AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #1 Del Skrevet 2. januar 2023 Jeg ble nå for en time siden tatt bilde av i en fotoboks i 60 sone hvor jeg dessverre holdt ca 90 km/t da jeg var sent ute på et ærende. Jeg vet jeg beholder lappen om den viser 85 eller lavere, men kan de ta lappen min i fotoboks hvis ikke de ser meg helt tydelig og kan bevise at det er meg? jeg var dum som kjørte så fort så det behøves ikke å kommentere og vil såklart ta straffen min men hvis jeg kan slippe førerkortbeslag så ønsker jeg såklart det. Noen som vet dette? Jeg nekter hvis det er en mulighet men er min bil så jeg tar såklart boten uten krangel. Anonymkode: 597f8...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #2 Del Skrevet 2. januar 2023 Du får ikke se bildet, og du kan ikke si det ikke er deg uten å si hvem det er. Vet du ikke hvem det er, må du melde bilen stjålet da, og bevise det. Det er ikke så lett. Anonymkode: 79405...744 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil E Skrevet 2. januar 2023 #3 Del Skrevet 2. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg ble nå for en time siden tatt bilde av i en fotoboks i 60 sone hvor jeg dessverre holdt ca 90 km/t da jeg var sent ute på et ærende. Jeg vet jeg beholder lappen om den viser 85 eller lavere, men kan de ta lappen min i fotoboks hvis ikke de ser meg helt tydelig og kan bevise at det er meg? jeg var dum som kjørte så fort så det behøves ikke å kommentere og vil såklart ta straffen min men hvis jeg kan slippe førerkortbeslag så ønsker jeg såklart det. Noen som vet dette? Jeg nekter hvis det er en mulighet men er min bil så jeg tar såklart boten uten krangel. Anonymkode: 597f8...555 Så bra at du faktisk ble tatt. Håper målingen bikker over så du mister lappen, Det vil være deg VEL undt. De bildene skal normalt være mer enn gode nok til å gjenkjenne deg på. 26 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. januar 2023 #4 Del Skrevet 2. januar 2023 Håper du blir tatt, bare idioter kjører 30 km/t over grensa, med mindre det står om liv. Å være for sen til noe hjelper ikke, tenk om du hadde kjørt på noen? Anonymkode: a4181...15f 17 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #5 Del Skrevet 3. januar 2023 Er det ikke slik at jeg kan nekte å si hvem som kjørte bilen da? Hadde på meg caps og mener jeg har lest noe om at det ikke er bevis nok i en eventuell rettssak, jeg får bota det er helt klart men håper jeg beholder lappen. til dere som håper jeg mister lappen, husk på karma, neste gang er det dere! Anonymkode: 597f8...555 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #6 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): til dere som håper jeg mister lappen, husk på karma, neste gang er det dere! Anonymkode: 597f8...555 Neppe. Har aldri kjørt så fort at jeg kan miste lappen. Kjørt i 27 år uten en eneste bot. Tviler på at det skjer i dag heller. Anonymkode: fb2bd...aaf 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #7 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er det ikke slik at jeg kan nekte å si hvem som kjørte bilen da? Hadde på meg caps og mener jeg har lest noe om at det ikke er bevis nok i en eventuell rettssak, jeg får bota det er helt klart men håper jeg beholder lappen. til dere som håper jeg mister lappen, husk på karma, neste gang er det dere! Anonymkode: 597f8...555 Hadde godtatt det lett om jeg hadde mistet lappen av å kjøre i 90 kmt i en 60-sone. Mener du at de som dømmer deg nå plutselig får en intens trang til å kjøre for fort? Eller at alle gjør som deg? Altså jeg håper også at du mister lappen. Mest fordi du er så umoden som du er. Anonymkode: 1ffea...f3f 7 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #8 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): til dere som håper jeg mister lappen, husk på karma, neste gang er det dere! Anonymkode: 597f8...555 Du mister førerkortet. https://www.altomforerkortet.no/straffereaksjoner Til deg som kjører for fort: jeg har mistet mange kjære i dødsulykker på veien. Kjør etter forholdene, ikke etter tidspress. Husk på karma. Anonymkode: 928df...49b 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #9 Del Skrevet 3. januar 2023 Du skal være ditt ansvar bevisst. Anonymkode: 928df...49b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amantha Skrevet 3. januar 2023 #10 Del Skrevet 3. januar 2023 70-sone og nedover kjører jeg aldri for fort i. Når det er over 80 på en motorvei ja, men selvfølgelig etter forholdene. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 3. januar 2023 #11 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): til dere som håper jeg mister lappen, husk på karma, neste gang er det dere! Anonymkode: 597f8...555 Det blir ikke oss hvis vi ikke kjører med 90 i en 60-sone. Det blir velfortjent at du mister lappen. Du kunne ha drept noen. Mister du lappen, så er det nettopp karma. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #12 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): til dere som håper jeg mister lappen, husk på karma, neste gang er det dere! Anonymkode: 597f8...555 Karma hva da? For å drite i lover og regler? For å utsette andre for livsfare? For å være uansvarlig og egoistisk? Nei.. det var jo deg alt sammen. Men ja, jeg HÅPER jeg også mister lappen om jeg skulle miste hodet i den grad at jeg kjører sånn som du. Da har jeg ikke noe i trafikken å gjøre lenger. Anonymkode: 1617b...a7e 9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #13 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er det ikke slik at jeg kan nekte å si hvem som kjørte bilen da? Hadde på meg caps og mener jeg har lest noe om at det ikke er bevis nok i en eventuell rettssak, jeg får bota det er helt klart men håper jeg beholder lappen. til dere som håper jeg mister lappen, husk på karma, neste gang er det dere! Anonymkode: 597f8...555 Jo, men det er uansett du som må bevise at det var noen andre som kjørte din bil hvis du vil slippe unna. Du tror vel ikke at du er førstemann som prøver å komme seg unna ved å si at det er en annen sjåfør? Anonymkode: 8ee8a...f0c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 3. januar 2023 #14 Del Skrevet 3. januar 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Er det ikke slik at jeg kan nekte å si hvem som kjørte bilen da? Anonymkode: 597f8...555 Du kan prøve deg. Men det er fortsatt du som har bevisbyrden at det var en annen. Bildene er klare nok så man kan se hvem det er. Du vet at politiet kan sjekke mobilen din og om du var der på det gitte tidspunktet? Ikke gjør det vanskeligere for deg selv ved å lyve. 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Porselen99 Skrevet 3. januar 2023 #15 Del Skrevet 3. januar 2023 (endret) De bruker å trekke fra ca 5km så kanskje du er heldig. Endret 3. januar 2023 av Porselen99 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #16 Del Skrevet 3. januar 2023 Du får nok ikke snakket deg bort fra dette. Bildene er utrolig bra og klare, og om man har caps, ser man fortsatt godt hvem det er. De sammenligner med arkivbilder som passbilder blant annet. Dette vet vi godt, da sønnen i huset hadde lånt bilen til mor og ble tatt i fotoboks. Vi var jo veldig spent på hvor bota havnet, om den kom til mor eller om det kom spørsmål til mor om utlån av bil eller hvordan det var. Men boten kom i posten til sønnen uten noe mer om og men. Da ble mor såpass nysgjerrig at hun ringte nummeret man kunne ringe for å klaget etc. og spurte hvordan dette fungerte. Og da forklarte de at bildet sammenlignes med eier av bilen, før man sammenligner med nærstående. Og sønnen i hus hadde caps på seg, men man ser ansiktet godt (vi fikk se kopi av bildet). Mest sannsynlig beholder du lappen hvis speedometeret viste 90 da du ble tatt og grensa er 85, da de aller fleste nyere biler viser 5 km/t for mye. Men om du hadde fortjent å miste lappen etter å bevisst ha kjørt 90 i 60 sone er en helt annen sak...... Anonymkode: baadb...bf7 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #17 Del Skrevet 3. januar 2023 Skiltene blir vel avbildet, så det skal vel mye til for å hevde det ikke var deg. At det var noen som lånte bilen har de nok hørt før, og det kan jo dobbeltsjekkes med lokasjonen til mobilen din osv. Anonymkode: 8a518...cd8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. januar 2023 #18 Del Skrevet 3. januar 2023 Jeg er hvertfall veldig spent på hva farten endte opp med, men håper jeg havnet på 85 eller lavere, jeg krysser det som krysses kan. jeg ble så forfjamset og skremt så jeg så ikke akkurat hastigheten men den var rundt 90, over eller under aner jeg ikke men tipper over pga jeg sikkert bremset litt før jeg så på speedometeret. Får vel et kjedelig brev i postkassen neste uke Anonymkode: 597f8...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #19 Del Skrevet 4. januar 2023 Jeg fikk bot fra fotoboks for tre-fire år siden. Jeg nektet og la frem dokumentasjon på at jeg var utenbys (flybillett og hotellkvittering) Jeg visste jo at det var mannen min som hadde brukt bilen den dagen, men tenkte at det kunne dem finne ut selv. Etter noen uker kom det bot til han. Da hadde de sjekket bilde opp mot Facebook og funnet match. Anonymkode: 0f00f...3ab 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. januar 2023 #20 Del Skrevet 4. januar 2023 Det er ikke verdens undergang. Kjørte di for fort kjørte du for fort. Anonymkode: 81e9b...89b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå