Bålkaffe Skrevet 6. januar 2023 #41 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): De må redusere litt (tror jeg) + at reel fart er lavere enn det du ser i bilen. så blir nok en liten bot bare med mindre du har en del prikker fra før. ikke tenk på alle skrikerhodene her som blablabla håper lappen ryker. jeg kan ikke fordra belister som rå kliner med fartsgrensa Anonymkode: 5daea...35e 90 km/t i 60 km/t er ikke å råkline med fartsgrensa. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #42 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 4.1.2023 den 9.27): De fleste som har blitt tatt i fartskontroll sier at det blir trukket fra 10 % av fartsgrensen på registrert fart. (Blir du tatt i en 50-sone trekkes 5 km/t fra målt fart) Hvis det samme skjer deg vil de trekke fra 6 km/t (60-sone). Hvis grensen er 85 km/t for førerkortbeslag må du altså ha blitt målt til lavere fart enn 91 km/t, noe du selv sier du mest sannsynlig var over siden du hadde bremset før du sjekket speedometeret. Og angående identifisering i fotoboks. Broren min lånte bilen min en gang, og ble tatt i fotoboks. Jeg fikk tilsendt bilde etter at jeg sa at det ikke var jeg som kjørte, og det var ingen problemer med å identifisere sjåføren ut i fra bildet. Fotokvaliteten er så god at det skal godt gjøres å overbevise dem om at personen på bildet ikke er deg. Anonymkode: fc505...46f De trekker ikke av 10%, de trekker av 2 kmt. Blir hun målt i 90 er det 88 som straffen blir målt fra. Anonymkode: fb31c...2de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #43 Del Skrevet 6. januar 2023 9 minutter siden, Bålkaffe said: 90 km/t i 60 km/t er ikke å råkline med fartsgrensa. Like skarp som en klinkekule du jo Anonymkode: 5daea...35e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 6. januar 2023 #44 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Like skarp som en klinkekule du jo Anonymkode: 5daea...35e Å...... Du klarte ikke å svare på det konstruktive argumentet jeg kom med på innlegget ditt, altså? Det er behørig notert. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #45 Del Skrevet 6. januar 2023 TS kommer du over førerkortbeslag er det vanskelig å vri seg unna. Du blir da innkalt til politistasjonen hvor bildet blir fremlagt. Bildene er veldig tydlige, så holder ikke med caps for å ikke bli gjenkjent. Så denne må du bare stå ik og lære av. Anonymkode: fb31c...2de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #46 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): De trekker ikke av 10%, de trekker av 2 kmt. Blir hun målt i 90 er det 88 som straffen blir målt fra. Anonymkode: fb31c...2de Det er feil, de trekker fra 5 km. Hvis de ikke har endret på det i de senere år så må du gjerne henvise til kilde Anonymkode: ea33f...675 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 6. januar 2023 #47 Del Skrevet 6. januar 2023 TheHairyToothfairy skrev (38 minutter siden): Eh, urban legend. Vanlig praksis er at da er det bilens eier av disse tvillingene som straffes uansett. WHAT!!! Det er ikke lov i Norge, så det er advokatmat. Dette er faktisk ekstremt viktig å forfølge, for det ville vært en alvorlig utvanning av Norsk lov. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Druid Skrevet 6. januar 2023 #48 Del Skrevet 6. januar 2023 Jahaja skrev (23 minutter siden): Aldri skjønt poenget med at fotobokser er skiltet i forkant. Kjører man for fort fortjener man å bli tatt, fartsgrensen er jo tydelig skiltet kjære deg. Det blir tatt et bilde som blir brukt. Det er samme årsaken som at det skal skiltes til overvåkningskamera. Noe av det legale her er at du er ikke ansett som skyldig bare på grunn av bildet; det skal kontrolleres og det skal gjøres en vurdering av at dette kan forfølges. Både fordi teknikken kan feile, og at bildene ikke kan brukes. Grunnen til at alle er enig om at bildene er gode nok, er fordi ingen blir kontaktet hvis ikke bildet holder mål. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hannah80 Skrevet 6. januar 2023 #49 Del Skrevet 6. januar 2023 Opplevde å bli tatt i en fotoboks for lenge siden. Midt på natten, og lyset fra fotoboksen lyste opp hele motorveien. Gikk med angst i flere uker, men fikk aldri noen bot. Skjønner det fremdeles ikke🤔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #50 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er feil, de trekker fra 5 km. Hvis de ikke har endret på det i de senere år så må du gjerne henvise til kilde Anonymkode: ea33f...675 Jeg har vært i samme situasjon som TS og de trakk fra 2. Dette er en del år siden, så kan ha forandret det i det siste. Anonymkode: fb31c...2de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jahaja Skrevet 6. januar 2023 #51 Del Skrevet 6. januar 2023 Druid skrev (3 minutter siden): Det blir tatt et bilde som blir brukt. Det er samme årsaken som at det skal skiltes til overvåkningskamera. Noe av det legale her er at du er ikke ansett som skyldig bare på grunn av bildet; det skal kontrolleres og det skal gjøres en vurdering av at dette kan forfølges. Både fordi teknikken kan feile, og at bildene ikke kan brukes. Grunnen til at alle er enig om at bildene er gode nok, er fordi ingen blir kontaktet hvis ikke bildet holder mål. Takk for oppklaring vedrørende skilting. Det jeg indirekte mente var at det er irrelevant om du vet at det kommer fotoboks eller ikke, fartsgrensene er gjeldende uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #52 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 4.1.2023 den 9.09): Jeg fikk bot fra fotoboks for tre-fire år siden. Jeg nektet og la frem dokumentasjon på at jeg var utenbys (flybillett og hotellkvittering) Jeg visste jo at det var mannen min som hadde brukt bilen den dagen, men tenkte at det kunne dem finne ut selv. Etter noen uker kom det bot til han. Da hadde de sjekket bilde opp mot Facebook og funnet match. Anonymkode: 0f00f...3ab Flott de gjorde det da sikkert mange som lurer seg unna , men enda bedre hadde vært om du hadde vært ærlig med politiet fra start, slik at de slapp å bruke masse tid på unødvendig bruk av ressurser! Anonymkode: cae0f...6ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #53 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg har vært i samme situasjon som TS og de trakk fra 2. Dette er en del år siden, så kan ha forandret det i det siste. Anonymkode: fb31c...2de Jeg har også blitt tatt men det var i 93 i 70-sone og de trakk fra 5 Anonymkode: ea33f...675 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #54 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg har også blitt tatt men det var i 93 i 70-sone og de trakk fra 5 Anonymkode: ea33f...675 Rart at det skal forskjell. For meg hadde de 3 ekstra forandret alt da jeg hadde havnet på en annen sats. Men jeg lærte i det minste av mine feil 😅 Anonymkode: fb31c...2de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #55 Del Skrevet 6. januar 2023 For dere som krangler om marginen på fotoboksene. Anonymkode: d256d...ded Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #56 Del Skrevet 6. januar 2023 Håper du blir tatt. Holdningen du viser i innlegget ditt viset bare hvor korka du er. Du har gjort feil, hvorfor bruke ressurser på å klage på noe som du vet er riktig ? Overraskende om dette er eneste gangen du kjører som en idiot. Håper ikke det er en av mine nære og kjære du tar livet av en dag. Anonymkode: 132ce...006 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. januar 2023 #57 Del Skrevet 16. januar 2023 Fikk et stygt brev i posten i dag, ble målt til 92 km/t så nå er jeg uten førerkort i 6 mnd 🤬🤬 har sjekket fotoboksen og om det er skiltet, det var det, så ikke noe jeg kan klage på der dessverre…… får bare ta det som det er, men jævla surt og hvordan jeg skal komme meg på nattevakt i kveld aner jeg ikke….. Anonymkode: 597f8...555 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 17. januar 2023 #58 Del Skrevet 17. januar 2023 Kanskje invester i en sånn en ? Kjøp Safedrive Pro nå! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #59 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Fikk et stygt brev i posten i dag, ble målt til 92 km/t så nå er jeg uten førerkort i 6 mnd 🤬🤬 har sjekket fotoboksen og om det er skiltet, det var det, så ikke noe jeg kan klage på der dessverre…… får bare ta det som det er, men jævla surt og hvordan jeg skal komme meg på nattevakt i kveld aner jeg ikke….. Anonymkode: 597f8...555 Så hvis det ikke hadde vært skiltet hadde det vært greit at du kjørte som en idiot?? Er du DUM?? Anonymkode: b52e6...f17 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar 2023 #60 Del Skrevet 17. januar 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Fikk et stygt brev i posten i dag, ble målt til 92 km/t så nå er jeg uten førerkort i 6 mnd 🤬🤬 har sjekket fotoboksen og om det er skiltet, det var det, så ikke noe jeg kan klage på der dessverre…… får bare ta det som det er, men jævla surt og hvordan jeg skal komme meg på nattevakt i kveld aner jeg ikke….. Anonymkode: 597f8...555 Utrolig surt, men ta det som en lærdom. Håper du ikke har er yrke som krever førerkort, i det minste. Husk at ting ordner seg, og 6 mnd går fort. Anonymkode: 25a29...07e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå