Gå til innhold

...og høyt i toppen - hva har du der?


ashera

Anbefalte innlegg

Vi hadde spir i noen år, men nå har vi stjerne. En helt vanlig en i plast, men jeg arva den etter farmora mi så den betyr noe helt spesielt for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Spacegirl

Stjerne, en sånn i plast. Syns de er veldig fine når lyset tennes.

Edit: Nå har jeg pynta juletreet, og jeg syns ikke den plaststjerna mi var så fin som jeg husket :forvirret: . Tror jeg skal få tak i noe finere til neste år...

Endret av Fairy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rogalands avis har følgende oppklarende forklaringer:

Spir = kirken, glitter = englehår, flagg = fedreland, stjerne = betlehemsstjernen, lys = Jesus, halmfigurer = Jesu krybbe, kuler = jordkloden, lenken = brorskap, hjerter = kjærlighet. Juletreet er visstnok selve bildet på paradiset, alt som var himmelsk og vakkert.

Men hvordan ser dette juletrespiret ut?

-Også kalt spyd. Det stod i toppen på bestemor og bestefars juletre da jeg var barn. Hadde det også hjemme noen år da jeg var bitte liten. Min mor likte det best. Siden ble det stjerne hjemme. Selv hadde jeg lyst å ha spir / spyd på treet da vi etablerte oss, jeg likte ikke plaststjernene som stod utenpå et lys. Men fant den første førejulstida en nydelig håndlaget stjerne i "gull". Den står ennå i toppen på vårt tre .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ei alldeles nydelig stjerne i messing. Den kjøpte jeg første året jeg skulle ha juletre i mitt eget hjem. Den behandles med varsomhet, pakkes inn i silkepapir når jula er over :) .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...