Gå til innhold

Dere med søvnproblem eller b mennesker, hvordan taklet dere å få baby?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Bekymrer meg rundt dette, sover veldig lite og sovner kanskje ikke før i 3-4 tiden. Hvordan taklet dere med slike problemer det å få baby? 

Anonymkode: bf890...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Bekymrer meg rundt dette, sover veldig lite og sovner kanskje ikke før i 3-4 tiden. Hvordan taklet dere med slike problemer det å få baby? 

Anonymkode: bf890...651

Syns det gikk overraskende bra. Kroppen kom på et annet gir og ble innstilt på søvnmangel. I tillegg samarbeidet mannen min og jeg veldig godt, så jeg fikk nok søvn når jeg trengte sove :) 

Anonymkode: 4141b...1d2

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er begge B-mennesker så vi lagde selvfølgelig B-menneskebabyer. Neida var bare heldige og fikk sovebabyer.

Anonymkode: 13721...47d

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Syns det gikk overraskende bra. Kroppen kom på et annet gir og ble innstilt på søvnmangel. I tillegg samarbeidet mannen min og jeg veldig godt, så jeg fikk nok søvn når jeg trengte sove :) 

Anonymkode: 4141b...1d2

Så godt å høre ☺️ Min mann jobber offshore så jeg har ikke mulighet til at han hjelper alltid 

Anonymkode: bf890...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi er begge B-mennesker så vi lagde selvfølgelig B-menneskebabyer. Neida var bare heldige og fikk sovebabyer.

Anonymkode: 13721...47d

🤣 Håper vi også lager en sovebaby som er like glad i søvn som meg 

Anonymkode: bf890...651

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det gikk overraskende bra. Jeg hater å legge meg, men elsker å sove.

Ungen sov ikke gjennom natta før passert 2 år. Da jeg var i permisjon (hadde hele, var enslig forsørger), sov jeg og babyen sammen på luren som var midt på dagen. Ammet om natta første året, da som oftest i senga så samsov mye.

Anonymkode: 2acb7...f22

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Bekymrer meg rundt dette, sover veldig lite og sovner kanskje ikke før i 3-4 tiden. Hvordan taklet dere med slike problemer det å få baby? 

Det kommer til å gå bedre med deg enn med dem som er vant til å sove lenge sammenhengende.
Jeg syntes stort sett ikke at det var noe pes, utenom de kveldene hvor jeg skulle ønske at babyen sovnet så vi voksne fikk litt tid alene. Det fikk vi ikke. Ikke før barnehagestart. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går overraskende bra. Har til gode å føle at jeg ikke får nok søvn. Baby samsover, så vi legger oss samtidig rundt 22-23, og baby våkner da for dagen rundt kl 9-10 (med 2-3 oppvåkninger gjennom natten hvor hun sovner igjen med en gang etter litt mat). 

Anonymkode: 6d5a8...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det går overraskende bra. Har til gode å føle at jeg ikke får nok søvn. Baby samsover, så vi legger oss samtidig rundt 22-23, og baby våkner da for dagen rundt kl 9-10 (med 2-3 oppvåkninger gjennom natten hvor hun sovner igjen med en gang etter litt mat). 

Anonymkode: 6d5a8...2ac

Kan legge til jeg slet mye med søvnen som gravid (og har lidd av insomni tidligere), så kanskje derfor også jeg føler meg mer uthvilt nå. 

Anonymkode: 6d5a8...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sov mye bedre når jeg ammet. Det lager avslappende hormoner! Så annbefaler å amme♥️ å jeg var så vandt med å ha insomnia og ha vanskeligt med å sove og dårlig rytme fra før av så det er jo egentlig bare en blessing in disguise. Jeg vet at dem a4 mennesker med gode søvnrutiner jeg kjenner hadde det myyye vanskeligere med å tilpasse seg dette!

Anonymkode: a0309...341

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Bekymrer meg rundt dette, sover veldig lite og sovner kanskje ikke før i 3-4 tiden. Hvordan taklet dere med slike problemer det å få baby? 

Anonymkode: bf890...651

Jeg har slitt med insomni i mange mange år og jeg har vært helt utslitt etter vi fikk baby. Sovner ikke før sent og ligger lenge våken mellom ammingen (ble ikke mer søvnig av å amme) og får ikke sovet på dagtid. Vi fikk en krevende baby som gråter mye og sliter med søvn både dag og natt. Nå er jeg sykemeldt og far har tatt over permen. Gleder meg til den verste tiden er over, det blir nok ikke flere barn på oss..

Anonymkode: 78f00...04f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...
AnonymBruker skrev (På 28.12.2022 den 14.41):

Bekymrer meg rundt dette, sover veldig lite og sovner kanskje ikke før i 3-4 tiden. Hvordan taklet dere med slike problemer det å få baby? 

Anonymkode: bf890...651

De første 3 månedene var jævlige. Men jeg fikk prematur som MÅTTE mates hver 3 time, så måtte ha på klokke. I tillegg slet hun med å samle seg , og søvn så noen ganger var hun våken over til neste måltid. Enkelte døgn sov jeg kun 1 time til sammen. Når hun ble 3 mnd lærte jeg meg å sove når babyen faktisk sover. Så jeg sov hver dupp med henne, og gjør det enda ( hun blir 3 og har 1 dupp nå da) 

 Sover heldigvis som regel godt om natten og jeg kan hente meg inn når hun er i barnehagen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går nok bra. Handler om hva man er vant med og rutiner. Med baby og barn blir alt rutine. Jeg slet mye med søvnen da jeg var yngre. Rettet seg da jeg begynte å legge meg og stå opp til samme tid hver dag. Så går nok bedre enn du tror.

Anonymkode: b46cb...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det går nok bra. Handler om hva man er vant med og rutiner. Med baby og barn blir alt rutine. Jeg slet mye med søvnen da jeg var yngre. Rettet seg da jeg begynte å legge meg og stå opp til samme tid hver dag. Så går nok bedre enn du tror.

Anonymkode: b46cb...a77

Det er forskjell på å være ung og vri på døgnet og å ha søvnproblemer. Det er ikke sånn at rutiner magisk gjør at insomnien forsvinner eller at du plutselig blir A-menneske. Og babyen følger ikke noen rutiner, han våkner i tide og utide, da blir det ikke rutiner på mor (eller far) heller.

Anonymkode: 78f00...04f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 12/28/2022 at 2:41 PM, AnonymBruker said:

Bekymrer meg rundt dette, sover veldig lite og sovner kanskje ikke før i 3-4 tiden. Hvordan taklet dere med slike problemer det å få baby? 

Anonymkode: bf890...651

Jeg sleit alltid med å sovne på kvelden før jeg fikk barn. Etter jeg fikk barn, sovner jeg som oftest med en gang jeg legger hode på puta.

Anonymkode: e8fa3...f79

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.12.2022 den 14.41):

Bekymrer meg rundt dette, sover veldig lite og sovner kanskje ikke før i 3-4 tiden. Hvordan taklet dere med slike problemer det å få baby? 

Anonymkode: bf890...651

Baby vil nok endre dette: 

 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg sleit alltid med å sovne på kvelden før jeg fikk barn. Etter jeg fikk barn, sovner jeg som oftest med en gang jeg legger hode på puta.

Anonymkode: e8fa3...f79

sånn var det til meg også. Forsto meg ikke på de som kunne sovne på en sofa eller andre steder som ikke var behagelig nok. Dtter en har fått baby kan en sovne stående på en fot. 

TS:  hvis jeg skal gi ett råd så er det å forsøke å hvile/sove når babyen sover, det går fint med litt hybelkaniner i huset. Fokuser først og fremst på å ta vare på babyen og deg selv :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det var jeg som laget denne tråden. Jeg fødte for 6 uker siden og kan bekrefte at mine søvnproblem ikke er tilstede lenger, jeg sovner så fort jeg legger meg og det er ikke sjans for å slite med å sove når man har barn 🤣

Anonymkode: bf890...651

  • Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 28.12.2022 den 14.41):

Bekymrer meg rundt dette, sover veldig lite og sovner kanskje ikke før i 3-4 tiden. Hvordan taklet dere med slike problemer det å få baby? 

Anonymkode: bf890...651

Tipper man blir så sliten og utmattet av den nye tilværelsen at akuratt det å sovne blir det minste problemet. Problemet ligger nok heller i usammenhengende søvn pga mating... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her gikk det veldig fint. Jeg har alltid hatt problemer med å sove om natten, så var jo vant til det. Å våkne hver 2.-3. time var ikke noe problem. Baby står opp mellom 8:30-9 (6 mnd), og synes ikke det er så altfor tidlig, selv om jeg fint kunne sovet til 11 i helger. 

Anonymkode: 6d5a8...2ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Det er forskjell på å være ung og vri på døgnet og å ha søvnproblemer. Det er ikke sånn at rutiner magisk gjør at insomnien forsvinner eller at du plutselig blir A-menneske. Og babyen følger ikke noen rutiner, han våkner i tide og utide, da blir det ikke rutiner på mor (eller far) heller.

Anonymkode: 78f00...04f

Mulig jeg ikke hadde direkte insomnia, men jeg slet med søvnparalyse, mye mareritt, slet med å sovne inn, kunne bruke timer på å sovne selv om jeg var trøtt. Å jo for meg hjalp det da jeg begynte å legge meg og stå opp til faste tider. Har da også barn selv, og det er mye rutiner med baby og barn, selv om så klart alle babyer og barn er ulike, og noen sover mer eller mindre enn andre. TS skrev heller ingenting om insomnia, men søvnproblemer og B-mennesker, og om deg gikk bra å få barn. Og da er svaret at ja det går bra, som regel tilpasser man seg søvnen når man får barn, og alle får sine rutiner.

Anonymkode: b46cb...a77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...