Gå til innhold

Uføreforsikring unntatt psykisk sykdom

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Helt utrolig at en skal straffes på den måten. Blir jo slik at folk unngår å skaffe seg hjelp før de har forsikring

Anonymkode: b1209...1d3

Det er ingen straff men en konsekvens. 

Skrevet (endret)

Jeg har migrene

og derfor er min uføreforsikring unntatt alle former for hodesmerter

+ at jeg måtte være flere år i karantene før jeg fikk den innvilget

Endret av Rucula
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Det spiller ingen rolle, det eneste som skjer da er at ved innmelding av forsikringskrav hvis du først blir ufør så vil selskapet kreve tilgang til journalen som beviser at du har vært under utredning og behandling slik at de kan argumentere med at du hadde symptomene før innvilget forsikring. Det er ikke bare diagnose som teller, men også om man har vært i behandling som kan ha sammenheng med uføregrunnlaget. Journal og historikk gjennomgåes med lupe ved slike type forsikringskrav, og uføredekninger har den største raten av forsikringssvindel så det slåes ekstra hardt ned på.

Så I praksis betaler du bare for falsk dekning, det biter deg i ræva å være uærlig 😊

Anonymkode: 13753...fd2

Jepp! Dette. 

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Evt at folk velger å forsikre seg tidligere 🤪🤪 synes det sier mye om deg som ikke forstår at man ikke kan forsikre seg for hendelser som allerede har skjedd. Hadde man ikke hatt begrensninger så hadde prisen vært så høy at ingen kunne forsikret seg 😉 forsikring er ikke veldedighet eller et menneskerettstilbud. Litt perspektiv er en fordel, men det er vel vanskelig når man har så snever hjernekapasitet at man ikke ser lengre enn egen nesetipp 😕

Blir man syk tidlig må foreldrene dine ha tegnet barneforsikring, og det er det ikke alle som har mulighet til eller får. De ser på helsen til foreldrene når de vurderer om du kan forsikre barnet så noen er fucked uansett.

Bare fordi noen ikke har hatt forsikring siden fødsel så har de ikke snever hjernekapasitet 🤦🏻‍♀️ 

Anonymkode: 31e17...629

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Evt at folk velger å forsikre seg tidligere 🤪🤪 synes det sier mye om deg som ikke forstår at man ikke kan forsikre seg for hendelser som allerede har skjedd. Hadde man ikke hatt begrensninger så hadde prisen vært så høy at ingen kunne forsikret seg 😉 forsikring er ikke veldedighet eller et menneskerettstilbud. Litt perspektiv er en fordel, men det er vel vanskelig når man har så snever hjernekapasitet at man ikke ser lengre enn egen nesetipp 😕

Som allerede poengtert tidligere i denne diskusjonen så er det mange som får avslag på uføreforsikring tidlig i livet. Jeg har søkt som 21 åring, som 28 åring og to ganger etter det og fått avslag hver gang. Som 75 modell var det ikke vanlig å forsikre barn.

Anonymkode: 19308...b57

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Som allerede poengtert tidligere i denne diskusjonen så er det mange som får avslag på uføreforsikring tidlig i livet. Jeg har søkt som 21 åring, som 28 åring og to ganger etter det og fått avslag hver gang. Som 75 modell var det ikke vanlig å forsikre barn.

Jeg fikk heller ikke, og kan heller ikke forsikre mine barn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jepp! Dette. 

Blir man syk tidlig må foreldrene dine ha tegnet barneforsikring, og det er det ikke alle som har mulighet til eller får. De ser på helsen til foreldrene når de vurderer om du kan forsikre barnet så noen er fucked uansett.

Bare fordi noen ikke har hatt forsikring siden fødsel så har de ikke snever hjernekapasitet 🤦🏻‍♀️ 

Å seriøst mene at det er straff å ikke få forsikring pga tidligere helsehistorikk er snevert, ikke at man ikke får forsikring. Les en gang til.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Men det har ingenting med straff å gjøre, det er en konsekvens av din tilstand. Som sagt, forsikring er ikke veldedighet. Man kan ikke forsikre huset etter det har brent ned. Sånn er det bare og sånn skal det selvfølgelig være.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...