Gå til innhold

Er så drittlei alle disse julefilmene..

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er greia med at så og si hver eneste julefilm har et felles scenario dame møter mann, blir forelsket og happy ever after..? Mann/dame reiser fra storby hjem til familien sin som bor i en mindre amerikansk by, møter en gammel flamme/eks i denne byen blir sammen osv? Zapper glatt forbi, men hvorfor ikke lage litt mer variasjon i steden for samma røkla?🙄

Anonymkode: 51fb7...097

Ikke se på det da. Problem solved

Anonymkode: ce513...58e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Er det ikke det julen handler om da, repetisjon, tradisjon, gjentakelser? Gjøre det samme som i fjor? Julefilmer handler ikke om handlingen, men stemningen 🥰

Hilsen fra ei som elsker julefilmer

Anonymkode: c5013...e11

• Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Ikke se på det da. Problem solved

Anonymkode: ce513...58e

Jeg ser ikke på disse filmene, som jeg skriver i hi, zapper jeg forbi..

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hypen rundt Love Actually, sett den 1 gang og det holdt i massevis..😴

Hjemme alene 1&2, Christmas with the kranks, Klaus, Tre nøtter til Askepott(1973), Hjelp det er juleferie🌟🎄

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julefilmer kommer til å dø ut, er jo ikke laget noen klassiske julefilmer på 15 år..

Anonymkode: 0cdbe...96c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De fleste julefilmer med same handling , er forvrir mest for stemningens skyld. Så man kan ha de på TV'n mens man baker julekaker eller pakker inn gaver. Så det er snø og julelys på skjermen og folk i grønt og rødt, mens det ikke gjør noe at man ser ned her og der og driver med sitt.

Anonymkode: e2db1...6a8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 15.12.2022 den 0.30):

Julefilmer kommer til å dø ut, er jo ikke laget noen klassiske julefilmer på 15 år..

Anonymkode: 0cdbe...96c

Så se klassikerne da, its a wonderful life er en klassiker. Men den ligger ikke på Netflix. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er en del av genreforventningen til sånne filmer - man ser dem for stemningen, ikke for overraskende plotvendinger og intellektuelle utfordringer. Å klage over det er litt som å klage over at det er så mye drap i krimserier.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Romantisk rosa overfladisk kliss med forenklet og forutsigbar plot story krydret med litt dårlig tørr komediehumor? 

Nei, gi meg heller en god spionfilm i disse tider.

Endret av Motelvibes
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Greia er at mange av oss ønsker den typiske, eventyr - happily ever after - konspetet. Vi ønsker drama, vi ønsker klisje, vi ønsker klisj-klasj romantikk.

Joda har man sett en av dem, da har man sett de amme, men jeg blir fortsatt glad. Selv om jeg kan si allerede fra de første 5 minuttene hva som kommer til å skje, så blir jeg glad. Jeg får julestemning. Jeg gråter. Jeg koser meg.

Anonymkode: b98d7...d18

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Archer skrev (På 17.12.2022 den 13.05):

syns julefilmer er såå koselige😍 dere damer er bare sjalu på de pene damene i filmene som får de sjekke chadsen😞

Haha hjelpes, det stemmer aldeles ikke😅 Til og med utseende til mennene i disse julefilmene ser like ut, å er ikke min smak. Jeg liker barske manne menn med kroppshår og skjegg, det er rake motsetning til disse glatte typene i filmene.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 14.12.2022 den 22.13):

Hva er greia med at så og si hver eneste julefilm har et felles scenario dame møter mann, blir forelsket og happy ever after..? Mann/dame reiser fra storby hjem til familien sin som bor i en mindre amerikansk by, møter en gammel flamme/eks i denne byen blir sammen osv? Zapper glatt forbi, men hvorfor ikke lage litt mer variasjon i steden for samma røkla?🙄

Jeg er så lei samma dritten i hver film, jeg klarer ikke 🤢 Må mute reklamer også nå, sett på linær tv i to dager nå og reklamen er oppat med den jævla telenor reklamen

Anonymkode: b0169...357

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 12/17/2022 at 1:05 PM, Archer said:

syns julefilmer er såå koselige😍 dere damer er bare sjalu på de pene damene i filmene som får de sjekke chadsen😞

Hva betyr dette?

Anonymkode: 7f7b4...f99

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hjemme hos oss er Die Hard 2 og Rocky 4 julefilmene vi får sett i løpet av advent. Bedre med kjente, kjære enn disse tåpelige rom-com'ene.

Anonymkode: ffdcf...3f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...