Gå til innhold

Jeg skjønner litt hvorfor folk velger å ghoste, folk blir så bitre ved "avvisning"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå møtt en jeg vil satse på. Finne ut av ting med. I tiden som singel har jeg jo snakket med en del og lagt til noen på snap.

Jeg tenkte jeg skulle være ålreit med de og si at jeg har truffet en og vil satse på han. Har sendt melding og skrevet nettopp det og ønsket dem lykke til videre.

Uten unntak så er det sure og bitre meldinger å få tilbake. "Å ja, så du er en sånn en du og? Som bare kaster bort tiden min?", "hva faen har du kastet bort tiden min for da?", "alle dere damer er like!" Osv. Hva skal man svare på sånt da? Jeg syns liksom jeg var litt ålreit jeg da, og sa fra i stedet for bare å slette. Det er jo folk jeg ikke engang har møtt.

Anonymkode: c92a1...d88

• Liker 3
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, skjønner det egentlig. Ikke vet man hvem av de fyrene som eventuelt blir voldelige av å bli avvist heller.

Anonymkode: 9e3ef...d24

• Nyttig 3
Skrevet

Jeg har alltid skrevet noe sånt som lykke til videre, hyggelig å hilse på deg 😊 Men skjønner hva du mener, jeg har alltid sagt ifra for å være høflig, og det kommer alle mulige svar tilbake som at jeg lager drama, eller at de blir frekke. Men da har jeg uansett gjort det rette tenker jeg 

Anonymkode: 7f27b...8ea

• Nyttig 1
Skrevet

Som mann opplever ghosting som ekstremt feigt. Jeg vil mye heller ha en sånn melding som du sendte, og har utelukkende respondert hyggelig (men noen ganger kanskje gitt uttrykk for en viss skuffelse) når jeg har fått dem selv. Men hvis du utelukkende opplever sånne kommentarer, så skjønner jeg hvor grunnlaget for ghosting kommer fra. Bare husk at ikke alle menn er sånn.

Anonymkode: dd263...1e9

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har alltid skrevet noe sånt som lykke til videre, hyggelig å hilse på deg 😊 Men skjønner hva du mener, jeg har alltid sagt ifra for å være høflig, og det kommer alle mulige svar tilbake som at jeg lager drama, eller at de blir frekke. Men da har jeg uansett gjort det rette tenker jeg 

Ja, de viser jo en ny side av seg selv. En ikke fullt så glansbildeverdig som den de ellers har utvist i chat, så langt. 

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Som mann opplever ghosting som ekstremt feigt. Jeg vil mye heller ha en sånn melding som du sendte, og har utelukkende respondert hyggelig (men noen ganger kanskje gitt uttrykk for en viss skuffelse) når jeg har fått dem selv. Men hvis du utelukkende opplever sånne kommentarer, så skjønner jeg hvor grunnlaget for ghosting kommer fra. Bare husk at ikke alle menn er sånn.

Anonymkode: dd263...1e9

Jeg også setter pris på en sånn melding. Da slipper man å tenke på om det er noe man har sagt feil eller gå og lure på hvorfor og hva som skjedde. 

Det er jo ikke noe ålreit å få en sånn melding, men uansett bedre enn å bare bli slettet. Når jeg får sånne meldinger så ønsker jeg jo lykke til tilbake. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg har nå møtt en jeg vil satse på. Finne ut av ting med. I tiden som singel har jeg jo snakket med en del og lagt til noen på snap.

Jeg tenkte jeg skulle være ålreit med de og si at jeg har truffet en og vil satse på han. Har sendt melding og skrevet nettopp det og ønsket dem lykke til videre.

Uten unntak så er det sure og bitre meldinger å få tilbake. "Å ja, så du er en sånn en du og? Som bare kaster bort tiden min?", "hva faen har du kastet bort tiden min for da?", "alle dere damer er like!" Osv. Hva skal man svare på sånt da? Jeg syns liksom jeg var litt ålreit jeg da, og sa fra i stedet for bare å slette. Det er jo folk jeg ikke engang har møtt.

Husker jeg snakket litt med en fyr på snapchat etter tinder. Merka at han ikke var noe for meg og jeg ga beskjed om det. Like etter jeg fjernet han på snap så fant han meg på Facebook og begynte å sende meldinger der. 

I blant er det beste å bare blokkere på alle plattformer i hvert fall etter en avvisning. 

Anonymkode: 5fd8d...fae

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja, de viser jo en ny side av seg selv. En ikke fullt så glansbildeverdig som den de ellers har utvist i chat, så langt. 

Da får man ihvertfall bekreftelse på at man gjorde rett valg. Jeg har prøvd å være et godt eksempel, siden så mange ikke er det, så er det bare å gi faen i at folk blir butthurt av avvisning

M38

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg også setter pris på en sånn melding. Da slipper man å tenke på om det er noe man har sagt feil eller gå og lure på hvorfor og hva som skjedde. 

Det er jo ikke noe ålreit å få en sånn melding, men uansett bedre enn å bare bli slettet. Når jeg får sånne meldinger så ønsker jeg jo lykke til tilbake. 

Nettopp, selv når det er en mer detaljert avvisning om hvorfor, som stikker der og da, så setter jeg mer pris på det, en god mulighet å lære litt om seg selv 

M38

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Nettopp, selv når det er en mer detaljert avvisning om hvorfor, som stikker der og da, så setter jeg mer pris på det, en god mulighet å lære litt om seg selv 

M38

Det tror jeg menn er bedre på enn kvinner. Å gi beskjed om hvorfor. Jeg har i hvert fall fått høre konkrete grunner til hvorfor de velger å avslutte med meg tidligere. Og det er jo ikke kult å høre at man er for på eller masete feks, men man lærer jo av det og. 

Jeg tror aldri jeg kunne gitt en direkte grunn til hvorfor jeg ikke vil mer, det blir for risikabelt for meg. 

Når jeg mottar sånne tilbakemeldinger som i HI så sletter jeg de umiddelbart. Orker ikke forsvare valget mitt. 

Skrevet

Så rart. Jeg fikk alltid «takk for ærligheten» «takk for at du sier i fra» og «så jovial du er i forhold til andre damer på tinder» og lignende tilbakemeldinger

Anonymkode: d473a...ea8

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
27 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har også fått masse sånne meldinger når jeg har avvist, så ja, jeg har forståelse for at ghosting er en ting. Jeg skriver som AB over en konkret grunn «føler ikke at vi matcher, føler ikke kjemien er der» osv.

• Liker 1
Skrevet

Det tror jeg menn er bedre på enn kvinner. Å gi beskjed om hvorfor. Jeg har i hvert fall fått høre konkrete grunner til hvorfor de velger å avslutte med meg tidligere. Og det er jo ikke kult å høre at man er for på eller masete feks, men man lærer jo av det og. 

Jeg tror aldri jeg kunne gitt en direkte grunn til hvorfor jeg ikke vil mer, det blir for risikabelt for meg. 

Når jeg mottar sånne tilbakemeldinger som i HI så sletter jeg de umiddelbart. Orker ikke forsvare valget mitt. 

Det er mulig, for har sjelden opplevd det, er ghosting som er normen, med mindre man har møttes noen ganger og fått god kontakt. PLeier ikke komme med detaljert avvisning selv, men jeg har satt pris på de gangene det har skjedd, om det er sagt på en høflig måte, selv om det er vondt, så er det bedre enn å gå rundt å gruble etterpå,

M38

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Fy faen så flaut. Jeg hadde satt pris på en slik melding. Ja, jeg kunne godt blitt skuffet om jeg likte "deg" og var interessert i noe mer, men det er et meg-problem som jeg ikke hadde latt gå utover deg. Virker dog som du har gjort noe rett i å ikke "velge" disse som blir så bitre da!

Utrolig glad for at jeg ikke har trengt å forholde meg til dating på over 10 år. 

Endret av Reign
  • Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet
Reign skrev (1 minutt siden):

Fy faen så flaut. Jeg hadde satt pris på en slik melding. Ja, jeg kunne godt blitt skuffet om jeg likte "deg" og var interessert i noe mer, men det er et meg-problem som jeg ikke hadde latt gå utover deg.

Utrolig glad for at jeg ikke har trengt å forholde meg til dating på over 10 år. 

Dating suger 😅 

De hadde jo vunnet mer på å trekke pusten dypt og tenke de bitre tankene for seg selv og heller skrive "takk for ærligheten, lykke til videre" eller noe i den duren. 

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Så rart. Jeg fikk alltid «takk for ærligheten» «takk for at du sier i fra» og «så jovial du er i forhold til andre damer på tinder» og lignende tilbakemeldinger

Anonymkode: d473a...ea8

Vært heldig du da 😊 kanskje jeg er uheldig med typen menn jeg matcher med 😅

• Liker 1
Skrevet

Ghosting er råttent og legger igjen en usikkerhet. man lurer på om man skal ta kontakt, eller om noe har skjedd osv. 

Å bruke andres dårlige oppførsel til å forsvare sin egen, funker ikke. Du må velge hva slags person du er og stå for det.

Jeg (mann) har blitt avvist noen ganger og damene har alltid være ryddige på det og jeg har alltid svart helt greit, og gjerne ønsket lykke til videre.  men en del er sikkert rasshøl og det får du bare sette på kontoen for dårlig radar for din egen del ;) og greit å bli kvitt.

Man trenger/bør ikke detaljere grunnen, utover manglende kjemi, ikke samme interesser ol. Å detaljere og begrunne kan fremstå som om man legger opp til en diskusjon og fører ingenting bra med seg. 

Anonymkode: 23746...fb5

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker ikke at det er å ghoste å ikke skrive videre med noen man ikke en gang har møtt. Det er heller ikke så interessant å høre om grunner, om man ikke egentlig kjenner hverandre så godt uansett. 

Jeg fikk en gang en avvisning fra en jeg trodde jeg prata godt med, "du er for liberal, og det er ikke det jeg er ute etter nå". Noe jeg syntes var pussig, for vi snakka mye om meninger og han slo meg ikke som konservativ. Men det er jo ingen forpliktelse å prate videre, enten det stemte eller ei. Sa vel bare da ok, så vet jeg det, lykke til videre, eller noe sånt. Det var både litt fint og litt kleint. Jeg hadde ikke tenkt over det om han bare ikke hørte fra seg. Da hadde jeg bare tenkt at han fant noen andre eller fant noe bedre å gjøre. 

En annen gang prata jeg om kultur mm med en fyr som gleda seg til å gå på fjellet og deretter prates igjen. Håper jo han kom ned igjen, siden det var det siste jeg hørte 😄

Jeg snakka med flere da jeg var singel men det var i hovedsak bare én og én og gikk videre om det ikke var noe. Så var vel ingen å "si fra til" da jeg fant han jeg er med nå. For jeg prata ikke samtidig med andre som kunne få sånne forventninger til meg. 

Anonymkode: e8674...a8c

• Liker 2
Skrevet

Jeg tenker ikke at det er å ghoste å ikke skrive videre med noen man ikke en gang har møtt. 

Som en kar i 30-årene må jeg si meg enig i dette, men det oppleves sikkert helt annerledes for de i tenårene og tidlig 20-årene som er vokst opp med sosial medier og nettdating på et annet nivå en hva vi drev med tidligere.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg snakka med flere da jeg var singel men det var i hovedsak bare én og én og gikk videre om det ikke var noe. Så var vel ingen å "si fra til" da jeg fant han jeg er med nå. For jeg prata ikke samtidig med andre som kunne få sånne forventninger til meg. 

Jeg brukte den taktikken tidligere, helt til jeg fant ut at veldig mange aldri har noen intensjon om å møtes, eller de bare slutter å svare/sletter meg osv. For å maksimere sjansen for et reelt møte så har det blitt slik at jeg snakker med flere av gangen. 

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg tenker ikke at det er å ghoste å ikke skrive videre med noen man ikke en gang har møtt. 

Det kan jeg være enig i, men når man har snakket en del så blir det rart å bare slutte å svare helt uten videre, syns jeg. 

• Liker 1
Skrevet
20 minutter siden, AnonymBruker said:
26 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan jeg være enig i, men når man har snakket en del så blir det rart å bare slutte å svare helt uten videre, syns jeg. 

Hvis man tekster frem og tilbake og en plutselig bare blir borte uten å svare så er det selve definisjonen på ghosting !

Anonymkode: 23746...fb5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

...veldig mange aldri har noen intensjon om å møtes, eller de bare slutter å svare/sletter meg osv. For å maksimere sjansen for et reelt møte så har det blitt slik at jeg snakker med flere av gangen.

Det er vel greit, tenker jeg. Hyggelig å prate med folk uansett. Ofte kjentes det ihverfall fra min side som gjensidig at prat var "nok" kontakt. Litt sånn som man prater med noen på fest uten å måtte bli nær venn, festen er over og lufta går ut. Mens da jeg kom i snakk med han jeg er med var det sånn for begge at oi, vi må jo møtes og finne ut om kontakten virkelig er så bra også live. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...