Gå til innhold

Jeg sa til en soldat i uniform, Thank you for your service


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Han så bare rart på meg og dro.

Jeg sa dette fordi de sier det i USA der de verdtsetter soldatene, og han kan når som helst bli sendt i krigen mot Russland.

Rar opplevelse

Anonymkode: ab302...a67

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det blir faktisk veldig verdsatt av soldatveteraner fra utenlandstjeneste i Norge, og selvsagt i USA. Synes det var fint sagt. Mange ville satt pris på det.

Anonymkode: 68bb3...e88

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det blir faktisk veldig verdsatt av soldatveteraner fra utenlandstjeneste i Norge, og selvsagt i USA. Synes det var fint sagt. Mange ville satt pris på det.

Anonymkode: 68bb3...e88

Takk for at du bombet barn og kvinner i Libya og Afganistan? 

Anonymkode: cd76c...b03

  • Liker 8
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for at du bombet barn og kvinner i Libya og Afganistan? 

Anonymkode: cd76c...b03

Ikke holdt Taliban fra makten i 20 år og fikk en hel generasjon kvinner tilbake til skolen? Det var vel ikke viktig i din oppsummering.

Endret av MortenMunkholm
Skrivefeil
  • Liker 7
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

MortenMunkholm skrev (6 minutter siden):

Ikke holdt Taliban fra makten i 20 år og fikk en hel generasjon kvinner tilbake til skolen? Det var vel ikke viktig i din oppsummering.

Nå tok jo Taliban tilbake makten, så det var egentlig litt vekkastet. Alle livene som gikk tapt førte til slutt bare til at Taliban igjen fikk makten i Afghanistan. Og kvinner ble pisket igjen, og gjeninnføring av henrettelser og ymse.

Anonymkode: 4800c...de5

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En soldat i uniform i Norge sitter vel mest på brakka og spiller bordtennis. Ingenting å takke for.

Anonymkode: 854a2...f48

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nå tok jo Taliban tilbake makten, så det var egentlig litt vekkastet. Alle livene som gikk tapt førte til slutt bare til at Taliban igjen fikk makten i Afghanistan. Og kvinner ble pisket igjen, og gjeninnføring av henrettelser og ymse.

Anonymkode: 4800c...de5

Tror vi skal være SYKT glad vi har militæret vårt, spesielt de siste månedene.. 

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Nå tok jo Taliban tilbake makten, så det var egentlig litt vekkastet. Alle livene som gikk tapt førte til slutt bare til at Taliban igjen fikk makten i Afghanistan. Og kvinner ble pisket igjen, og gjeninnføring av henrettelser og ymse.

Anonymkode: 4800c...de5

Pluss, store deler, noen år over 60% av landet, var fremdeles styrt av Taliban. Okkupantstyrkene våre hadde bare kontroll over de store byene og områder rundt dem.

Livene for kvinner på landsbygda (dvs. majoriteten) ble generelt ikke noe bedre mens vi var der. Tvert i mot, de levde fremdeles under sterk konservativ kontroll, men måtte i tillegg leve i redsel for å få sine barns armer sprengt vekk av ei flybombe.

Anonymkode: 2c515...f28

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er fint at vi har et norsk militære, men at noen jobber der er da ikke noe de trenger å takkes for. Det er ikke farlig å være norsk soldat sammenlignet med andre yrker - med mindre man spesifikt har søkt seg til krigssituasjoner (som ofte har sterk moralsk tvilsomhet).

En slik servilitet og tilbedelse av militære styrker synes jeg er en stor uting.

Anonymkode: 2c515...f28

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Jeg synes det er fint at vi har et norsk militære, men at noen jobber der er da ikke noe de trenger å takkes for. Det er ikke farlig å være norsk soldat sammenlignet med andre yrker - med mindre man spesifikt har søkt seg til krigssituasjoner (som ofte har sterk moralsk tvilsomhet).

En slik servilitet og tilbedelse av militære styrker synes jeg er en stor uting.

Anonymkode: 2c515...f28

Selvfølgelig er det det. Hva slags verden lever du i? Tror du at du kan ta fredstid forgitt?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...