Gå til innhold

30 åring med utrolig sære matvaner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet ikke om jeg blir frastøtt eller hva: dater en mann på 30 (jeg er 28). Det virker som om han bare spiser pizza og enkle ting. Ikke liker han grønnsaker, ikke vanlige sauser, kan ikke være løk, ikke avokado!! Skal jeg måtte lage en ekstra barnemeny med pølse og chips til han når vi får besøk om vi blir sammen? 

Ville dere tenkt at det var litt lite mannlig? Det virker litt barnslig og bortskjemt.

Anonymkode: ce05e...c6a

• Liker 8
  • Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Menn som ikke spiser NOEN grønnsaker er barn

Anonymkode: 0104c...76a

• Liker 24
  • Hjerte 1
  • Nyttig 5
Skrevet

Kjenner mange sånne. Tenk å gå på restaurant med en som ramser opp hva han IKKE kan ha i retten sin. Avtennende. 😕 

Tipper han er lite fleksibel og åpen på andre områder også

Anonymkode: 978a1...91b

• Liker 9
  • Nyttig 5
Skrevet

Hadde blitt sprø av å være med en sånn. 

Anonymkode: 7dcf4...04e

• Liker 11
  • Nyttig 5
Skrevet

Enig i at det er sært. I alle fall om han ikke prøver å utfordre seg litt i blant. Høres ut som oppskriften på feilernæring. 

Anonymkode: 42674...ff7

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

la mannen spise det han vil!🤬

Anonymkode: a8f73...a3f

• Liker 7
Gjest GjesteSpiller
Skrevet

Helt normalt, og kan være mange grunner til det. Enten ekeltheten, eller at ingen har lært han annet, eller at han har kresne smaksløker. Å ha en kresen type er ikke å ha et barn, vi må alle ta hensyn til hverandre på forskjellige måter. Noen i matveien, andre i form av følelser, andre i form av sjalusi. Så helt normalt.

Jeg er kjempekresen, men på andre siden liker og spiser jeg kanskje ting vanlige folk ikke er vandt med. Kresen fra jeg var liten, noen smaker har jeg aldri klart selv om jeg har prøvd. Har til og med jobbet i restaurant og catering og måtte smake alt jeg sender ut til kunder i restaurant, men klarer fordeom ikke smakene ellers. Vi alle er forskjellige 😉

Skrevet

For meg er sånt utrolig turnoff. Jeg er ikke noen matsnobb, men jeg er opplært til at man spiser det man får servert, og man bruker vettet og spiser ting som er ok for kroppen. Hva gjør denne mannen når han får barn? Skal ungene læres opp til at det går fint å bare spise pølse og pizza? 

Anonymkode: 78921...256

• Liker 11
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Skrevet

Han må jo bare spise det han vil, men hadde ikke orket noe forhold med en sånn type. 

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

la mannen spise det han vil!🤬

Anonymkode: a8f73...a3f

Enig, er selv kresen og er helt latterlig hva folk skal henge seg oppi

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

For meg er sånt utrolig turnoff. Jeg er ikke noen matsnobb, men jeg er opplært til at man spiser det man får servert, og man bruker vettet og spiser ting som er ok for kroppen. Hva gjør denne mannen når han får barn? Skal ungene læres opp til at det går fint å bare spise pølse og pizza? 

Anonymkode: 78921...256

Er mer turnoff de som reagerer sånn

Anonymkode: a8eb6...7c5

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Menn som ikke spiser NOEN grønnsaker er barn

Anonymkode: 0104c...76a

Damer som ikke spiser kjøtt er barn 

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Hadde blitt sprø av å være med en sånn. 

Anonymkode: 7dcf4...04e

Bra du ikke er 

Skrevet

Kjenner mange sånne. Tenk å gå på restaurant med en som ramser opp hva han IKKE kan ha i retten sin. Avtennende. 😕 

Tipper han er lite fleksibel og åpen på andre områder også

Man trenger ikke å ramse opp, man bestiller det man vil ha

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Vet ikke om jeg blir frastøtt eller hva: dater en mann på 30 (jeg er 28). Det virker som om han bare spiser pizza og enkle ting. Ikke liker han grønnsaker, ikke vanlige sauser, kan ikke være løk, ikke avokado!! Skal jeg måtte lage en ekstra barnemeny med pølse og chips til han når vi får besøk om vi blir sammen? 

Ville dere tenkt at det var litt lite mannlig? Det virker litt barnslig og bortskjemt.

Anonymkode: ce05e...c6a

Han kan lage sin egen mat, ingen liker forøvrig grønnsaker

• Nyttig 1
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Man trenger ikke å ramse opp, man bestiller det man vil ha

Her var det noen som følte seg truffet, ja. Hehehe

Så klart mannen skal få spise akkurat hva han vil. I hverdagen kan man lage hver sin middag, greit nok. Men det er flaut når man er på middagsbesøk hos andre og halve tallerkenen er dekket med ting han ikke spiser. Og om man får barn vil barnet reagerer på at man aldri spiser det samme. Hvorfor skal pappa spise pølser og pizza når barnet må spise fiskegrateng? Tenker at faren er et dårlig forbilde og han kan neppe ha god helse. 

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Har vært med en sånn. Det var pinlig. Det verste er de som i tillegg gjør et nummer utav alt som dem ikke liker.

Anonymkode: 759e3...212

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Veldig sært, men også sært å droppe noen utelukkende pga dette om fyren ellers er en snill og bra mann. 

Anonymkode: d363e...d0e

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

For meg er det veldig lite attraktivt. Så det måtte ha vært mye annet positivt som veide opp hvis jeg skulle være sammen med han.

Anonymkode: edb4d...eb5

• Liker 5
  • Nyttig 3
Gjest GjesteSpiller
Skrevet

Er vel ikke noe verre enn å være veganer eller vegetarianer. Jeg hadde nok synes det var kleinere å si jeg var vegetarianer/veganer og er jo særdeles vanskeligere i matveien hvis man er det. Så kresen eller smaksløker som ikke liker alt er helt naturlig. Vært sammen med vegetarianer og veganer og kan ikke sammenligne noen som er kresne med hvor vanskelig det er med de som er vegetarianer eller veganer.

Tror nok ikke noen barn har vondt av å se mor eller far spise noe annet. Hvis de oppdras til å synes det er feil så kanskje ikke så sunt men med fornuftige foreldre og oppdragelse så lærer de bare aksept for at mennesker er forskjellige og har forskjellige hensyn på lik linje med andre forskjeller og hensyn.

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Her var det noen som følte seg truffet, ja. Hehehe

Så klart mannen skal få spise akkurat hva han vil. I hverdagen kan man lage hver sin middag, greit nok. Men det er flaut når man er på middagsbesøk hos andre og halve tallerkenen er dekket med ting han ikke spiser. Og om man får barn vil barnet reagerer på at man aldri spiser det samme. Hvorfor skal pappa spise pølser og pizza når barnet må spise fiskegrateng? Tenker at faren er et dårlig forbilde og han kan neppe ha god helse. 

Nei hehe

AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Har vært med en sånn. Det var pinlig. Det verste er de som i tillegg gjør et nummer utav alt som dem ikke liker.

Anonymkode: 759e3...212

Enig, la nå folk få spise det de vil

GjesteSpiller skrev (Akkurat nå):

Er vel ikke noe verre enn å være veganer eller vegetarianer. Jeg hadde nok synes det var kleinere å si jeg var vegetarianer/veganer og er jo særdeles vanskeligere i matveien hvis man er det. Så kresen eller smaksløker som ikke liker alt er helt naturlig. Vært sammen med vegetarianer og veganer og kan ikke sammenligne noen som er kresne med hvor vanskelig det er med de som er vegetarianer eller veganer.

Tror nok ikke noen barn har vondt av å se mor eller far spise noe annet. Hvis de oppdras til å synes det er feil så kanskje ikke så sunt men med fornuftige foreldre og oppdragelse så lærer de bare aksept for at mennesker er forskjellige og har forskjellige hensyn på lik linje med andre forskjeller og hensyn.

Enig

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...