Gå til innhold

Var syk når det var julebord , kan jeg spørre om å få tilbake penger.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg jobber på en skole. Ansatte betaler selv for julebord . Det var 499 pr person påmeld . Leia av lokale og middag inkludert for de som betalte og meldte seg på. Jeg ble syk og kunne ikke dra på julebordet selv om jeg hadde meldt meg på og betalt. Kan jeg spørre om ¨få tilbake penger eller blir det dumt ? 

Anonymkode: c2730...815

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, selvfølgelig ikke. 

Anonymkode: 0443c...a93

• Liker 35
  • Nyttig 3
Skrevet

Det blir for dumt. 

Anonymkode: d9bc7...144

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei det er ikke refunderbart 

Anonymkode: 34d45...5b4

• Liker 16
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, all mat og annet er jo brukt (bestilt)  for deg selv om du ikke dukket opp.

Forstår ønske om penger tilbake for det var høy sum for julebord

Anonymkode: 6d2d8...a9f

• Liker 24
Skrevet

Du kan spørre om å få pengene tilbake.

Ja, det blir dumt.

• Liker 3
Skrevet

Meldte du deg av i god tid?

Anonymkode: 6cf16...47c

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Jeg jobber på en skole. Ansatte betaler selv for julebord . Det var 499 pr person påmeld . Leia av lokale og middag inkludert for de som betalte og meldte seg på. Jeg ble syk og kunne ikke dra på julebordet selv om jeg hadde meldt meg på og betalt. Kan jeg spørre om ¨få tilbake penger eller blir det dumt ? 

Vil du virkelig nedverdige deg på denne måten? Jeg hadde ikke tenkt tanken engang om jeg var deg.

• Liker 6
Skrevet

Det kommer an på om de rakk å avbestille maten. Hvis det var på restaurant og maten ble betalt etter at maten var spist og at den som var ansvarlig for pengene sittet igjen med dine penger kan du spørre. Hvis maten ble betalt i forkant basert på antall personer blir det for dumt. 

Anonymkode: 5e300...b5a

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, ille gvis de ikke fikk avbestilt maten

Anonymkode: 862be...941

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Det kommer an på om de rakk å avbestille maten. Hvis det var på restaurant og maten ble betalt etter at maten var spist og at den som var ansvarlig for pengene sittet igjen med dine penger kan du spørre. Hvis maten ble betalt i forkant basert på antall personer blir det for dumt. 

Anonymkode: 5e300...b5a

Var jo leie av lokalet 

Anonymkode: 5127d...20d

Skrevet

Hvem skal betale din del da tenker du?

Anonymkode: 5fe6a...825

• Liker 15
  • Nyttig 1
Skrevet

Derfor jeg aldri melder meg på ting som koster penger :D 

Anonymkode: ac44d...768

• Nyttig 1
Skrevet

Selvsagt kan du ikke det. 

Anonymkode: 53646...b50

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Når meldte du avbud? Det er litt vesentlig, spør du meg. 

Anonymkode: d3779...8b7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 3.12.2022 den 19.42):

Det er helt avhengig av hvordan avtalen er med dem som har leiet ut lokale og leverer mat. Men vil tro at det ikke er gjort en avtale som gjør at det vil bli refundert ved redusert antall deltaker. Alternativ er at dem som var på.julebordet, må.betale ekstra for maten din... så... nei... du kan ikke be om å få penger tilbake er mitt tips... og neste tips er å reflektere. 

• Liker 1
Skrevet

Hvis de som var ansvarlig for selskapet fikk beskjed i tide, så kan det hende de avbestilte din kuvert.  
Om du meldte inn din sykdom samme dag eller kvelden før så rakk de sikkert ikke å beregne mindre mat. 
Leiekostnad for lokalet har ingen innvirkning på din innbetalte egenandel. 
Det er en samlet kostnad uavhengig om en eller flere hadde meldt avbud

Anonymkode: 56fb4...4a0

• Liker 1
Skrevet

Så flaut å spørre om noe sånt 🥲

Anonymkode: a5374...464

• Liker 2
Skrevet

Risikoen med å melde seg på blant annet julebord er at beløpet må betales uavhengig av om man kommer eller ikke. 

• Liker 6
Skrevet

Hos oss er det bindende påmelding, tipper det er slik hos dere også. 

Men egenandelen var ganske høy, synes jeg. Jeg er vant til halvparten. 

Anonymkode: cfacb...1cc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...