Gå til innhold

Venner som ønsker å chatte på Messenger hver dag.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er hyggelig at venner skriver til meg på Messenger, og jeg kan fint chatte frem og tilbake litt. Men når det blir hver dag med samme person, så kjenner jeg at jeg til tider kan bli litt lei. I tillegg merker jeg at personen blir snurt om en ikke får svar med en gang..

Jeg har verken tid eller ønske om å chatte hele tiden, blir sliten av det! og i vertfall ikke etter hennes tid hver gang. Noen ganger svarer jeg med en gang, andre ganger ikke. Men dette er jo fordi jeg faktisk har ting å gjøre. Det er jo ikke for å gjøre meg vanskelig.

Jeg vil jo ikke være ufin heller, men jeg merker at stemningen blir litt laber om jeg ikke svarer med en gang. Det er jo ikke slik at dette skjer hver dag, at jeg svarer sent. 

Hvordan forholde seg til sånt uten å være ufin? :)

Anonymkode: 74ba9...54f

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg løser det med å åpne meldingen når jeg orker, kanskje 1-2 ganger i uken. 

Anonymkode: f1a24...5ae

• Liker 6
Skrevet

Jeg ville sagt det som det var til. At du ikke har det samme behovet å chatte hver dag, men at det ikke handler om henne. Men derimot andre prioriteringer elns.

Hvis hun tar denne beskjeden negativt, er det ikke deg det er noe «galt» med - derimot at hun ikke respekter dine behov

Anonymkode: b4525...1f6

• Liker 1
Skrevet

Si ifra på en fin måte at du ikke ønsker å være online hele tiden.

Forklar enkelt at du i perioder trenger litt alenetid også.

Alle med litt sosiale antenner respekterer et sånt svar.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Bruker bare å la være å åpne meldingen et par dager og så si "beklager sent svar, gått i et her de siste dagene." Og så fortsetter jeg med noe sånt helt til de tar hintet om at her får man ikke raske svar og ingen chatting.

Anonymkode: 99e85...bc7

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Da sier du ifra til den personen, at du dessverre orker ikke å chatte hver dag. Hvis det er slik at personen blir sur, snurt og passiv-aggressiv så er heller ikke det en person vert å bruke sørlig tid på. 

Er dere ganske unge, siden denne personen forventer at du skal svare på sekundet hver gang? 

Anonymkode: 5f5d0...28f

• Liker 1
Skrevet

Du kan alltids slå av at du er pålogget. Da vil ikke vedkommende kanskje se at du er pålogget. Vet ikke om det endrer noe da..

Anonymkode: c1fd5...5c3

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg synes det er hyggelig at venner skriver til meg på Messenger, og jeg kan fint chatte frem og tilbake litt. Men når det blir hver dag med samme person, så kjenner jeg at jeg til tider kan bli litt lei. I tillegg merker jeg at personen blir snurt om en ikke får svar med en gang..

Jeg har verken tid eller ønske om å chatte hele tiden, blir sliten av det! og i vertfall ikke etter hennes tid hver gang. Noen ganger svarer jeg med en gang, andre ganger ikke. Men dette er jo fordi jeg faktisk har ting å gjøre. Det er jo ikke for å gjøre meg vanskelig.

Jeg vil jo ikke være ufin heller, men jeg merker at stemningen blir litt laber om jeg ikke svarer med en gang. Det er jo ikke slik at dette skjer hver dag, at jeg svarer sent. 

Har vi samme veninne?🤣

Hun kan sende mld imens jeg er på jobb og åpner ikke meldinger.. Hun skriver: : møtes etter jobb? . Jeg kan hente deg på jobb, så drar vi innom en kaffe. Neivel, så kan du ikke møtes 

Anonymkode: ade88...6b6

Skrevet (endret)

Først og fremst må man respektere hverandre og hverandres liv. Vedkommende må respektere at du kan gå dukkert noen ganger, men at det ikke forandrer vennskapet deres, eller at du er en mindre god venn for det. 

Endret av Jaytee
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

De dagene du ikke orker/har tid til chatting så kan du f.eks svare 'sorry, litt hektisk her i dag så blir dårlig med svar' eller noe sånt. 

Anonymkode: e7a32...4a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...