Gå til innhold

Varm turbukse anbefalinger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tips til bukse som holder godt på varmen når man er ute i flere timer i denne kulda (-10 og kaldere)?
Heldress eller parkas er ikke et alternativ til å gå i motbakke eller på ski.

Anonymkode: 7ff0c...15d

Skrevet

Boblebukse!!!! 😆 

Må se om den finnes i herre sånn at mannen kan få julegave 😁

Skrevet
Forundret.. skrev (2 minutter siden):

Boblebukse!!!! 😆 

Må se om den finnes i herre sånn at mannen kan få julegave 😁

Den gjør det 😁 hyggelig pris også. https://www.sportshopen.com/no-no/article/ostersund-warm-pant-20-sr?attr1_id=5193&attr2_id=79&utm_source=google&utm_medium=surfaces&gclid=Cj0KCQiA4uCcBhDdARIsAH5jyUl7SI1y5dnTLozoL7cpITUWKo9S98T5H5ekKKzhS99aQXG0slAE8hsaAqESEALw_wcB

Skrevet

Det er lag på lag som er tingen for å holde varmen. Jeg bruker en vanlig skibukse eller skallbukse med stilongs og ullbokser hvis jeg er i aktivitet og det er ganske kaldt ute. Hvis det er rundt 0 grader eller bittelitt kaldere dropper jeg ullbokser. Hvis det er kaldere enn 10 minus bruker jeg også en ullbukse fra Lanullva i tillegg til det andre. Hvis jeg skal sitte stille hele eller deler av tiden kler jeg på meg litt varmere enn hvis jeg er i aktivitet. Boblebukse bruker jeg kun hvis jeg skal være ute i flere timer uten å være i noe særlig aktivitet. Jeg glemmer litt at jeg har den. 

• Liker 1
Skrevet
L'amie skrev (3 minutter siden):

Det er lag på lag som er tingen for å holde varmen. Jeg bruker en vanlig skibukse eller skallbukse med stilongs og ullbokser hvis jeg er i aktivitet og det er ganske kaldt ute. Hvis det er rundt 0 grader eller bittelitt kaldere dropper jeg ullbokser. Hvis det er kaldere enn 10 minus bruker jeg også en ullbukse fra Lanullva i tillegg til det andre. Hvis jeg skal sitte stille hele eller deler av tiden kler jeg på meg litt varmere enn hvis jeg er i aktivitet. Boblebukse bruker jeg kun hvis jeg skal være ute i flere timer uten å være i noe særlig aktivitet. Jeg glemmer litt at jeg har den. 

I dag hadde jeg en tynt fôret turbukse og to lag ullundertøy under og var knall rød og nummen av kulde på rumpe og lår da jeg kom hjem etter 2 timers tur i -12 ☃️ Så må ha en mer isolerende turbukse.

@CrazyCatLady2500 Den så god ut, ikke så ille pris heller.

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

I dag hadde jeg en tynt fôret turbukse og to lag ullundertøy under og var knall rød og nummen av kulde på rumpe og lår da jeg kom hjem etter 2 timers tur i -12 ☃️ Så må ha en mer isolerende turbukse.

Vi er jo alle forskjellige. Jeg sov ute forrige helg i 10 kuldegrader, og brukte ullstilongs, ullbokser (fra Lanullva), ullbukse (også Lanullva) og vanlig turbukse, og frøs ikke selv om jeg satt i mange timer på kvelden og formiddagen. Lanullva og noen andre merker (f.eks. Aclima) har en spesiell oppbygning som gjør de ekstra varme (luftig strikk/netting). Viktig at det er plass til litt luft, hvis det blir for trangt blir det kaldt uansett hva man bruker. 

Endret av L'amie
Skrevet
L'amie skrev (1 minutt siden):

Vi er jo alle forskjellige. Jeg sov ute forrige helg i 10 kuldegrader, og brukte ullstilongs, ullbokser (fra Lanullva), ullbukse (også Lanullva) og vanlig turbukse, og frøs ikke selv om jeg satt i mange timer på kvelden og formiddagen. Lanullva og noen andre merker (f.eks. Aclima) har en spesiell oppbygning som gjør de ekstra varme (luftig strikk/netting).  

Sjekka ut ullboxeren og den dekker også lårene som er supert. 

Skrevet

Et godt alternativ kan være SmartWool's Merino 150 Base Layer Tight. Dette er en ullbukse som holder godt på varmen og er behagelig å ha på seg. En annen mulighet er Patagonia's Micro Puff Pants. Dette er en fleecebukse med god isolasjon og varmeelementer, som vil holde deg varm i kalde temperaturer.

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har brukt den i -14 med kun én ullstlllongs under! Og frøs ikke. Er det veldig kaldt (kan fort være -30 der vi har hytte) er det bare å ta på en stillongs til, eller lang jakke utenpå 😁 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Sjekka ut ullboxeren og den dekker også lårene som er supert. 

Det gjør også den som Sparkjøp har. Og den koster bare 149 kr. 

Skrevet
9 hours ago, L'amie said:

Vi er jo alle forskjellige. Jeg sov ute forrige helg i 10 kuldegrader, og brukte ullstilongs, ullbokser (fra Lanullva), ullbukse (også Lanullva) og vanlig turbukse, og frøs ikke selv om jeg satt i mange timer på kvelden og formiddagen. Lanullva og noen andre merker (f.eks. Aclima) har en spesiell oppbygning som gjør de ekstra varme (luftig strikk/netting). Viktig at det er plass til litt luft, hvis det blir for trangt blir det kaldt uansett hva man bruker. 

Tjukk ullbukse fra Lanullva er gull!

Jeg syns at en solid skallbukse med flere lag ull under er varmere enn fora bukse og et lag ullstillongs. 

På de kaldeste dagene bruker jeg gjerne ullbokser og lange ullstrømper, ullstillongs, tjukk ullbukse fra Lanullva og en ufora skallbukse utenpå. 

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...