AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #21 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke verdens undergang. Kjørte di for fort kjørte du for fort. Anonymkode: 81e9b...89b Nei, det er ikke verdens undergang, siden TS bare ble tatt i en fotoboks. Men hadde hun kjørt på og drept et barn, så hadde det vært verdens undergang for barnet og barnets nærmeste. Jeg har ingen sympati med deg (pga dine holdninger) eller med TS. Anonymkode: 491b4...4f6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #22 Del Skrevet 4. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 2.1.2023 den 18.20): Jeg ble nå for en time siden tatt bilde av i en fotoboks i 60 sone hvor jeg dessverre holdt ca 90 km/t da jeg var sent ute på et ærende. Jeg vet jeg beholder lappen om den viser 85 eller lavere, men kan de ta lappen min i fotoboks hvis ikke de ser meg helt tydelig og kan bevise at det er meg? jeg var dum som kjørte så fort så det behøves ikke å kommentere og vil såklart ta straffen min men hvis jeg kan slippe førerkortbeslag så ønsker jeg såklart det. Noen som vet dette? Jeg nekter hvis det er en mulighet men er min bil så jeg tar såklart boten uten krangel. Anonymkode: 597f8...555 De fleste som har blitt tatt i fartskontroll sier at det blir trukket fra 10 % av fartsgrensen på registrert fart. (Blir du tatt i en 50-sone trekkes 5 km/t fra målt fart) Hvis det samme skjer deg vil de trekke fra 6 km/t (60-sone). Hvis grensen er 85 km/t for førerkortbeslag må du altså ha blitt målt til lavere fart enn 91 km/t, noe du selv sier du mest sannsynlig var over siden du hadde bremset før du sjekket speedometeret. Og angående identifisering i fotoboks. Broren min lånte bilen min en gang, og ble tatt i fotoboks. Jeg fikk tilsendt bilde etter at jeg sa at det ikke var jeg som kjørte, og det var ingen problemer med å identifisere sjåføren ut i fra bildet. Fotokvaliteten er så god at det skal godt gjøres å overbevise dem om at personen på bildet ikke er deg. Anonymkode: fc505...46f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #23 Del Skrevet 4. januar 2023 Så i en 60-sone så kjører du så fort at du ikke rekker se at det ett stykke frem er en fotoboks, og dermed heller ikke bremser? Jeg følger med på både fart og omgivelser når jeg kjører, og enda bedre på steder hvor det er 60 eller lavere. Hva om det hadde vært en elg? eller ett barn? Skulle dem skiltet om det også? Anonymkode: 72ae4...fc4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Reign Skrevet 6. januar 2023 #24 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 3.1.2023 den 12.55): til dere som håper jeg mister lappen, husk på karma, neste gang er det dere! Anonymkode: 597f8...555 Haha, nei. Jeg får med meg skiltene langs veien, og jeg kjører ALDRI over førerkortbeslag. Jeg har ikke en eneste prikk på førerkortet, og jeg kjører alltid over fartsgrensa så lenge føret tillater det. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #25 Del Skrevet 6. januar 2023 Sååå ikke bare kjører du altfor altfor fort, du følger heller ikke med på skiltene langs veien? Jau. Jeg tenker st det førerkortbeslaget er på sin plass jeg, all den tid jeg ikke ønsker å ha deg som medtrafikant på veien! Anonymkode: 07349...e5b 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
aksase Skrevet 6. januar 2023 #26 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 2.1.2023 den 18.20): Jeg ble nå for en time siden tatt bilde av i en fotoboks i 60 sone hvor jeg dessverre holdt ca 90 km/t da jeg var sent ute på et ærende. Jeg vet jeg beholder lappen om den viser 85 eller lavere, men kan de ta lappen min i fotoboks hvis ikke de ser meg helt tydelig og kan bevise at det er meg? jeg var dum som kjørte så fort så det behøves ikke å kommentere og vil såklart ta straffen min men hvis jeg kan slippe førerkortbeslag så ønsker jeg såklart det. Noen som vet dette? Jeg nekter hvis det er en mulighet men er min bil så jeg tar såklart boten uten krangel. Anonymkode: 597f8...555 Bevismessig kan de ikke ta deg om det er blitt et dårlig bilde hvor det er vanskelig å si sikkert at det er deg bak rattet. Det er ikke nok å bevise bilens hastighet, men det må også være tydelig hvem som kjører. Hvis bildet er for dårlig, hører du nok ikke noe mer fra dem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 6. januar 2023 #27 Del Skrevet 6. januar 2023 Helt ærlig... håper du mister lappen...du kjørte 30 km over fartsgrense...60 vil si at du kjørte på en vanlig vei,med hus, overgangesfelt etc. Og at du faktisk kjørte 30 km for fort for du hadde et ærend...beviser at du ikke tenker skikkelig..du er den typen som dermed ikke følger godt nok med. 30 km over er mye 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #28 Del Skrevet 6. januar 2023 On 1/3/2023 at 12:55 PM, AnonymBruker said: til dere som håper jeg mister lappen, husk på karma, neste gang er det dere! Anonymkode: 597f8...555 Nei. Det er nemlig helt frivillig å bryte trafikkreglene. Og det er heller ikke sånn at man må kjøre som et svin bare fordi man ikke har sett et skilt med fotoboks. Fotoboksene er ikke til for at du skal kjøre sakte akkurat forbi dem og ellers peise på. Anonymkode: 404e1...410 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #29 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 3.1.2023 den 12.55): Er det ikke slik at jeg kan nekte å si hvem som kjørte bilen da? Hadde på meg caps og mener jeg har lest noe om at det ikke er bevis nok i en eventuell rettssak, jeg får bota det er helt klart men håper jeg beholder lappen. til dere som håper jeg mister lappen, husk på karma, neste gang er det dere! Anonymkode: 597f8...555 Er bilen registrert på deg, blir det uansett ditt ansvar.. Så du kommer deg ikke unna dette, om ikke fotoboksen ikke var i drift (som dessverre ikke mange er). Anonymkode: 6be46...fe8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #30 Del Skrevet 6. januar 2023 Det er lagt inn sikkerhetsmargin både i fotoboks og speedometer, så om speedometeret viste 90, har du sannsynligvis blitt målt til 80-85, altså rett under førerkortbeslag. Har selv blitt tatt i fotoboks. Kjørte i 90 og ble målt til 78 i 70-grense (fikk ikke med meg at det var slutt på motorvei). Så du kan være heldig. Anonymkode: 729ff...8dc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 6. januar 2023 #31 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 3.1.2023 den 12.55): Er det ikke slik at jeg kan nekte å si hvem som kjørte bilen da? Hadde på meg caps og mener jeg har lest noe om at det ikke er bevis nok i en eventuell rettssak, jeg får bota det er helt klart men håper jeg beholder lappen. til dere som håper jeg mister lappen, husk på karma, neste gang er det dere! Anonymkode: 597f8...555 Karma finnes ikke. Fartsgrenser gjør. Jeg holder dem, og tar det som en mann og står for det jeg har gjort om jeg skulle bryte dem Nekter du for å ha kjørt bilen da så blir det tatt ut en etterforskning. Den er såpass enkel at du plikter fortelle hvem som kjørte og hvem som er på bildet. Lykke til med det. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #32 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 4.1.2023 den 9.16): Nei, det er ikke verdens undergang, siden TS bare ble tatt i en fotoboks. Men hadde hun kjørt på og drept et barn, så hadde det vært verdens undergang for barnet og barnets nærmeste. Jeg har ingen sympati med deg (pga dine holdninger) eller med TS. Anonymkode: 491b4...4f6 Jøss og hvor mente ikke jeg det ikke var synd på TS at TS fikk som fortjent? Ta deg en pille. Anonymkode: 81e9b...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bålkaffe Skrevet 6. januar 2023 #33 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (På 2.1.2023 den 18.20): Jeg ble nå for en time siden tatt bilde av i en fotoboks i 60 sone hvor jeg dessverre holdt ca 90 km/t da jeg var sent ute på et ærende. Jeg vet jeg beholder lappen om den viser 85 eller lavere, men kan de ta lappen min i fotoboks hvis ikke de ser meg helt tydelig og kan bevise at det er meg? jeg var dum som kjørte så fort så det behøves ikke å kommentere og vil såklart ta straffen min men hvis jeg kan slippe førerkortbeslag så ønsker jeg såklart det. Noen som vet dette? Jeg nekter hvis det er en mulighet men er min bil så jeg tar såklart boten uten krangel. Anonymkode: 597f8...555 Du kjørte i 90 km/t i en 60-sone og vil på et eller annet vis si at det ikke var deg som kjørte bilen, men du skal ta boten uten krangel? Ta boten uten krangel og uten å forsøke og finne ett smutthull for å slippe unna bot/førerkortbeslag. Ikke bare har du kjørt massivt over fartsgrensa, men du har tydeligvis ikke fulgt med på omgivelsene rundt deg heller, siden du verken har fått med deg skiltingen om fartsmåler og ikke sett fartsmåleren før det var for seint. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #34 Del Skrevet 6. januar 2023 Jeg er tvilling og vi nektet å si hvem av oss som kjørte, så slapp unna en bot på rundt 7000kr.. Anonymkode: ebeb6...a96 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TheHairyToothfairy Skrevet 6. januar 2023 #35 Del Skrevet 6. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg er tvilling og vi nektet å si hvem av oss som kjørte, så slapp unna en bot på rundt 7000kr.. Anonymkode: ebeb6...a96 Eh, urban legend. Vanlig praksis er at da er det bilens eier av disse tvillingene som straffes uansett. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #36 Del Skrevet 6. januar 2023 90 i en 60-sone er ille! Ta straffen din, lær av det og takk gudene for at du ikke kjørte på et barn eller noe. Det er en grunn til at det er 60-sone. Anonymkode: 60a65...9ec 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Warrior Skrevet 6. januar 2023 #37 Del Skrevet 6. januar 2023 De finner jo alltid ut hvem det er. Så det er ikke noe poeng i å nekte. Ta straffen og bli ferdig med det uansett hva den blir. Jeg har også blitt tatt i fotoboks 2 ganger og visste ikke det var fotoboks der, men det er jo det som er bra. At man ikke vet hvor det er fotoboks for da kan man tenke at er det verdt pengene å kjøre for fort? Er det verdt førerkortet? Eller er det smarteste å kjøre i fartsgrensen hele tiden uansett hvor god eller dårlig tid man har. Jeg synes det siste er lurest. Kjøre i fartsgrensen. Det er tross alt en grunn til at det finnes fartsgrenser. Jeg fikk bot begge gangene og ikke noe mer, men boten var så fortjent. Så ta straffen du for man ikke lure seg unna det. Mister du lappen så mister du lappen. Da har du kjørt så fort at du fortjener det. Så ikke prøv å nekte for det er min mening. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #38 Del Skrevet 6. januar 2023 On 1/2/2023 at 6:20 PM, AnonymBruker said: Jeg ble nå for en time siden tatt bilde av i en fotoboks i 60 sone hvor jeg dessverre holdt ca 90 km/t da jeg var sent ute på et ærende. Jeg vet jeg beholder lappen om den viser 85 eller lavere, men kan de ta lappen min i fotoboks hvis ikke de ser meg helt tydelig og kan bevise at det er meg? jeg var dum som kjørte så fort så det behøves ikke å kommentere og vil såklart ta straffen min men hvis jeg kan slippe førerkortbeslag så ønsker jeg såklart det. Noen som vet dette? Jeg nekter hvis det er en mulighet men er min bil så jeg tar såklart boten uten krangel. Anonymkode: 597f8...555 De må redusere litt (tror jeg) + at reel fart er lavere enn det du ser i bilen. så blir nok en liten bot bare med mindre du har en del prikker fra før. ikke tenk på alle skrikerhodene her som blablabla håper lappen ryker. jeg kan ikke fordra belister som rå kliner med fartsgrensa Anonymkode: 5daea...35e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jahaja Skrevet 6. januar 2023 #39 Del Skrevet 6. januar 2023 Aldri skjønt poenget med at fotobokser er skiltet i forkant. Kjører man for fort fortjener man å bli tatt, fartsgrensen er jo tydelig skiltet kjære deg. Om du får en saftig bot og beholder lappen har du kanskje lært en lærepenge, mister du lappen enda mer - det er hele poenget med straff for lovbrudd. Ja, for du har faktisk brutt loven, samme hvor travelt du hadde det. Kall det karma, eller rett skal være rett. Stjeler du på butikken hvis du glemmer lommeboken hjemme også? Ikke meningen å bli useriøs, men tror kanskje ikke du skjønner hva det innebærer å kjøre langt over fartsgrensen, det er både ulovlig og dermed straffbart, og det medfører fare for de rundt deg. Det er passe naivt å tro man ikke får noen kommentarer når man legger ut at man har kjørt 30km for fort.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. januar 2023 #40 Del Skrevet 6. januar 2023 On 1/2/2023 at 6:20 PM, AnonymBruker said: Jeg ble nå for en time siden tatt bilde av i en fotoboks i 60 sone hvor jeg dessverre holdt ca 90 km/t da jeg var sent ute på et ærende. Jeg vet jeg beholder lappen om den viser 85 eller lavere, men kan de ta lappen min i fotoboks hvis ikke de ser meg helt tydelig og kan bevise at det er meg? jeg var dum som kjørte så fort så det behøves ikke å kommentere og vil såklart ta straffen min men hvis jeg kan slippe førerkortbeslag så ønsker jeg såklart det. Noen som vet dette? Jeg nekter hvis det er en mulighet men er min bil så jeg tar såklart boten uten krangel. Anonymkode: 597f8...555 ÅH, jeg må bare legge til. er ærende viktig nok, så slipper du alt skjedde med meg. 130-160 i 80 soner forbi 2 foto bokser etterfulgt av litt over 200 på e6. (når jeg ringte 113 så sa de at det tok x tid før de var fremme, jeg viste at jeg kommer frem til sykehuset lenge før de hadde rukket å komme til meg. møtte sykebilen på halvveien istedefor) Anonymkode: 5daea...35e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå