Gå til innhold

FHI innrømmer nå at corona-vaksinen kan gi menstruasjonsforstyrrelser.

amit

Anbefalte innlegg

FHI innrømmer nå at corona-vaksinen kan gi menstruasjonsforstyrrelser.  

https://direkte.vg.no/nyhetsdognet/news/fhi-oekt-forekomst-av-mens-forstyrrelser-hos-unge-jenter-etter-pfizer-vaksine.FmHYuePI4?utm_source=vgfront&utm_content=hovedlopet_row3_pos1&utm_medium=df-86-s8b9cf8d

Denne innrømmelsen satt nok VELDIG langt inne. Covid-vaksinen var jo lenge den ”sikreste” vaksinen som noen gang var produsert, og alle som påsto noe annet, var konspirasjonsteoretikere. Her på KG ble man utestengt dersom man påsto at covid-vaksinen ga menstruasjonsforstyrrelser. 

Vi venter nå på  at FHI  skal  innnrømme at covid-vaksinen kan gi andre bivirkninger. Vi må nok vente lenge.  FHI kommer ikke til å  innrømme noe slikt før de absolutt MÅ. 

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Trampstamped skrev (1 minutt siden):

Innrømmer? Det har de sagt hele tiden. Det gjør heller ikke vaksinen til en usikker vaksine. 

Jeg forstår ikke hvorfor den ble prakket på friske tenåringsjenter. 

• Liker 10
  • Hjerte 2
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
ItchyBitchySpider skrev (4 minutter siden):

Ikke jeg heller. Igjen ligger det største alvoret i myndighetenes ukritiske kampanje for å påføre folk bivirkninger av en lite utprøvd vaksine. Skal vi snart lære oss å være kritiske til fagfolk og politikere som henviser til fagfolk? Fagfolk påsto også at strømregningene ikke skulle bli høyere med ACER. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ItchyBitchySpider skrev (1 minutt siden):

Hvorfor mener du man skulle nektet akkurat friske tenåringsjenter koronavaksine? Ingen MÅ ta vaksine og tenåringene ønsket selv vaksine og syntes det var urettferdig at de ble kastet foran bussen fordi de mest sannsynlig ville tåle korona. Det er ikke kjekt for en tenåring å få influensa heller, så da er det vel fint at de slipper å bli så syke av korona? Det er heller ikke så vanlig med regelmessig mens i tenårene så den bivirkningen merker de jo lite til og den går også over av seg selv. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Paramount skrev (5 minutter siden):

Ikke jeg heller. Igjen ligger det største alvoret i myndighetenes ukritiske kampanje for å påføre folk bivirkninger av en lite utprøvd vaksine. Skal vi snart lære oss å være kritiske til fagfolk og politikere som henviser til fagfolk? Fagfolk påsto også at strømregningene ikke skulle bli høyere med ACER. 

Jeg greier heller ikke å forstå hvorfor ikke politikerene bare henviste til Kvinneguiden i stedet. Det er jo ingen steder man finner mer medisinsk kompetanse enn her!

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trampstamped skrev (45 minutter siden):

Hvorfor mener du man skulle nektet akkurat friske tenåringsjenter koronavaksine? Ingen MÅ ta vaksine og tenåringene ønsket selv vaksine og syntes det var urettferdig at de ble kastet foran bussen fordi de mest sannsynlig ville tåle korona. Det er ikke kjekt for en tenåring å få influensa heller, så da er det vel fint at de slipper å bli så syke av korona? Det er heller ikke så vanlig med regelmessig mens i tenårene så den bivirkningen merker de jo lite til og den går også over av seg selv. 

Hvordan i all verden kan du vite det? Er du synsk? 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om 10 år viser det seg at disse kvinnene har større vanskeligheter å bli gravide enn de som ikke tok...

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens skrev (1 minutt siden):

Om 10 år viser det seg at disse kvinnene har større vanskeligheter å bli gravide enn de som ikke tok...

Det rare er jo at folk aldri lærer av tidligere vaksiner....fordi det er jo alltid årene ETTERPÅ oppvasken kommer. En vaksine vil jo ikke alltid ha virkning, er alltid er risikoprosjekt. Der du selv skal få velge, er alltid noen det går galt med. Spørsmålet er hvor mange hver gang man settet i gang massevaksinering.

Kan også stille spørsmål om et virus som ble oppdaget i nov/des 2019, allerede rundt mars 2020 hadde man en vaksine klar. Dette er veldig kort tid, så da bør man være veldig kritisk.

Selv er jeg ikke motstander av vaksiner, tatt mange selv pga reise/etc.

Men tenke selv, ikke la andre bestemme for deg. Uansett hvem det er.

Svineinfluensaen for eks: 
https://www.tk.no/leserbrev/farlige-tilleggsstoffer-i-svineinfluensavaksinen/s/1-113-4651345
https://legemiddelverket.no/nyheter/bivirkninger-av-vaksiner-hva-lerte-vi-av-pandemien-i-2009
https://tidsskriftet.no/2021/02/kronikk/senskader-etter-vaksinasjon

HPV vaksine:
https://www.sciencedirect.com/science/article/abs/pii/S0896841122001299?via%3Dihub&fbclid=IwAR3x4ptCVnGKwUrZtP5qZ1qAxEbpT-Bi8FRNu2wG9oS2WZ5j9KdYlgmQL54

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Marihønepøne skrev (1 time siden):

Hvordan i all verden kan du vite det? Er du synsk? 

Jeg lurer mer på hvor du tror det er snakk om permanente forstyrrelser? Jeg kjenner flere som har hatt det. Og det er ikke gang sånn at man nødvendigvis får det på ny etter ny dose Pfeizer. Og det har gått over etter 2-6 mnd. De fleste jeg kjenner som har hatt det fikk mensen hyppigere enn de bruker. Hver 14 dag og sånn. Hvis du mener det er snakk om permanente forstyrrelser må du nesten linke opp fakta. 

Endret av Trampstamped
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenelarsen skrev (1 time siden):

Men tenke selv, ikke la andre bestemme for deg. 

Kanskje det var akkurat det de gjorde? Tenkte selv, og bestemte selv at de ville ta vaksinen.

Hvorfor brukes alltid "tenke selv" synonymt med å ikke følge myndighetenes anbefalinger? At man tar samme valg som alle andre , utelater ikke at man faktisk har tenkt og bestemt det selv.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

40 minutter siden, Hedda-78 said:

Kanskje det var akkurat det de gjorde? Tenkte selv, og bestemte selv at de ville ta vaksinen.

Hvorfor brukes alltid "tenke selv" synonymt med å ikke følge myndighetenes anbefalinger? At man tar samme valg som alle andre , utelater ikke at man faktisk har tenkt og bestemt det selv.

Godt mulig en del som bruker "tenke selv" i denne sammenheng husker bl.a. denne: https://www.fvn.no/nyheter/lokalt/i/4lW16/folk-maa-tenke-selv

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampstamped skrev (2 timer siden):

Jeg lurer mer på hvor du tror det er snakk om permanente forstyrrelser? Jeg kjenner flere som har hatt det. Og det er ikke gang sånn at man nødvendigvis får det på ny etter ny dose Pfeizer. Og det har gått over etter 2-6 mnd. De fleste jeg kjenner som har hatt det fikk mensen hyppigere enn de bruker. Hver 14 dag og sånn. Hvis du mener det er snakk om permanente forstyrrelser må du nesten linke opp fakta. 

Nå var det jo du som kom med en påstand, ikke jeg, så bevisbyrden ligger vel strengt talt hos deg. Og det blir vel vanskelig å finne bevis, all den tid det begynner å bli temmelig lenge siden de første fikk vaksinen og mange fortsatt sliter med de samme problemene uten noe tegn til at det skal gå over. Så hvordan mener du noen som helst, og langt mindre du personlig, skal kunne vite at det alltid går over av seg selv? 

Endret av Marihønepøne
  • Liker 6
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jens skrev (3 timer siden):

Tror desverre du har rett

• Liker 14
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Trampstamped skrev (6 timer siden):

Innrømmer? Det har de sagt hele tiden. Det gjør heller ikke vaksinen til en usikker vaksine. 

Mhm...

Juni 2021:

– Ingenting tilsier at menstruasjonsforstyrrelser har sammenheng med koronavaksinen

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2021/06/25/-ingenting-tilsier-at-menstruasjonsforstyrrelser-har-sammenheng-med-koronavaksinen/

• Liker 8
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

32 minutter siden, Pivot said:

Mhm...

Juni 2021:

– Ingenting tilsier at menstruasjonsforstyrrelser har sammenheng med koronavaksinen

https://www.dagensmedisin.no/artikler/2021/06/25/-ingenting-tilsier-at-menstruasjonsforstyrrelser-har-sammenheng-med-koronavaksinen/

Ja, det var skremmende mye bagatellisering tidligere. Bl.a. også denne: "Det er ikke sammenheng mellom kvinners uventede blødninger og koronavaksiner, har EUs legemiddelbyrå (EMA) konkludert" fra 07 November i fjor:

https://www.tv2.no/nyheter/utenriks/britisk-ekspert-til-tv-2-det-er-sapass-biologisk-sannsynlig-at-det-ma-undersokes/14331175/

Det var ikke lett for folk å diskutere dette heller, de risikerte å få innleggene sine slettet eller ble latterliggjort. Dette er en av trådene fra i fjor som fikk bestå:

Og der var det jo heller ikke til å unngå at folk prøvde å bagatellisere det (og, selvfølgelig, slenge rundt sitt nye favorittord "antivaxx" litt sånn her og der):

- Å problematisere det og lese masse greier (husk at antivaxx er big business på nettet) skaper jo bare unødvendige bekymringer. 

- Og med å starte en slik tråd så flokker alle de krigerske antivakserne om den med linkene sine. Ta det opp med legen din. Eller se det an. Stol på leger og ikke på nettkrigere. 

- Dersom det stemmer at enkelte kan oppleve menstruasjonsforstyrrelser av vaksiner - tenk tanken ut da: betyr det virkelig noe vesentlig for helsen? 

Huff.

Han smittevernlegen som gikk ut etter svineinfluensaen og sa at "folk må tenke selv", har nok ganske så rett i at " sånn er det ofte i medisinen. Her er etterpåklokskapen den mest eksakte vitenskapen".

Endret av HanneH1980
  • Liker 5
  • Nyttig 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
Trampstamped skrev (12 timer siden):

Ingen MÅ ta vaksine og tenåringene ønsket selv vaksine og syntes det var urettferdig at de ble kastet foran bussen fordi de mest sannsynlig ville tåle korona.

Statsministeren og kjendiser kom med offentlige oppfordringer, offentlig mobbing av såkalte "antivaxere", konspiratoriske mennesker, beskyldninger om egoisme hvis ikke, solidaritet med de svake, reklamefilmer om at vaksinen redder oss, osv osv.
Hvor mye informasjon la vekt på at vi måtte tenke selv, og gjøre egne valg, hvor mye snakk var det om bivirkninger? Sannheten er at "fagfolkene" hadde minimal oversikt over bivirkninger. Info om bivirkningene kommer fra de vaksinerte, ikke fra politikere, fagfolk, eller legemiddelprodusentene.

Dette kaller du frivillig valg? Velkommen til Nord-Korea.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trampstamped skrev (12 timer siden):

Hvorfor mener du man skulle nektet akkurat friske tenåringsjenter koronavaksine?

STRÅMANN

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...