Gå til innhold

Menn, hva syns dere er maks aldersforskjell?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er de fleste menn i mot å date eldre damer? Hva er eventuell maks aldersforskjell?

Anonymkode: 3beeb...6dc

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Veldig mange tråder om aldersforskjell her inne. Er folk virkelig så opptatt av det? 

Anonymkode: e3348...daa

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Vedder på at menn flest gjerne går langt ned i alder, men neppe opp. Vedder også på at de mener det er to vidt forskjellige ting 😉  

Anonymkode: 54a0d...ebf

• Liker 14
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Er de fleste menn i mot å date eldre damer? Hva er eventuell maks aldersforskjell?

Imot? Nei. Par finner hverandre fordi dem elsker hverandre og vil føre generasjon videre. 

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Det handler nok om person for min del, det gjør det uansett om det er opp eller ned i alder. 

• Liker 6
Skrevet

Slikt vil typisk avhenge av hvor gammel en selv er og f.eks det med barn.  Jeg er mann og 35 og dater en dame på 40. Ingen av oss ønkser flere barn så da blir det med alder mindre stress. Vet mange kvinner som dater yngre menn sier de selv ser yngre ut. Så jeg legger til at hun jeg dater ikke ser ut som hun er en dag under 40, men hun er pen likevel. 

Anonymkode: 1327b...806

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Jeg tror det er et fåtall som anser alle eldre kvinner som uaktuelle, eller har en aldersforskjell spikret i sten. Derimot synes nok de aller fleste at forskjell den veien er negativt, men de aller fleste er nok også villig til å gå mye opp i alder om det er andre tilstrekkelig gode egenskaper som kompenserer. Terskelen stiger nok med høyere aldersforskjell. 

• Liker 4
Skrevet

Er 48 år, kunne under tvil godt opp til 85. Forutsatt at hun hadde kjempelange pupper, ekstra rynkete, dårlig syn og hørsel samt at hun hadde hatt trillioner av kroner på konto som ble testamentert til meg. 

Å lide slik i 10 år hadde gått helt fint. 

Anonymkode: d09bd...b10

• Liker 5
Skrevet

15 år er absolutt maks, tenker jeg.

Kona mi er 9 år eldre enn meg og jeg merker noen ganger at det er litt på grensen angående felles erfaringer i oppveksten, sted i livet, helse, utseende m.m.

Det skaper ikke store problemer for oss, men jeg ser lett hvordan det kunne vært problematisk om aldersforskjellen var enda større. Hun føler seg nok litt gammel noen ganger fordi hun sammenligner seg med meg.

Anonymkode: f1246...dcb

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

På datingsiden jeg bruker er den er klar deling mellom normale, realistisk menn som søker kvinner +-egen alder der alderspennet gjerne er 5-10 år opp og ned, så er det en del som typisk går max 2 år opp og 20 år ned som begynner å bli dodgy og til slutt er der tullinger som mangler fullstendig bakkekontakt som "Mann 45, søker kvinne 20-38". 

Anonymkode: 8a49f...fa1

• Liker 14
  • Nyttig 5
Skrevet

127år

Anonymkode: 13b8e...3a1

• Hjerte 2
Skrevet
35 minutter siden, AnonymBruker said:

Veldig mange tråder om aldersforskjell her inne. Er folk virkelig så opptatt av det? 

Anonymkode: e3348...daa

Hvis mannen er eldst blir det vel sjeldent kommentert, men dersom det er kvinnen som er 10-12 år eldre så virker det som det plutselig er en stor greie.

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er bare å gjøre et eksperiment. Jeg har samme bilder på tinder men får 98% færre matcher på tinder når jeg har alder over 30 enn under 30 år. Altså til og med 30 og 40 og 50 år gamle menn sveiper heller liker på meg når jeg er 28 enn når jeg er 32! Griser hele gjengen! Mistet troen på menn! 

Anonymkode: 31a55...48b

• Liker 19
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Maks jevnaldrende.

Skrevet
28 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er bare å gjøre et eksperiment. Jeg har samme bilder på tinder men får 98% færre matcher på tinder når jeg har alder over 30 enn under 30 år. Altså til og med 30 og 40 og 50 år gamle menn sveiper heller liker på meg når jeg er 28 enn når jeg er 32! Griser hele gjengen! Mistet troen på menn! 

Jeg merker ingen forskjell i virkeligheten i oppmerksomhet fra menn nå og da jeg var både 20 og 25 osv, men merket matchene gikk betraktelig ned fra 29-31 år. Bare 2 år eldre og 80% færre likes, ser helt lik ut. I det virkelige liv blir jeg bedt ut av menn fra alder 25-45. Gjør at jeg mistet troen også, har helt sluttet å si ja til dates eller svare menn enten det er på tinder eller andre steder for vet de egentlig er ute etter ei på 22

Anonymkode: c83b9...162

• Liker 6
Skrevet

Finnes en formel for dette: Min alder - 18 = perfekt alderforskjell.

Maks aldersforskjell = min alder - 16 (er så strenge lover på dette i norge)

Anonymkode: 812c9...834

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Kun møtt damer som er eldre enn meg siden jeg var 30, og det er mange gode grunner for det. 37 nå, og kjæresten er 42, men eksen var 47. Usikre unge jenter er jeg ferdig med. Damer med litt erfaring har ofte litt mer mellom ørene, høyere sexlyst og vet hva de vil i senga, tryggere på seg selv og vet hva de vil ha 

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

+/- 5-6-7 år tenker jeg, men det har egentlig aldri vært en problemstilling at 60 eller 20 år gamle damer jakter meg, så vet ikke hvordan jeg hadde reagert.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Mistet troen her også. Det siste året har jo holdningene blitt stuerene, og blir pøst ut over alt, også der hvor det ikke er det minste relevant. Menn skal få leke med 20-åringene sine i fred for meg, men de kan bare gi f... i å klage på at de ikke får dame. Det sier seg liksom selv at det ikke er nok damer i 20-årene til at alle menn kan få en. Og nå som vi vet i detalj hvordan menn egentlig er, så er det jo ingen av oss eldre enn 29 som gidder å være trøstepremie. 

Anonymkode: 32512...84c

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Mistet troen her også. Det siste året har jo holdningene blitt stuerene, og blir pøst ut over alt, også der hvor det ikke er det minste relevant. Menn skal få leke med 20-åringene sine i fred for meg, men de kan bare gi f... i å klage på at de ikke får dame. Det sier seg liksom selv at det ikke er nok damer i 20-årene til at alle menn kan få en. Og nå som vi vet i detalj hvordan menn egentlig er, så er det jo ingen av oss eldre enn 29 som gidder å være trøstepremie. 

Anonymkode: 32512...84c

Hva har dette med 'holdninger' å gjøre?

Anonymkode: 812c9...834

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...