Gjest Acer Skrevet 1. januar 2023 #1 Del Skrevet 1. januar 2023 (endret) https://www.nationen.no/nyhet/118-dode-pa-norske-veier-et-morkt-ar/ Hver tredje person som omkom i trafikken i 2022 hevdes å vera over 65 år, og nå reiser politiet og statens-vegvesen spørsmål hva som ligg til grunn for denne statistikken. Statestikken fortel ingenting om foranledningen, skyldspørsmålet. Nå må det selvsagt oppnevnes en komisjon / konsulentrapport som skal finne utav dette, så offentlige ansatte har noe å gjøre. Nå var det tilsynelatende en "eldre politimann " som stod frempå TV-en, og kom med dette utspelet på NRK -nyhetene. Ein treng vel ikkje om å vera rakettforsker for å skjønne samanhengen ettersom Norge snart er en gubbeforsamling av aldrende befolkning, og flere eldre som kjører bil. De fleste buss-sjåfører i Norge er idag eldre personer som står ved tærskelen til å bli pensjonister, og sår tvil om de representerer en større fare i trafikken en mange yngre sjåfører. Nå ligger rekrutteringen idag på eit lavmål blandt de yngre innen yrkesjåfører /bussjåfører, og det har selvsagt samanheng med lønnsnivået som ikkje står i samsvar med ansvaret de har for mennesker, og matriell. For noen år tilbake viste statestikken at kvinner var mindre utsatt for ulukker i trafikkbilde en menn, og uten å sjå samanhengen mellom tilbakelagde kjørte km blandt kvinner, og menn i trafikkbildet. Endret 1. januar 2023 av Evnti Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå