AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #1 Skrevet 1. desember 2022 Jeg er mann, 40 år gammel, samboer med ei fantastisk dame på 8 året. Vi har det ok sammen, ikke konflikter, men interessen for sex virker lik null. For oss begge egentlig, det er bare et ikke-tema. Jeg tar insj innimellom, men merker selv at det er litt halvhjerta, jeg har på en måte lyst, men gidder ikke prøve så hardt. Er usikker på hva samboeren tenker da jeg ikke helt tør å ta opp temaet i frykt for å ødelegge mer og kanskje frykter jeg litt at hun egentlig ikke vil fordi hun er lei av forholdet vårt. kan parterapi/ sexolog være en løsning? Noen med erfaring fra det? Eller dr det litt sånn at et døende sexliv er første tegn på at vi er på vei utfor stupet? bekymret mann… Anonymkode: 229bb...8ab
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #2 Skrevet 1. desember 2022 Det er helt normalt. Hvor gøy er det å ligge med samme person på åttende året? Ike spesielt gøy. Så helt naturlig at lysten da avtar. Anonymkode: e2488...a44 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #3 Skrevet 1. desember 2022 Mitt forhold med mannen min har vart i over 20 år. Vi har lite sex pga hans sykelige overvekt. Det er et ganske vanlig fenomen for såvidt. Men vi snakker om det i det minste. Jeg tror ikke nødvendigvis at forholdet er døende, men det kan fort bli det om dere ikke kommuniserer hva dere egentlig ønsker i et forhold og tar opp dette med sexlyst. Hvis forsøkene er halvhjerta og heller labre fra begge sider hadde det kanskje vært greit å ta en prat om dere syntes det er greit at dere ikke har sex. Pliktsex er liksom ikke svaret heller. Om forholdet skulle være på hell, spør deg selv dette. Vil du skilles som venner eller med bitterhet fordi den andre part gir opp? Anonymkode: f1e36...0c6 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #4 Skrevet 1. desember 2022 Jeg er samboer på 7 året, med samme mann. Vi har sex ca. 1 gang i mnd. Sex er ikke viktig for min del, det har det aldri vært. Samboer har Asberger, så det er nok en av grunnene til en noe laber sexlyst hos han. Vi har det fint ellers, krangler så og si aldri og koser oss på andre måter 😊 Jeg skal ikke si at det er sånn for dere. Men om du er usikker, så kan du vel snakke med henne? Bedre det, enn å gå rundt å lure... 😊 Anonymkode: cf710...1fb 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #5 Skrevet 1. desember 2022 Jeg lurer på akkurat det samme selv men har kun vært med min mann i 1 år. Vi har sex sjeldent og jeg savner det fordi det gir meg bekreftelse. Anonymkode: b332c...b09
Rosa Dartle Skrevet 1. desember 2022 #6 Skrevet 1. desember 2022 Jeg mener det er mulig å gjøre noe med. Vi har hatt sex med samme person i mer enn 8 år, og det er fortsatt digg og spennende. Dabbet av i småbarnsfasen, men tok seg fort opp igjen. Hvis du velger å ikke snakke om det, vil du uansett ikke komme noen vei. Men viktig at det skjer på en ok måte så det ikke blir et ubehagelig tema. Vi hadde en super veileder på familievernkontoret. Kan anbefales å prøve i alle fall 😊 1
AnonymBruker Skrevet 1. desember 2022 #7 Skrevet 1. desember 2022 50 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg lurer på akkurat det samme selv men har kun vært med min mann i 1 år. Vi har sex sjeldent og jeg savner det fordi det gir meg bekreftelse. Anonymkode: b332c...b09 Om du trenger sex for bekreftelse så er ikke mangelen på sex problemet. Problemet er at du trenger denne bekreftelsen av en eller annen grunn. Anonymkode: e2488...a44 2
Fioljenta Skrevet 3. desember 2022 #8 Skrevet 3. desember 2022 Hvis ingen av dere har lyst på sex, hvorfor skal dere da ha det? Jeg tror likevel det kan være lurt å prate om. Du skriver at du har ei fantastisk dame. Kanskje du kan si noe sånt som: «Jeg synes du er helt fantastisk og håper på et langt liv med deg. Jeg vet ikke hvorfor, men i det siste har sexlysten min dalt og det virker som om at din også er litt lavt. Synes du det er greit sånn vi har det nå, eller synes du vi skal gjøre noe med det?» Det kan jo være at begge går rundt og grubler på om den andre er lei forholdet… Uansett, kan jeg anbefale hverdagsromantikk! I mine øyne er kjærlighetsspråk genialt til å formidle kjærlighet. :-) 1
Fioljenta Skrevet 3. desember 2022 #9 Skrevet 3. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 1.12.2022 den 22.11): Det er helt normalt. Hvor gøy er det å ligge med samme person på åttende året? Ike spesielt gøy. Så helt naturlig at lysten da avtar. Anonymkode: e2488...a44 Tja, vi har passert åttende året og synes fortsatt det er gøy. Selv om det går i bølger (det skjer liksom litt andre ting i livet også), så synes jeg faktisk det blir gøyere og gøyere. Den første spenningen er borte for lenge siden, men vi blir jo tryggere og mer spesialtrente på hverandre. Og så er det vanvittig mye man kan finne på! 🤗 Så, at man forventer at det blir kjedeligere etterhvert, synes jeg er litt trist. Noen synes det er greit at lysten avtar, og da synes jeg de skal få slippe å føle på et press om å ha sex. Men det er fullt mulig å ha deilig sex i årevis med samme partner. Hvis det er det man vil. 1
Stillalive Skrevet 3. desember 2022 #10 Skrevet 3. desember 2022 Det er da helt normalt at sexlivet dabber av i perioder, nøkkelen er kommunikasjon. Joda, å ta opp dette under en samtale kan være ganske ubekvemt men nødvendig, man er tross alt to om forholdet. Vi hadde selv nedturer etter barnefødsler etc, man har vært lenge sammen og har ikke samme behov. Uten å utdype så fant jo vi vår vei som fungerer veldig godt hvor vi både har blitt mer aktive og har kommet nærmere hverandre. Men det handler om å gjøre en innsats for forholdet fra begge to.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå