Gå til innhold

Hva er typiske «influencer-navn»? Har fått beskjed av typen at vi må unngå dette til våre tvillinger på vei.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 23.7.2023 den 10.00):

Altså, hva faen?!? Gutten min heter Milian, og her sitter du å skriver at de med et slik navn er en potensiell fremtidig «naver»? Han ligger LANGT foran på alt, og tviler på at navnene til mennesker har betydning for om om de blir forskere, statsminister, «naver», lærer, bonde, fisker, selvstendig næringsdrivene eller annet. Latterlig. Får virkelig tro du har en «Marius» eller «Anna» slik at noen der ute kan bli annet en «navere» i fremtiden 😂

Anonymkode: b0885...8b9

Det er vel ingen statsminister som har hett Milan noen sinne vel?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Aurora Cornelia skrev (6 minutter siden):

Det er vel ingen statsminister som har hett Milan noen sinne vel?

Det er ingen statsminister som har hett Aurora Cornelia heller. Gøy at folk tror navn har såpass stor innvirkning. Det er et navn for faen. Har dere ikke noe fint å si om navnet til andres barn så hold kjeft. Har masse jeg kunne ha sagt om både Aurora, Cornelia, Jarle, Ida, Martin, Caspian osv men det klarer jeg heldigvis å holde inni meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teit tråd

Anonymkode: d4315...96a

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er rart folk tar seg så nær av at andre misliker navnet til barnet sitt. Jeg har en liten Leah, som ble nevnt av en AB for litt siden, og jeg gir da langt faen i om h*n liker det navnet eller ikke :ler: det er verdens peneste navn for meg på verdens peneste jente :hjerte:

Anonymkode: 10838...a60

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

De styggeste influensernavnene er vel:  Olivia, Emma, Ella, Leah, Sofia, Nora, Maja. Guttenavn Oliver, Lucas, Noah, Jacob, Kasper, Elias, Emil, Isak og Theodor. De ville jeg styrt unna for enhver pris, annenhver influenser har valgt disse navnene. Også Nela selvsagt. Skjønner godt at kjæresten din vil unngå sånt

Anonymkode: 09771...277

Liker alle disse navnene veldig godt.

Anonymkode: f454d...ed4

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.6.2024 den 20.33):

Du kaller «Milian» for dum? Jeg er over 30, god utdanning, voksen og fornuftig. Navnet Milian var brukt på 1800-tallet, og at det et litt annerledes enn typiske topp 10 navn betyr ikke at det er forbundet med dumme foreldre? At noen ønsker navn som ikke «alle» andre heter betyr ikke at folk kan sitte å fortelle at disse er dumme. Skal jeg sitte å skrive at foreldre som velger fra topp 10 kun tør å følge strømmen og er dumme også da eller? 

Innleggene dine taler dessverre ikke til din fordel. 

• Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Liker alle disse navnene veldig godt.

Anonymkode: f454d...ed4

Da er det bare å rigge onlyfansen eller bloggen din da

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Navn som har vært brukt i Norge i generasjoner er stort sett trygge (at det går an å oppdrive to personer i Finnmark som het det i 1780 er ikke "brukt i generasjoner").  Det gjelder både norske/norrøne navn som Olav og Astrid, og mer internasjonale navn som Marie og Kristian. 

Styr unna veldig angloamerikanske navn, siden disse gjerne blir oppfatta som "harry" etter å ha vært populære noen år. Styr også unna veldig sukkersøte, jålete eller svulstige navn, og navn som framstår som kallenavn eller noe man har funnet opp selv (igjen - at det går an å oppdrive et par mennesker med navnet i ei folketelling for 200 år siden betyr ikke at det er et tradisjonelt navn).

Tradisjonelle navn kan bli "ut", men de blir sjelden oppfatta som harry, jålete eller dumme. Ville derfor gått for tradisjonelt, og velger man navn som var vanlige i en annen generasjon, får man både et navn som er velkjent, samtidig som barnet slipper å få en haug med kamerater som heter det samme.

Anonymkode: 61cb1...1be

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Synes det er rart folk tar seg så nær av at andre misliker navnet til barnet sitt. Jeg har en liten Leah, som ble nevnt av en AB for litt siden, og jeg gir da langt faen i om h*n liker det navnet eller ikke :ler: det er verdens peneste navn for meg på verdens peneste jente :hjerte:

Pent eller ikke, et typisk influensernavn. Eventuelt engleskoleleder og sjamankjæreste-navn.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Pent eller ikke, et typisk influensernavn. Eventuelt engleskoleleder og sjamankjæreste-navn.

Deg om det  :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...