Nattens rytter Skrevet 9. desember 2022 #1 Del Skrevet 9. desember 2022 Det ser for meg ut som om KG-kvinnene likar best vestlege TV-serier. Kvar er alle damene som svermar for romantiske TV-serier frå Asia? Det er i alle fall nøgda av dei i amerikanske kvinnegrupper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #2 Del Skrevet 9. desember 2022 Du lever opp til brukernavnet ditt. Det skal du ha kl 02 om natta Anonymkode: 70c18...d7b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 9. desember 2022 #3 Del Skrevet 9. desember 2022 7 hours ago, Nattens rytter said: Det ser for meg ut som om KG-kvinnene likar best vestlege TV-serier. Kvar er alle damene som svermar for romantiske TV-serier frå Asia? Det er i alle fall nøgda av dei i amerikanske kvinnegrupper. jeg lagde en traad om det for lenge siden, men lite interesse🤷♀️ Liker koreanske serier, men ikke serier fra Kina og Japan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattens rytter Skrevet 9. desember 2022 Forfatter #4 Del Skrevet 9. desember 2022 Tanuki skrev (5 timer siden): jeg lagde en traad om det for lenge siden, men lite interesse🤷♀️ Liker koreanske serier, men ikke serier fra Kina og Japan. Japanske TV-serier er meir 'vestlege' og har ikkje so mange episoder, medan kinesiske TV-serier kan verta litt langdryge. Som eg har vore inne på før - kinesiske og koreanske TV-serier er retta mot kvinner, ikkje unge menn. https://mydramalist.com Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 9. desember 2022 #5 Del Skrevet 9. desember 2022 39 minutter siden, Nattens rytter said: Japanske TV-serier er meir 'vestlege' og har ikkje so mange episoder, medan kinesiske TV-serier kan verta litt langdryge. Som eg har vore inne på før - kinesiske og koreanske TV-serier er retta mot kvinner, ikkje unge menn. https://mydramalist.com Jeg bor i Korea, så for meg er det mye lettere å relatere til koreanske serier. Jeg og mannen min ser gjerne på serier sammen om vi finner en med passe mengde drama, spenning og humor. Om japanske serier er mer "vestlige" eller hva du mener med det aner jeg ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattens rytter Skrevet 9. desember 2022 Forfatter #6 Del Skrevet 9. desember 2022 Tanuki skrev (21 minutter siden): Jeg bor i Korea, så for meg er det mye lettere å relatere til koreanske serier. Jeg og mannen min ser gjerne på serier sammen om vi finner en med passe mengde drama, spenning og humor. Om japanske serier er mer "vestlige" eller hva du mener med det aner jeg ikke. Koreansk er eit vanskeleg språk - det er plent umogeleg å uttala rett og i tillegg har dei alle desse høflegheitsformene som kompliserer det meste. Japanske TV-serier er litt mindre romantiske og ikkje like moralske. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 9. desember 2022 #7 Del Skrevet 9. desember 2022 16 minutter siden, Nattens rytter said: Koreansk er eit vanskeleg språk - det er plent umogeleg å uttala rett og i tillegg har dei alle desse høflegheitsformene som kompliserer det meste. Det er din mening, jeg bor her, i Korea, og syntes språker er fint og ikke vanskelig å uttale og en lærer raskt når og hvordan man bruker mer formelle ord og talemåte. Japanske TV-serier er litt mindre romantiske og ikkje like moralske. Det er naturligvis koreanske serier og, er jo bare å velge en action eller thriller serie om du ikke liker romantiske serier. For min del liker jeg best serier som har litt av hvert, både action , humor og litt romantikk. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 9. desember 2022 #8 Del Skrevet 9. desember 2022 Liker mye jeg har sett fra K-siden og J-drama er litt enten eller. Kan fort bli over the top på handling men kan også fremvise mye humor som jeg ler så jeg vekker sovende folk i huset av. C-drama.. Not so much lenger selv om de hadde litt artige serier før. Får nesten følelsen av at de Kinesiske myndighetene bruker dramaene de pusher ut til å fremme "bli gravid, fød barn, vi har for lav befolkningsvekst" nå siden det popper opp graviditet/barn i nesten hver bidige serie de produserer nå. Føles rett og slett litt for ensporet og påtvunget. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 9. desember 2022 #9 Del Skrevet 9. desember 2022 1 minutt siden, minienthe said: Liker mye jeg har sett fra K-siden og J-drama er litt enten eller. Kan fort bli over the top på handling men kan også fremvise mye humor som jeg ler så jeg vekker sovende folk i huset av. C-drama.. Not so much lenger selv om de hadde litt artige serier før. Får nesten følelsen av at de Kinesiske myndighetene bruker dramaene de pusher ut til å fremme "bli gravid, fød barn, vi har for lav befolkningsvekst" nå siden det popper opp graviditet/barn i nesten hver bidige serie de produserer nå. Føles rett og slett litt for ensporet og påtvunget. det stemmer nok, og ingen våger å lage serier som kan fornærme Xi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 9. desember 2022 #10 Del Skrevet 9. desember 2022 Tanuki skrev (9 minutter siden): det stemmer nok, og ingen våger å lage serier som kan fornærme Xi. Er nok flere av oss som har tenkt tanken ja. Ser det har såvidt vært nevnt på Reddit og men ikke i stor skala. Men synd egentlig for de hadde en del artige "historiske" dramaer før. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 9. desember 2022 #11 Del Skrevet 9. desember 2022 4 minutter siden, minienthe said: Er nok flere av oss som har tenkt tanken ja. Ser det har såvidt vært nevnt på Reddit og men ikke i stor skala. Men synd egentlig for de hadde en del artige "historiske" dramaer før. kina hadde en kort periode hvor en del bra filmer, og sikkert serier, ble laget, men det var før Xi ble den nye keiseren. Etter mitt inntrykk er Kinas potensielle soft power kjørt i grøfta og nå nøyer dem seg med å kopiere koreanske serier og k-pop. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattens rytter Skrevet 9. desember 2022 Forfatter #12 Del Skrevet 9. desember 2022 Tanuki skrev (26 minutter siden): Me har vandra langs Baekdu-daegan på den sørkoreanske sida. Fin natur, men eg tykte koreanarane drakk ovleg mykje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minienthe Skrevet 9. desember 2022 #13 Del Skrevet 9. desember 2022 Tanuki skrev (1 minutt siden): kina hadde en kort periode hvor en del bra filmer, og sikkert serier, ble laget, men det var før Xi ble den nye keiseren. Etter mitt inntrykk er Kinas potensielle soft power kjørt i grøfta og nå nøyer dem seg med å kopiere koreanske serier og k-pop. Både ja og nei. Var det ikke for litt siden de fikk dånedimpen av at musikk og skjermstjernene deres var blitt for "feminine" og for påvirket av Koreanske og Japanske ideer ? Ett eller annet rundt dette her ? Nesten synd jeg har mistet et par kollegaer til andre firmaer i det siste. Merker jeg har savnet å diskutere vår "gulty pleasure" i lunchen 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 9. desember 2022 #14 Del Skrevet 9. desember 2022 8 minutter siden, Nattens rytter said: Me har vandra langs Baekdu-daegan på den sørkoreanske sida. Fin natur, men eg tykte koreanarane drakk ovleg mykje. Det finnes en drikkekultur her, ja. Vanlig å drikke når en er på tur og. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 9. desember 2022 #15 Del Skrevet 9. desember 2022 13 minutter siden, Nattens rytter said: Me har vandra langs Baekdu-daegan på den sørkoreanske sida. Fin natur, men eg tykte koreanarane drakk ovleg mykje. blander du ikke med Bukhansan? Baeku er mellom Kina og Nord-Korea, fyi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattens rytter Skrevet 9. desember 2022 Forfatter #16 Del Skrevet 9. desember 2022 Tanuki skrev (2 minutter siden): blander du ikke med Bukhansan? Baeku er mellom Kina og Nord-Korea, fyi. Nei. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattens rytter Skrevet 9. desember 2022 Forfatter #17 Del Skrevet 9. desember 2022 Du finn ein fin reiseguide på engelsk. https://www.amazon.com/Baekdu-Daegan-Trail-Mountain-Selection/dp/8991913679 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tanuki Skrevet 9. desember 2022 #18 Del Skrevet 9. desember 2022 2 minutter siden, Nattens rytter said: Nei. skjønner, du fulgte ruten i sør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nattens rytter Skrevet 9. desember 2022 Forfatter #19 Del Skrevet 9. desember 2022 Har de sett Story of Yanxi Palace? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. desember 2022 #20 Del Skrevet 9. desember 2022 Noe er bra men liker ikke at asiatiske skuespillere er så dramatiske. Hylgriner og slikt Anonymkode: 2df52...101 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå