Gå til innhold

...og høyt i toppen - hva har du der?


ashera

Anbefalte innlegg

Hva har dere i juletretoppen? Stjerne, spir eller noe annet? Selv har jeg den klassiske messingstjerna fra Georg Jensen, den er fin og se på og er i tillegg et kjært minne fra en hyggelig jentetur til København for mange år siden. Skulle jeg ha kjøpt den nå, hadde det nok blitt i stål, men jeg liker godt begge variantene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Stjerne. Visste faktisk ikke at noen hadde spir i toppen før jeg leste det her på KG i fjor, har aldri hørt om det før. Vi er overhodet ikke kristne, men spir kunne jeg aldri tenkt meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spir??!!

Var liksom DET den fineste erstatningen til stjerne man kunne komme på?

Hvorfor ikke heller gå for en lysende kongle eller en lysende julegave?

:ler:

At noen var SÅ redde for å ha noe "kristent" i huset sitt visste jeg ikke.

Selv er jeg kristen, men jeg strør jo om meg med hedenske tradisjonen hele julen allikevel. Har ikke noe behov for å putte ALT inn i en kristen tradisjon hvis det ikke passer slik naturlig og kulturelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Oppsaltrollet

Vi skal ha juletre for første gang i år og siden vi ikke hadde stjerne, dristet jeg meg til å foreslå en julefe. Juletrefeen er visstnok en anglo-amerikansk tradisjon, i form av en stor engle-fe som man trer på toppen av juletreet. Man må jo kontrollere hva slags mann man har skaffet seg, tenkte jeg... Heldigvis var det ingen tvil: det skulle være stjerne og den skal være en slik stjerne som man trer på julelyset. Stjerna skal nemlig LYSE! Altså kom det ikke på tale med moderne lysslynge heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har lett og lett i flere år for å finne en fin stjerne, liker ikke sånne man trer på lysene, liker ikke sånne i "glitterståltråd", liker forsåvidt ingen jeg har sett i butikkene... Har hatt en kjip stjerne i noen år bare fordi mannen sa at stjerne måtte det være, men i år har jeg kjøpt et nydelig spir i glass med litt gull på. Hadde de hatt stjerne som var like nydelig så hadde det nok blitt den, men det er det altså ingen som har tenkt å lage. Derfor har vi spir fra og med i år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vi har stjerne i frostet plast, med et litt mer frostet plastlag utenpå, så den blir sånn "i to lag på en måte" (høres helt jævlig ut), men ser ok ut den. Jeg fikser ikke glitterstjerner, og det MÅ være stjerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En "stjernelignende" greie med masse glitter som drysser noe helt vannvittig :ler:

- men ønsker meg en sånn skikkelig julenisse til å sette på toppen (så en i Brüssel for en del år siden - men den kostet for mye til at jeg hadde råd den gangen - og har angret siden :sur: )

Endret av LilleBille
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...