Gå til innhold

❤️ Prøverør 2023 ❤️


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Mathildabc skrev (2 timer siden):

Satser på at din kommer snart også 🤞🏼🤞🏼 Er det første fryseforsøk for deg? 

Ja er første frysforsøk, andre syklus som ikke vil samarbeide.. Har fremdeles noen dager igjen i vinduet før det krasjer med påske.. Men kjenner jeg er innstilt på at det ikke blir denne mnd heller 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Uff, det er lenge. Jeg sjekket for en stund siden denne listen over ventetid: https://tjenester.helsenorge.no/velg-behandlingssted/behandlinger/ventetider-for?bid=183

Men nå står både Ullevål og RIksen med ikke oppdatert, så det er jo helt umulig å vite hva man står ovenfor. 

Vi kan nok klare en pakke med 3 prøverørsbehandlinger privat, men det er så utrolig sure penger som man kunne brukt på f. eks ulønnet permisjon. :( Vet ikke om mannen er med på å gjøre det privat først heller.

Anonymkode: d0d1b...75f

Da vi søkte stod det at det var 12 uker ventetid 😅 så ble rimelig skuffa når det nesten tok et helt år🙈

Anonymkode: e9a6e...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Da vi søkte stod det at det var 12 uker ventetid 😅 så ble rimelig skuffa når det nesten tok et helt år🙈

Anonymkode: e9a6e...406

Hvor lenge siden søkte dere?

kan man eventuelt ringe de å høre ang venteliste? 

Anonymkode: fcb50...80a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Jeg er helt ny i denne gruppen. Ble henvist til offentlig IvF i oktober 2022, var til for-samtale i går og til vår store overraskelse klaffet absolutt alt så bra at vi fikk starte opp allerede i går!! Har startet menopur i går kveld, og skal starte med fyremadel på søndag. Så håper vi på egguttak i starten av uke 12🤞 Jeg er så spent på de neste dagene, på behandlingen og hvordan kroppen reagerer. Fikk beskjed om at jeg har høy sannsynlighet for overstimulering, så har startet forsiktig dose ned menopur!

Hvordan har dere opplevd behandlingen før uttak? Har noen opplevd overstimulering og vil dele sine erfaringer? Noen som har opplevd noen av de andre mer alvorlige bivirkningene som vann på lungene etc?

For en spennende tid🙏🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil en fest med alkohol ødelegge for om et embryo vil feste seg eller ikke? 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Vil en fest med alkohol ødelegge for om et embryo vil feste seg eller ikke? 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Det reduserer sjansene, ja

Anonymkode: 0d2b5...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Newbee skrev (1 time siden):

Hei! Jeg er helt ny i denne gruppen. Ble henvist til offentlig IvF i oktober 2022, var til for-samtale i går og til vår store overraskelse klaffet absolutt alt så bra at vi fikk starte opp allerede i går!! Har startet menopur i går kveld, og skal starte med fyremadel på søndag. Så håper vi på egguttak i starten av uke 12🤞 Jeg er så spent på de neste dagene, på behandlingen og hvordan kroppen reagerer. Fikk beskjed om at jeg har høy sannsynlighet for overstimulering, så har startet forsiktig dose ned menopur!

Hvordan har dere opplevd behandlingen før uttak? Har noen opplevd overstimulering og vil dele sine erfaringer? Noen som har opplevd noen av de andre mer alvorlige bivirkningene som vann på lungene etc?

For en spennende tid🙏🤞

Spoiler

Jeg ble overstimulert, og fikk masse væske sammling i magen. Magen min så ut til å være 6 mnd gravid. Var veldig vondt, klarte nesten ikke å gå, ligge i sengen var et mareritt. Helt merkelig følelse når jeg snudde meg i sengen og kunne kjenne all væsken renne på andre siden av kroppen. Var veldig veldig vondt. Måtte gå på blodfortynnende sprøyer i 10 dager. Og jeg som trodde fyrmadel var en smertefull sprøyte fikk jeg et helt annet perspektiv etter blodfortynnede. Jeg var andpusten, og det å gå sakte igjennom et kjøpesenter fikk meg nesten til å besvime av anstrengelse🥴 det ble selvsagt ikke insett på meg i den perioden. Men! Det gikk over etter en 2 uker. Og det var sååå verdt det!! Hele tiden mens jeg gråt av smertene følte jeg på hele kroppen at dette skal jeg holde ut, og dette er verdt det! Vi er jo kvinner, og holder jo ut det meste når det kommer til baby ønsket 🥰Jeg er gravid nå og håper at dette skal gå rette veien 🤞 vil helt klart gjøre det igjen hvis det blir nødvendig! 

Ikke les hvis du er lettskremt😅

Anonymkode: a19ab...e96

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det reduserer sjansene, ja

Anonymkode: 0d2b5...880

 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det reduserer sjansene, ja

Anonymkode: 0d2b5...880

På hvilken måte da? 😊

Anonymkode: d5eb4...7c0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

 

På hvilken måte da? 😊

Anonymkode: d5eb4...7c0

 

Screenshot_20230309_163401_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 0d2b5...880

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Vil en fest med alkohol ødelegge for om et embryo vil feste seg eller ikke? 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Men du mener før insett ikke sant? 😅 Du har vel ikke tenkt å drikke etter insett? 😬

Anonymkode: a19ab...e96

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hvor lenge siden søkte dere?

kan man eventuelt ringe de å høre ang venteliste? 

Anonymkode: fcb50...80a

April 22, hatt første forsøk nå

Anonymkode: e9a6e...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

 

Screenshot_20230309_163401_Samsung Internet.jpg

Anonymkode: 0d2b5...

AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Men du mener før insett ikke sant? 😅 Du har vel ikke tenkt å drikke etter insett? 😬

Anonymkode: a19ab...e96

jeg mener dagen etter innsett. 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Anonymkode: d5eb4...7c0

Du vurderer seriøst å drikke dagen etter innsett? Når du er i ivf-behandling? Wow. 

Anonymkode: 93a0f...958

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du vurderer seriøst å drikke dagen etter innsett? Når du er i ivf-behandling? Wow. 

Anonymkode: 93a0f...958

Ja? Det er et fryseforsøk og det fester seg uansett ikke før om noen dager så lurer på om det er bevist at det vil spille noen rolle for om det vil feste seg eller ikke. 

Anonymkode: d5eb4...7c0

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Ja? Det er et fryseforsøk og det fester seg uansett ikke før om noen dager så lurer på om det er bevist at det vil spille noen rolle for om det vil feste seg eller ikke. 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Det kan feste seg dagen etter innsett jo. Det gjorde det med meg

Anonymkode: e9a6e...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det kan feste seg dagen etter innsett jo. Det gjorde det med meg

Anonymkode: e9a6e...406

 

Ok. 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ok. 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Da må du velge hva som er viktigst for deg iallfall.

Anonymkode: e9a6e...406

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Da må du velge hva som er viktigst for deg iallfall.

Anonymkode: e9a6e...406

Hva mener du? Jeg lurer på om det er bevist at det kan ha noe og si for om det vil feste seg eller ikke 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva mener du? Jeg lurer på om det er bevist at det kan ha noe og si for om det vil feste seg eller ikke 

Anonymkode: d5eb4...7c0

De sier jo at man skal leve som gravid etter innsett, noe man praktisk talt er til det motsatte er bevist. Så da må du jo velge om du vil ta sjansen på å «ødelegge» noe ved å drikke, eller om du vil følge anbefalingene til sykehuset.

Anonymkode: e9a6e...406

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

De sier jo at man skal leve som gravid etter innsett, noe man praktisk talt er til det motsatte er bevist. Så da må du jo velge om du vil ta sjansen på å «ødelegge» noe ved å drikke, eller om du vil følge anbefalingene til sykehuset.

Anonymkode: e9a6e...406

Sykehuset har ikke sagt noen ting om det? Jeg har fått beskjed om å leve så normalt som mulig fram til evt en positiv test. 

Anonymkode: d5eb4...7c0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...