AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #1 Skrevet 3. desember 2022 Vi har vært hverandres nærmeste, reist masse sammen, og snakket sammen flere ganger i uken i 15 år. Plutselig ringte hun for å si at hun ikke ønsket så mye kontakt lenger. Det var ingen spesiell grunn. Vi har ikke hatt en stor krangel, eller noe spesielt som har skjedd. Hun nevnte noen småting for flere år tilbake, som hun mente jeg hadde forandret meg til det positive på, og det var det Det eneste som har skjedd det siste året, er at jeg har fått barn, og hun har fått beskjed om at hun ikke kan få barn. Jeg har prøvd å være der for henne så mye jeg kan med min nye livssituasjon. Har vært mye tilgjengelig på telefon og ofte spurt hvordan hun har det. Hun påstår at det at jeg har fått barn ikke har noe med saken å gjøre, men det kan jo ikke være sant. Kjenner meg så trist, føles som jeg går igjennom et samlivsbrudd. Føler meg så sviktet på en måte. Jeg prøvde å ta kontakt via melding noen dager etter telefonsamtalen, men hun var avvisende og kald i svarene sine. Jeg skrev at hun får ta kontakt med meg når hun ønsker det. Nå har det gått en måned uten noe kontakt. Jeg er redd for psyken hennes og kontaktet samboeren hennes, men fikk bare et kort svar derfra også, om at alt var bra med henne, men hun trengte ro. Hva kan man gjøre her? Jeg vil jo ikke mase mer på henne, men samtidig så bekymrer jeg meg veldig for henne. Dette er så ulikt henne. Noen som har noen råd, eller har opplevd det samme? Anonymkode: 2a1e5...4ea 3
GammelKaktus Skrevet 3. desember 2022 #2 Skrevet 3. desember 2022 Synes det var flott at hun valgte å gi deg beskjed om at hun ikke ønsket så mye mer kontakt, det hadde vært verre om hun ikke hadde gjort det. Så tenker jeg at det å få beskjed om at du ikke kan få barn en ganske vond og jævlig situasjon å være i og det å se de rundt en med småbarn er nok ikke enkelt så hun har nå valgt å skjerme seg selv. Du har sagt at hun kan ta kontakt når hun ønsker det så da ligger ballen i hennes hjørnet. Nå må du bare respektere hennes valg. Sånn er det bare av og til. Jeg har og en venninne som ikke kan få barn, og når vi treffes så prater vi aldri om at jeg har barn eller noe som har med barn å gjøre, rett og slett fordi det er for tungt for henne. De første årene etter at jeg fikk barn så møttes vi sjelden, litt fordi jeg var hjemme i permisjon ganske lenge og fordi hun jobbet en del i den tiden for det endte med et samlivsbrudd for hennes del, hun klarte ikke å leve med at hun tok fra eksen muligheten til egne barn. Nå treffes vi og tar en kaffe i ny og ne men alt som har med barn å gjøre er emner vi ikke går inn på. 3 3 2
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #3 Skrevet 3. desember 2022 La henne sørge i fred. Det må være en vond situasjon for henne. Anonymkode: 1969a...e2d 3 3 1
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #4 Skrevet 3. desember 2022 Lei meg på dine vegne! Gi henne tid, det må synke inn. Jeg fikk også beskjed om at jeg ikke kan få barn. Det gikk hardere og dypere innpå meg enn jeg trodde, og jeg trengte tid på å sprette tilbake så og si. Jeg trakk meg bort fra alle nære venner, jeg bare pakka meg selv inn i vatt så jeg slapp å se og høre noe, på en måte. Og i ALLEFALL de som har barn.. tenk deg hvor jævlig det er å løfte en baby og den pludrer, smiler, og strekker fingrene mot deg samtidig å vite at en sånn kan en aldri få selv. Jeg trodde ikke det skulle gjøre så vondt, det gjorde det. Går greit i dag, men det tok litt tid. Send julekort, send bursdagkort, la henne vite at du er der. Og jeg håper hun kommer tilbake. Anonymkode: f6be6...633 1 4
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #5 Skrevet 3. desember 2022 Har nok ikke noe med deg personlig å gjøre. Handler vel mer om det ang barn. Anonymkode: 22544...4c5 3
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2022 #6 Skrevet 3. desember 2022 Vondt for dere begge dere. Du har mistet en god venn, mens hun ripper nok opp i det vonde med at du har fått barn, men hun ikke. Om du er litt på talefot med samboeren nå, så ville jeg gitt beskjed om at hun bare ta kontakt om hun føler for det, og at du ønsker å være raus nok å ta henne tilbake om hun gjør. For dette handler nok mye om sorgen over at hun ikke kan få barn, selv om hun ikke sier det til deg. Anonymkode: f865c...6b3 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #7 Skrevet 4. desember 2022 Så vondt og trist. Dette handler nok om henne og ikke deg. Klart hun sier at det ikke har med barn å gjøre, men det høres nok ut som det er det. Bare gi henne tid. Hun vet du er der, og hun tar nok kontakt igjen når hun kommer seg. Det at samboer sier hun trenger ro, er vel et tegn på at det er noe. Han vil nok ikke utlevere henne. Kanskje hun er deprimert? Hvordan har psyken hennes vært før? Anonymkode: 83912...ee2 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #8 Skrevet 4. desember 2022 Når hun først ringte og sa at dere måtte kutte kontakten så burde hun vært ærlig på grunnen også. Det blir bare spekulasjoner fra din side på hva årsaken kan være. Har du fortalt til andre venner om hennes situasjon? At hun kan ha hørt det hun har fortalt deg i fortrolighet via andre? Anonymkode: 88d58...457 1
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #9 Skrevet 4. desember 2022 Jeg hadde en god venninne som brukte meg som hobbypsykolog når hun traff en ny mann. Han var sjalu og gråt når livet gikk i mot han. Jeg prøvde å høre på alt og være en god venn. En dag forlovet de seg og det fikk jeg vite via offentliggjøring på Facebook sammen med resten av verden. Det var veldig kjipt for jeg trodde vi var bedre venninner enn det, men da var det bare å akseptere at jeg var degradert fra god venninne til venninne/bekjent. Anonymkode: 88d58...457
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #10 Skrevet 4. desember 2022 Det er ikke så lett å si man kutter ut noen fordi man ikke kan få barn, da blir man ofte sett på som smålig. gi henne tid og se om hun kommer tilbake senere Anonymkode: 6250f...7b0 2
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #11 Skrevet 4. desember 2022 Hvis det er pga barn så gi henne den tiden hun trenger. Kanskje kommer alt til å bli som før om et år eller to når hun har fått sørge ferdig. Anonymkode: 7ec46...77d
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #12 Skrevet 4. desember 2022 Mange forståelsesfulle svar her i tråden, men synes dette er ganske ræva oppførsel av henne. Om du har gjort noe konkret feil, så må hun jo si det rett ut, så du i hvert fall vet sannheten. At hun sørger over egen barnløshet er ingen unnskyldning. Jeg ble selv konstatert som infertil tidlig i 30-årene grunnet sykdom og det var knalltøft, men jeg dumpet da ikke nære venner av den grunn. Om det gjør vondt å være rundt babyer så er man ærlig om hvorfor man holder litt avstand en periode, men man kutter ikke ut folk som har stilt opp for deg som venn i 15 år uten en solid forklaring. Anonymkode: 70d93...50c 3
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #13 Skrevet 4. desember 2022 Hun er ærlig om at hun ikke ønsker mer kontakt (fremfor bare å ghoste som hun kunne gjort), og du stiller spørsmål ved psyken hennes? og forsøker å gå bak ryggen hennes med å kontakte samboeren? Høres ut som hun har tatt rett avgjørelse, du virker ikke helt på nett. Og folk som har fått barn og påstår de ikke snakker om ungene tar alltid feil, de eneste de snakker om er alt som har med barn å gjøre, det flettes inn i hver eneste samtale. Kanskje hun heller ønsker å omgås venner uten barn når hun ikke kan få barn selv, og det er faktisk helt greit. Anonymkode: c9801...9d4
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #14 Skrevet 4. desember 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hun er ærlig om at hun ikke ønsker mer kontakt (fremfor bare å ghoste som hun kunne gjort), og du stiller spørsmål ved psyken hennes? og forsøker å gå bak ryggen hennes med å kontakte samboeren? Høres ut som hun har tatt rett avgjørelse, du virker ikke helt på nett. Og folk som har fått barn og påstår de ikke snakker om ungene tar alltid feil, de eneste de snakker om er alt som har med barn å gjøre, det flettes inn i hver eneste samtale. Kanskje hun heller ønsker å omgås venner uten barn når hun ikke kan få barn selv, og det er faktisk helt greit. Anonymkode: c9801...9d4 Nå sier jo denne venninna at barnløsheten ikke har noe med saken å gjøre, så TS har faktisk ikke fått noen ærlig grunn. Og som ufrivillig barnløs selv kan jeg si at det å skulle unngå alle folk med barn ikke er særlig gjennomførbart. Guess what, de fleste over en viss alder har barn, barn finnes overalt, og om du skal forsone deg med egen barnløshet så kan du ikke kategorisk unngå alle triggere. I hvert fall ikke over tid. Om man dumper folk man har stått nær halve livet så er man åpenbart ganske bortskjemt på vennefronten, for de fleste av oss vokser ikke sånne relasjoner på trær. Så kan det så klart være ymse legitime grunner til at TS nå ble dumpet, men venninna bør jo ha baller nok til å si det rett ut. Anonymkode: 70d93...50c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå