...3de Snølle skrev (På 12.1.2023 den 0.14): Jeg bruker Clover sine heklenåler og er veldig fornøyd. Opplever at de er enklest å holde et løst/lett grep på. Takk for tipset om Clover! Den likte jeg. Glir også så fint gjennom garnet. 👍👍 Anonymkode: f7486...167 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå