Gå til innhold

Vil ikke dra likevel


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Når du er invitert til noe og sier du kommer, men den som har inviterer svarer på en måte som tydeliggjør at vedkommende er uinteressert i å møtes om ikke andre også kommer.

 

Ja, jeg mister lysten på å dra. Hvordan komme seg ut av det?

Anonymkode: 02ab3...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Si at du ikke har blitt mer voksen enn dette og at du ikke takler tanken på at dette ikke blir noe av dersom ikke hele gjengen møtes. Da slipper du å møte, sikkert både denne gangen og neste. 

Anonymkode: e9f2d...e4f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Si at du ikke har blitt mer voksen enn dette og at du ikke takler tanken på at dette ikke blir noe av dersom ikke hele gjengen møtes. Da slipper du å møte, sikkert både denne gangen og neste. 

Anonymkode: e9f2d...e4f

Vi er ikke en gjeng.

Anonymkode: 02ab3...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Si at du ikke har blitt mer voksen enn dette og at du ikke takler tanken på at dette ikke blir noe av dersom ikke hele gjengen møtes. Da slipper du å møte, sikkert både denne gangen og neste. 

Anonymkode: 

Altså det er den som inviterer som ikke vil møtes med mindre andre kommer. Ikke jeg.

 

Ts

Anonymkode: 02ab3...571

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tekstmelding: 

"Hei Karen, angående bungee jumping på lørdag - jeg oppfattet det slik at du føler det er mer gøy hvis vi er flere enn bare to, så kanskje vi skal avlyse og finne en annen gang det også passer Erika og Frederikke?" 

Anonymkode: c3c10...b65

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare ringt, vært hyggelig, og kanskje foreslått å flytte det til et tidspunkt der flere kan? Da jeg er enig i at det er hyggelig å samle flere. 

I alle fall ikke tatt en passiv-agressiv tone i melding, det skaper bare dårlig stemning. Og neste gang er du ikke invitert i det hele tatt. 

Anonymkode: 45f6b...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis det er til en aktivitet hvor det er mer gøy å være flere, så ser jeg null problem. 
 

Ikke vær så hårsår, si heller ja og la den andre organisere et nytt treff. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser selv at jeg var litt hårsår og skrev en hyggelig melding hvor vi ble enig om å utsette

 

Ts

Anonymkode: 02ab3...571

  • Hjerte 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror du må bare innse at det ikke er et genuint vennskap der siden det ikke var nok med bare deg og den andre personen om de andre ikke kunne/ville. 

Jeg tror jeg hadde fadet ut den kontakten og ikke invitert eller tatt kontakt, og sett hva motparten gjør av å ta kontakt og inkludere deg.

Anonymkode: ada2d...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror du må bare innse at det ikke er et genuint vennskap der siden det ikke var nok med bare deg og den andre personen om de andre ikke kunne/ville. 

Jeg tror jeg hadde fadet ut den kontakten og ikke invitert eller tatt kontakt, og sett hva motparten gjør av å ta kontakt og inkludere deg.

Anonymkode: ada2d...835

Det må jo være oppskriften på å stå igjen uten venner. 

Vi er (for å ta et av flere eksempler i omgangskretsen) en gruppe på seks der alle er veldig travle. Om vi forsøker å få til et førjulstreff og det plutselig bare er to-tre som kan så ønsker vi ikke å binde opp denne kvelden + en til. Og utsetter heller. 

Heldigvis forstår alle at det må være slik. Om en hadde blitt såret og fadet ut fordi de tok det personlig ville det nok vært like greit... Folk uten antenner er ganske slitsomme i lengden. 

Anonymkode: 45f6b...f6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det må jo være oppskriften på å stå igjen uten venner. 

Vi er (for å ta et av flere eksempler i omgangskretsen) en gruppe på seks der alle er veldig travle. Om vi forsøker å få til et førjulstreff og det plutselig bare er to-tre som kan så ønsker vi ikke å binde opp denne kvelden + en til. Og utsetter heller. 

Heldigvis forstår alle at det må være slik. Om en hadde blitt såret og fadet ut fordi de tok det personlig ville det nok vært like greit... Folk uten antenner er ganske slitsomme i lengden. 

Anonymkode: 45f6b...f6f

Det er bedre å stå uten venner enn å ha liksomvenner. Ingen vits i å lure seg selv.

Anonymkode: ada2d...835

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke tenk det værste hele tiden da. På noen aktiviteter er det jo morsomere å være fler. 

Anonymkode: 6762b...cbf

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 12/1/2022 den 15.55):

Det er bedre å stå uten venner enn å ha liksomvenner. Ingen vits i å lure seg selv.

Anonymkode: ada2d...835

Er helt enig og jeg ser ikke på dette og kommer ikke til å investere noe særlig:)

 

Ts

Anonymkode: 02ab3...571

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes det kommer an på hva det er snakk om.

Hvis det er snakk om noe så hverdagslig som en kjapp kaffe, hadde jeg også tenkt mitt hvis jeg var deg, TS, men hvis det er noe mer spesielt, julebord med vennegjengen, gå på et show eller aktivitet man har snakket om lenge, eller som er kjekkere med flere deltakere, skjønner jeg at den andre vil ha med resten av gjengen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...