Gå til innhold

Jeg klarer ikke føle noe for "ordentlige" menn.

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har vært singel i mange år nå. Noe av grunnen er at jeg har prøvd å finne meg en ordentlig fyr.. altså en som er psykisk stabil, har jobb og fungerende økonomi, er snill og en man kan få en trygg fremtid med. Jeg har hatt sjansen på flere sånne typer, men jeg får ikke følelser. Jeg kan ikke bli sammen med noen jeg ikke føler noe for. 

Nå møtte jeg en fyr som er av den "dårlige typen", som ikke har stabil økonomi, som har noe psykiske problemer og en dårlig fortid med ting på rullebladet. Jeg fikk selvfølgelig følelser for han da.. 

Jeg har grublet over dette og tenkt at jeg bare må gi opp å prøve å like disse oppegående mennene. Jeg har virkelig prøvd altså, i 7 år og har med alt jeg har av krefter prøvd å unngå menn med "røde flagg". 

Jeg føler jeg trenger disse utfordringene for at hjertet mitt skal klare å bry seg ordentlig. Jeg hadde kjedet meg ihjel med en fyr som alt går på skinner med og ingen ting lugger. 

Denne fyren jeg har møtt har en fantastisk personlighet og har ikke gjort noe som har havnet på rullebladet de siste 8 årene (han var veldig ung da han gjorde de tingene). Han har planer for fremtiden og utdannelse. Største problemet hans nå er vel tilbakevendende depresjoner, men det er akkurat som at det gir meg noe å kunne være der for en person. Han er til gjengjeld ikke en fyr som driver med rus, han fester lite og kan ikke se for meg at han kunne vært utro. Han er ikke opptatt av å knulle rundt og sånne ting som mange menn er. Han er ganske jordnær, reflektert og har fine hobbyer. 

Er det flere som har gitt opp å finne denne stabile familiemann typen og ikke klarer å få følelser for de ? 

Anonymkode: 0220e...0c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en kjemiting som avgjør hvor følelser oppstår, ikke om de (menn/kvinner) er ordentlige eller ikke. Det er et VALG om du går inn i et forhold med en som er ordentlig eller ikke.

Anonymkode: ae88e...fc6

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Det vanlige er vel at man uansett ikke faller for hvem som helst. Når du sier at disse mennene du ikke ville ha, var ordentlige, så sier det ikke mye om deres personlighet. Når du sier ordentlig og at alt går på skinner, synes jeg det lukter konfliktsky og tilknappede menn. Men bare du vet hva du legger i det. 

Depresjon kan være skummelt nok i seg selv, enten han har fast jobb eller ikke. 

Anonymkode: 45373...c0c

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er en kjemiting som avgjør hvor følelser oppstår, ikke om de (menn/kvinner) er ordentlige eller ikke. Det er et VALG om du går inn i et forhold med en som er ordentlig eller ikke.

Et valg? Ja selvfølgelig er det et valg. Jeg velger å ikke bli sammen med noen jeg ikke føler noe for, men jeg velger ikke hvem jeg får følelser for. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det vanlige er vel at man uansett ikke faller for hvem som helst. Når du sier at disse mennene du ikke ville ha, var ordentlige, så sier det ikke mye om deres personlighet. Når du sier ordentlig og at alt går på skinner, synes jeg det lukter konfliktsky og tilknappede menn. Men bare du vet hva du legger i det. 

Depresjon kan være skummelt nok i seg selv, enten han har fast jobb eller ikke. 

Jeg har selv vært deprimert og vært gjennom mye rart i livet. Jeg føler det ikke matcher meg å være sammen med noen som har hatt en fin oppvekst og alt har gått bra. Mulig det er derfor jeg ikke får følelser fordi det blir ikke noe felles forståelse for eller erfaring i livet. 

Selv har jeg ting på stell da, men det er jo bare materielt og uttad. 

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

... jeg velger ikke hvem jeg får følelser for. 

Det finnes andre typer menn enn ytterlighetene tørrpinner og fengselsfugler. Hvis du vil møte andre enn de ustabile og de gørrkjedelige, må du bli kjent med nye folk.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det finnes andre typer menn enn ytterlighetene tørrpinner og fengselsfugler. Hvis du vil møte andre enn de ustabile og de gørrkjedelige, må du bli kjent med nye folk.

Jeg blir kjent med nye folk hele tiden jeg. De ordentlige mennene er ikke egentlig tørrpinner, det blir bare for lite for meg på en måte. Føler jeg får en helt annen kjærlighet og vibe fra de mennene som har levd litt på kanten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Et valg? Ja selvfølgelig er det et valg. Jeg velger å ikke bli sammen med noen jeg ikke føler noe for, men jeg velger ikke hvem jeg får følelser for. 

Nei det er helt sant :) Poenget er at du kan velge å la være å gå i et forhold med noen du får følelser for. ;) Trodde det var inneforstått i innlegget mitt, men kanskje det er klarere nå :)❤️

Skrevet

Nei det er helt sant :) Poenget er at du kan velge å la være å gå i et forhold med noen du får følelser for. ;) Trodde det var inneforstått i innlegget mitt, men kanskje det er klarere nå :)❤️

Ja, det kan jeg! Men da forblir jeg singel da. Jeg begynner å bli ganske kald og nesten litt bitter av å ikke ha noe sånn type kjærlighet i livet. 

Skrevet

Ikke gå for en lasaron. Det kan være spennende, men det fungerer sjeldent i lengden. Før eller siden kommer spøkelsene tilbake, og du havner i baksetet. 

Anonymkode: 80279...6a5

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Jeg blir kjent med nye folk hele tiden jeg. De ordentlige mennene er ikke egentlig tørrpinner, det blir bare for lite for meg på en måte. Føler jeg får en helt annen kjærlighet og vibe fra de mennene som har levd litt på kanten. 

Men så gå for dem da. Tydelig at du har en slags trang til selvdestruksjon og drama.

Anonymkode: aaaa1...c9a

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men så gå for dem da. Tydelig at du har en slags trang til selvdestruksjon og drama.

Anonymkode: aaaa1...c9a

Dette 👆

Ikke ødelegg livet til eller legg beslag på en bra mann du egentlig ikke setter pris på.

Anonymkode: 531c2...95e

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

tenker at det skader jo ikke å gi det et sjanse? 
Jeg var i et langt forhold og samboerskap med en mann jeg ikke hadde følelser for, eller ble forelsket i. Vi hadde det veldig bra sammen, og han var bra for meg, men før eller siden så møter man noen andre som slår gnister i deg, og da er det utrolig kjipt å kjenne på at det mangler i ditt eget forhold. Du må basere et forhold på hva som er viktig for DEG :) noen kan basere forhold på vennskap og en dypere type kjærlighet kan oppstå, andre ønsker at lidenskapen må være på plass, og det er helt greit. Noen fornuftige valg er jo greit å ta - hvis fyren ruser seg eller har masse gjeld og skumle venner gjør du det vanskelig for deg selv, men han her hørtes jo ikke så ille ut tbh. 

• Liker 1
Skrevet

Når jeg fikk bedre selvfølelse og respekt for meg selv, når jeg følte jeg fortjente bedre og ikke bare skulle være til nytte og redning for andre for å eksistere, da sluttet jeg å "føle" for folk med dårlig påvirkning og liv. Det du kaller følelser kalles medavhengighet. Trangen til å redde og leve gjennom det å utslette seg i et dårlig forhold. 

Anonymkode: 29bd7...e7e

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)

Kanskje du er ei som liker utfordringene der du tar deg av, pleier og forandrer partner. Et behov for å ha en slags "omsorgsrolle", som kanskje gjør at du føler deg spesiell i hans liv.

Tror det er mange kvinners våte drøm å finne en skikkelig "bad boy" som er ute og kjører, for så gjøre han om til tidenes familiefar under deres ansvar og pleie. Noe som stort sett alltid er en illusjon og et tapsprosjekt.

Jeg vet ikke. Synes det er rart. Men jeg anbefaler deg å ikke gå for en "ordentlig" mann når du ikke vil ha han. 

Endret av Bombasi
  • Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Bombasi skrev (Akkurat nå):

Kanskje du har et ekstra behov for å være ei som liker utfordringene, tar seg av, pleier og forandrer partner. Du har behovet for å ha en slags "omsorgsrolle", som kanskje gjør at du føler deg spesiell i hans liv.

Tror det er mange kvinners våte drøm å finne en skikkelig "bad boy" som er ute å kjører, for så gjøre han om til tidenes familiefar under deres pleie. 

Jeg vet ikke. Synes det er rart. Men jeg anbefaler deg å ikke gå for en "ordentlig" mann når du ikke vil ha han. 

Og det er kun gøy på papiret hehe. 

Når det er sagt har mange «ordentlige» menn spøkelser i skapet også. De er bare ikke sååå tydelige alltid fordi alt det fasademessige er på stell. Jeg har holdt på med «ordentlig» mann i en evighet og det er mye som «lugger» der også, men ikke sånn lasaron eller badboy type issues da.. for min del er disse issusene tålbare fordi han er faktisk stabil ellers og jeg antar at man ikke finner noen uten «et eller annet».

Anonymkode: 43bc5...990

Skrevet

"men det er akkurat som at det gir meg noe å kunne være der for en person." Som noen andre har skrevet litt tidligere- du har åpenbart et stort behov for å ha en omsorgsrolle og tror du kan forandre en person. Vel, livet er ikke en film og det er få personer som kan endre seg. Og hvis de endrer seg, så bør de gjøre det av egen vilje og ikke for partneren. Tenk om du gir han denne omsorgen han trenger også blir det for mye for deg og du vil slå opp? 

Anonymkode: 99c2a...328

• Liker 1
Skrevet

Og det er kun gøy på papiret hehe. 

Når det er sagt har mange «ordentlige» menn spøkelser i skapet også. De er bare ikke sååå tydelige alltid fordi alt det fasademessige er på stell. Jeg har holdt på med «ordentlig» mann i en evighet og det er mye som «lugger» der også, men ikke sånn lasaron eller badboy type issues da.. for min del er disse issusene tålbare fordi han er faktisk stabil ellers og jeg antar at man ikke finner noen uten «et eller annet».

Anonymkode: 43bc5...990

Ja, bak fasadene så har alle hemmeligheter og en eller annen form for utfordrende bagasje. Både badboys og ordentlige menn, men også kvinner. 

Jeg tror at når man søker etter utfordringer på bekostning av stabilitet så har man et behov for å gjøre seg og føle seg eksklusiv for partneren. 

• Liker 1
Skrevet

Det TS egentlig prøver å si er at hun faller for "bad boys" og normale karer blir for kjedelig. Er pgr av kvinner som TS at mange oppegående normale menn har sluttet å ta hva mange kvinner sier seriøst. De sier de ønsker noe, men går etter noe helt annet. TS er langt ifra alene om å følge dette mønsteret. Mulig d handler om oppvekst og /eller at slike kvinner trenger spenning for å bli seksuelt tiltrukket. Ligger nok litt i kvinners natur. "Bad boys" har ofte høy selvtillit og virker dominerende, noe som gjør kvinner våte i musa.

Anonymkode: 1cc53...d38

• Liker 2
Skrevet

Umiddelbart tenker jeg at du må vurdere hvilket liv du ønsker. Dersom du ønsker et ustabilt liv med flere barnefedre og dårlig økonomi så kan du fortsette som du gjør og lykkes med det.

Alternativt så kan du jobbe med deg selv og finne ut hvorfor du tenker som du gjør og forsøke å endre på følelsesmønsteret ditt.

Da jeg var i begynnelsen av tyveårene var jeg veldig fascinert av drama/musikk/kunstdamer som var klin gærne alle som en og som måtte "reddes". Etterhvert så måtte jeg jo spørre hvorfor dette var så fascinerende for meg og hva jeg egentlig likte med dem. Og etter en stund så forsvant den preferansen, og jeg så heller med beundring mot damer som var mer lik meg selv og etterhvert giftet meg med ei av de (en blond lege).

Jeg er litt overrasket over hvor mange som tror at man er statiske og uten mulighet for personlig utvikling gjennom livet,

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...