Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei dere ❤️ jeg fant jo ut mandag at jeg var gravid men klarer ikke helt tro det da det var 7 forsøk og 5 innsett. Egentlig fått tidlig UL 16 januar hos gynokologen min her jeg bor men venter på svar fra gynokologen om jeg kunne få time neste uke i stedet ( uke 6) kjenner bare jeg er redd for at det skal være noe galt osv når jeg tidligere ikke har kommet så langt ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nytt år, ny tråd, nye håp, nye forsøk, ! Jeg er klar! 

Planen her begynner å bli spikret for neste innsett. Det blir frys forsøk i naturlig syklus, forhåpentligvis i februar hvis alt klaffer🤞🏻. Hvis ikke blir det mars.  Gud det nærmer seg! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zar skrev (På 3.1.2023 den 20.19):

Takk for det 🙂

Behandlingen blir i Bergen på Kvinneklinikken. BMI ligger på 30,6, så da satser vi på at det går bra 🙂

Vi får notere som best vi kan og håpe at vi får med oss det viktigste!

Vi holder også til på kvinneklinikken i Bergen. Vi fikk god tid med sykepleier og lege når de gav ut informasjon, og fikk også med litt nedskrevet så vi kunne gå igjennom det i ro og mak hjemme. Bare å spørre om å få hvis de ikke har det klart. 🌹 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Vi var på utredning på Klinikk Hausken i juni, som henviste oss videre til Riksen etter vårt ønske. Ingen har funnet noe galt, men vi har prøvd i halvannet år uten positiv test (nå 34 år). Var på Riksen 13.12, de ba oss si ifra om mens i mars.

På Riksen vil de at jeg skal starte med nesespray (lang protokoll?), uten at jeg har forstått hvorfor. Klinikk Hausken ville at jeg bare skulle starte rett med sprøyter. Er det noen spesiell grunn til at de anbefaler forskjellig? På Riksen forespeilet de at det kunne gå helt til juni før innsett, og det føles ekstremt lenge til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SynneD skrev (22 minutter siden):

Hei! Vi var på utredning på Klinikk Hausken i juni, som henviste oss videre til Riksen etter vårt ønske. Ingen har funnet noe galt, men vi har prøvd i halvannet år uten positiv test (nå 34 år). Var på Riksen 13.12, de ba oss si ifra om mens i mars.

På Riksen vil de at jeg skal starte med nesespray (lang protokoll?), uten at jeg har forstått hvorfor. Klinikk Hausken ville at jeg bare skulle starte rett med sprøyter. Er det noen spesiell grunn til at de anbefaler forskjellig? På Riksen forespeilet de at det kunne gå helt til juni før innsett, og det føles ekstremt lenge til.

Lang protokoll gjør det enklere å tilpasse uttaket til hverdag. Riksen gjennomfører ikke uttak i helgene. Hvertfall har de ikke gjort det hittil.

Så man får jo noen goder av å gå privat.

Og den ventetiden er faktisk nøyaktig den samme jeg hadde for 2 år siden.

Anonymkode: 0ce56...af5

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 hours ago, AnonymBruker said:

Lang protokoll gjør det enklere å tilpasse uttaket til hverdag. Riksen gjennomfører ikke uttak i helgene. Hvertfall har de ikke gjort det hittil.

Så man får jo noen goder av å gå privat.

Og den ventetiden er faktisk nøyaktig den samme jeg hadde for 2 år siden.

Anonymkode: 0ce56...af5

Kan hende du blir gravid med hormonene og da? Jeg fikk og høre av sykepleierne at man ikke gjorde noe unntak i "ventekøen". Jeg hadde samtale i august og startet på nesespray i desember. Er 37 blir 38 i februar. Føler veldig på at jeg har dårlig tid 😕

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 5+5 i dag, hadde egentlig bestilt tidlig UL til uka men vurderer å utsette en uke da klinikken mente uke 6 er for tidlig. Kjenner jeg ikke har så mye symptomer lenger så vil liksom bare ha ul overstått og ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Fordi det har generert støy i tidligere prøvertråder så tenker jeg det er greit at de som lykkes med å bli gravide tar oppdateringer rundt egen graviditet i graviditetsforumet"

Anonymkode: 0d2b5...880

  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg starter opp igjen med mytt ferskforsøk nå 😊 Jeg har ikke uttak før i uke 8, men starter allerede i  morgen med synarela. Blir litt ekstra lang nedregulering fordi sykepleieren som satte opp uttaket bommet litt med timingen i syklusen min. I stedet for å vente en syklus til, valgte jeg selv og ha lang nedregulering. 

Men! ser jeg har fått cyclogest som progresteronstøtte i stedet for crinone. Noen som har erfaring med cyclogest? hvordan er den i forhold til crinone? Hvordan er bivirkningene?  Jeg har ikke fått noen info enda fordi oppstart ble ble bestemt for bare et par dager siden. 

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (7 timer siden):

Jeg er 5+5 i dag, hadde egentlig bestilt tidlig UL til uka men vurderer å utsette en uke da klinikken mente uke 6 er for tidlig. Kjenner jeg ikke har så mye symptomer lenger så vil liksom bare ha ul overstått og ❤️

Hva med å ta en (dvs to) hcg-prøve hos fastlegen din? Så kan du få sjekket stigningen, den er jo en veldig god indikasjon så tidlig 🙂 krysser fingrene! 🤞

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (40 minutter siden):

Jeg starter opp igjen med mytt ferskforsøk nå 😊 Jeg har ikke uttak før i uke 8, men starter allerede i  morgen med synarela. Blir litt ekstra lang nedregulering fordi sykepleieren som satte opp uttaket bommet litt med timingen i syklusen min. I stedet for å vente en syklus til, valgte jeg selv og ha lang nedregulering. 

Men! ser jeg har fått cyclogest som progresteronstøtte i stedet for crinone. Noen som har erfaring med cyclogest? hvordan er den i forhold til crinone? Hvordan er bivirkningene?  Jeg har ikke fått noen info enda fordi oppstart ble ble bestemt for bare et par dager siden. 

Jeg har bare brukt cyclogest, så jeg kan ikke sammenlikne. Men, kort oppsummert - stikkpiller som medfører en masse klin.. kunne ønske progesteronstøtte var sprøyte også 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde78 skrev (33 minutter siden):

Jeg har bare brukt cyclogest, så jeg kan ikke sammenlikne. Men, kort oppsummert - stikkpiller som medfører en masse klin.. kunne ønske progesteronstøtte var sprøyte også 😅

Stikkpiller høres fint ut i forhold til crinone som er flytende 😛 Men, merker det blir interessant å finne ut hvor klinete det blir med cycogest  😂 takk for at du delte din erfaring! Hadde lett tatt progesteronsprøyter jeg og, bare ikke den man får i rumpa 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vilde78 skrev (1 time siden):

Hva med å ta en (dvs to) hcg-prøve hos fastlegen din? Så kan du få sjekket stigningen, den er jo en veldig god indikasjon så tidlig 🙂 krysser fingrene! 🤞

Var dum og tok hcg på onsdag, da var jeg 5+2, hcg viste 2011. Fikk ikke tatt i går da jeg dessverre var på jobb. Mister litt trua etter den lave hcgen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (1 time siden):

Stikkpiller høres fint ut i forhold til crinone som er flytende 😛 Men, merker det blir interessant å finne ut hvor klinete det blir med cycogest  😂 takk for at du delte din erfaring! Hadde lett tatt progesteronsprøyter jeg og, bare ikke den man får i rumpa 😂

Jeg synes det er ganske herk med stikkpillene... seig hvit guffe som kommer ut igjen og klisser til alt. Truseinnlegg blir din beste venn 😅 men, alt for en god grunn, så det går jo tross alt bra 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vilde78 skrev (2 timer siden):

Jeg har bare brukt cyclogest, så jeg kan ikke sammenlikne. Men, kort oppsummert - stikkpiller som medfører en masse klin.. kunne ønske progesteronstøtte var sprøyte også 😅

Finnes i sprøyte versjon, altså progesteron. Heter prolutex 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vilde78 skrev (1 minutt siden):

Jeg synes det er ganske herk med stikkpillene... seig hvit guffe som kommer ut igjen og klisser til alt. Truseinnlegg blir din beste venn 😅 men, alt for en god grunn, så det går jo tross alt bra 😊

Gleder meg allerede 😂 får gå til innkjøp av truseinnlegg ja! Hbvordan er det med bivirkninger? Hvordan var det for deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (1 minutt siden):

Finnes i sprøyte versjon, altså progesteron. Heter prolutex 

ooh! har du prøvd? Og hvor settes den?
Og gratulerer med graviditet! 🥰 Jeg heier masse på deg!

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frk.Pøls skrev (2 minutter siden):

ooh! har du prøvd? Og hvor settes den?
Og gratulerer med graviditet! 🥰 Jeg heier masse på deg!

Tusen takk ❤️ har prøvd ja men jeg reagerer dessverre på alt av progesteron. Enten elveblest av cyclogest eller kvalme av prolutex. Prolutex settes i magen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jenta1983 skrev (10 minutter siden):

Tusen takk ❤️ har prøvd ja men jeg reagerer dessverre på alt av progesteron. Enten elveblest av cyclogest eller kvalme av prolutex. Prolutex settes i magen :)

off, ikke bra 😔 Fikk du den ved å  spørre, eller fikk du den for å teste om du tålte den bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...