Gå til innhold

Hvor lenge fra samtale til forsøk?


Gjest Hulderjenta

Anbefalte innlegg

Gjest Hulderjenta

Vi venter på ICSI, og har nå fått innkalling til time for samtale. All utredning er gjort, og timen er en frosamtale til forsøk. Hvor lang tid har det gått fra timen til man begynte med forsøk for dere andre som har vært igjennom dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi var til forsamtale på Porsgrunn i slutten av august og ble reservert uttak i uke 46. Jeg begynte med medisiner i midten av oktober.

De reserverer plass til dere ganske raskt, det er ihvertfall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noen erfaringer med dette. Ville bare ønske dere begge lykke til. Håper du Hulderjenta får reservert plass fort, og at dere begge får ønskebarnet. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vet dem (legene) at du har blitt gravid spontant?

Kjenner ei som var i lignende situasjon som deg, og hun mistet hun også, og dem fikk beskjed om å prøve igjen å egen hånd, for som de sa, siden hun ble gravid en gang, så var jo sjansene meget store for å lykkes igjen.

Så de måtte utsette prøverør, men var så heldige at det klaffet på egen hånd etter noen mnd, og den gangen gikk det bra.

Får håpe på at dine leger ser annerledes på det. Lykke til i allefall!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykke til, i alle fall.

Du skal ikke se bort fra at dere klarer det selv igjen nokså snart - mener å ha lest i dagboka di at problemet er dårlig sædkvalitet. Det bedrer seg når man slutter å røyke, vet du :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta

Takk for svar! Og oppmuntringer! :klem: til dere alle!

Nei, de i Porgrunn vet ikke at jeg ble spontant gravid. Det er et annet sykehus som har utredet oss, og søknaden om ICSI ble opprinnelig skrevet av gynekologen i mars i år :roll: Ting har bare tatt sinnsykt med tid, og så har vi byttet sykehus midt i ventetiden.. Og ble gravid etetr søknaden til det nye sykehuset var sendt, og vi har ikke hatt kontakt med dem siden.

Vi ønsker oss helst å lage barn igjen selv, og har lyst å sitte litt på gjerdet i forhold til forsøk. Men skal uansett dra og snakke med dem, og så ser vi.

Sædkvaliteten påvikes av røyking, det vet vi godt. Men nå er vi røykfrie begge to, og det kan nok virke inn positit. Sædkvaliteten er i sambos tilfelle nedsatt av helt konkrete fysiske grunner, så det er ingen mirkakelkur å slutte å røyke i så måte. Uansett er det bra å slutte å røyke, så det er vi glad for at vi har klart! Men vi skal til spesialist veldig snart og be om behandling med Pergotime eller lignende for å se om sædcelleproduksjonen kan stimuleres på en eller annen måte. Kanskej det hjelper oss, kanskje ikke.

Har i hvertfall fått nytt håp... Og det er jo sant som alle sier til oss nå for tiden, vi lykkes jo en gang. Jeg ble jo gravid, vi klarte det jo.. Så det kan jo skje igjen..

Takk for oppmunting og støtte, tårene renner hos meg..

Endret av Hulderjenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjest_NinaL

Klarte han å produsere nok levedyktige svømmere til at du ble gravid mens han ennå røykte - så er jo sjansene utvilsomt bedre nå.

Uansett andre problemer.

Stå på - mange her som krysser både det ene og det andre for dere. Barn er barn, og like velkomne enten de er blitt til i sengen eller et prøverør - men sengen er nå hakket mer sjarmerende.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hulderjenta
Klarte han å produsere nok levedyktige svømmere til at du ble gravid mens han ennå røykte - så er jo sjansene utvilsomt bedre nå.

:Nikke: :Nikke:

Takk for lykkeønskninger! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...