Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mannen var uheldig og klippet for langt ned/klippet baby i fingeren da han skulle stusse neglene. Baby sutrete bare litt med én gang, men gir ikke tegn til smerte nå. Hun begynte å blø. Det gjør så vondt i mammahjertet. Andre som har opplevd det samme? Noen trøstende ord? 

20221213_163957.jpg

Anonymkode: dac44...cc9

• Hjerte 1
Skrevet

Ser ut som det er klipt for kort på fleire? Dessverre berre sånn som skjer 🙈 berre vask godt og pass på at det ikkje blir betent om det er sår. Mannen min gjorde det på guten vår og når han var baby, det var første og siste gong han klipte negler 😂

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Tror sånn ca alle foreldre har gjort det. Om det er noen trøst 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: 7cb2f...b8d

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Alle har gjort det. Jeg gjorde det senest i forrige uke. Det går bra ❤️

Anonymkode: 63990...b3b

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Mannen var uheldig og klippet for langt ned/klippet baby i fingeren da han skulle stusse neglene. Baby sutrete bare litt med én gang, men gir ikke tegn til smerte nå. Hun begynte å blø. Det gjør så vondt i mammahjertet. Andre som har opplevd det samme? Noen trøstende ord? 

20221213_163957.jpg

Dette trur jeg faktisk de fleste foreldre gjør opptil flere ganger. Jeg har gjort det på mine barn til og med på barnebarn. Akkurat i det man skal klippe så gjør barnet noe som gjør at sånt skjer.

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Takk for trøstende ord, dere. Skal vaske med pyrisept tenker jeg. Tar det lang tid før det går seg til og blir bra igjen? 

Skrevet

Anbefaler glassfil. Aldri hatt noen problemer med den 👍🏻👍🏻

Anonymkode: 94cd2...d89

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk for trøstende ord, dere. Skal vaske med pyrisept tenker jeg. Tar det lang tid før det går seg til og blir bra igjen? 

Nei, det tar ikke lange tiden. Vi heles raskere jo yngre vi er.

Anonymkode: 7cb2f...b8d

• Liker 1
Skrevet

Det går sikkert bra litt blås pyrisept og ett plaster så blir han/hun nok bra igjen skal du se vedkommende bør bruke hansker ute og bruk negleklipper neste gang :)  3 øksekutt 1 Laftebile 2 vedøks ingen av kuttene er sydd bare plastret sammen 

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Alle har gjort det. Jeg gjorde det senest i forrige uke. Det går bra ❤️

Anonymkode: 63990...b3b

Ikke alle. Har to barn, har aldri skjedd her...

Anonymkode: 2c1b4...33a

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Vi gjorde også det når ungen kun var er pr mnd! Grusomt!!!!🙉 gikk heldigvis fort over!! Anbefaler å kjøpe en saks til barnenegler på apoteket, de er veldig greie!

Anonymkode: 15817...7b2

Skrevet

Har gjort det ja... Vet ikke hvem som gråt mest av meg eller babyen... 😬

Blir nesten dårlig når jeg tenker på det. 

Men dette er mange år siden,  og det har gått helt fint.  👍

Skrevet

Jeg gjorde det en gang (ikke så langt at det ble blod), og da fikk baby neglerotbetennelse. Så kan være greit å være litt obs på at det kan komme. Men absolutt ikke sikkert. De fleste har nok klippet for langt en gang :herre:

Anonymkode: 92467...144

Skrevet

Dette har alle jeg kjenner med baby gjort, inkludert meg selv. Vet godt hvordan det svir i mammahjertet! Men det blir fort bra igjen, bare å rense med litt pyrisept og være mer forsiktig neste gang 😊 Vil forøvrig anbefale neglesaks for baby, altså en vanlig saks, bare at den har butt ende så den ikke kan gjøre skade. Jeg turte ikke å klippe babyen vår sine negler etter å ha klipt huden to ganger med babynegleklipper, så jeg bestilte denne isteden:

https://www.babycare.no/nuk-baby-neglsaks-gra?gclid=Cj0KCQiA4uCcBhDdARIsAH5jyUnoDTArtV0l115ouidHx9azzQQHg2i1JQFBP8HJR9Rhv5lAFrx8dJQaAnmYEALw_wcB

Føler jeg har mye bedre kontroll nå, og er ikke redd for å ta negleklippen lenger. Lett å unngå at det blir klipt for langt nede også.

Anonymkode: 9a0b3...a52

• Hjerte 1
Skrevet

Derfor er det anbefalt å bite neglene til babyer. Det er så fort gjort å klippe for mye. Går nok fint ❤️

Anonymkode: 00266...6ac

• Nyttig 3
Skrevet

Fort gjort, har gjort det på sønnen da han ble så stor at det ble ekkelt å bite neglene hans 😅 biter fram til 2-3 år.

Skrevet

Dere må da være veldig klønete? Jeg vet om en som har gjort dette men han er type akademiker med tusen tommeltotter. 

Anonymkode: ccfc3...df0

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Dere må da være veldig klønete? Jeg vet om en som har gjort dette men han er type akademiker med tusen tommeltotter. 

Anonymkode: ccfc3...df0

🙄

Anonymkode: 8a5f7...b13

• Liker 1
Skrevet
3 hours ago, Maskinfører said:

Det går sikkert bra litt blås pyrisept og ett plaster så blir han/hun nok bra igjen skal du se vedkommende bør bruke hansker ute og bruk negleklipper neste gang :)  3 øksekutt 1 Laftebile 2 vedøks ingen av kuttene er sydd bare plastret sammen 

Ikke ta plaster på så liten baby, det kan svelges eller settes i halsen :)

Btw ALLE har ikke klippet babys fingre som noen sier ærlig talt😄 men det går bra ts det gror nok fort :)

Anonymkode: 4d109...6fd

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Anbefaler fil.

Anonymkode: bc9fa...c3c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...