Gå til innhold

Bakepulver og urin for å sjekke kjønn. Kjærringråd, har noen testet å fått riktig?


Teardrop

Anbefalte innlegg

Google sier: "Ta 2 teskjer natron i en plastkopp. Tiss oppi koppen. Bruser det eller skummer så blir det gutt. Skjer det absolutt ingenting så blir det jente."
Noen som har testet dette før de fikk vite kjønner av jordmor? Isåfall, var det rett?
Tenkte å prøve for moroskyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg prøvde. Første gang rundt uke 10,da skjedde det ikke noe. Prøvde igjen i uke 15 og da brusa det som øl. Ul sier jente, så om det stemmer så slo ikke testen riktig på meg. 

Anonymkode: d16fa...e55

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo 50% sjangs for at den viser riktig uansett da, så du kan like gjerne kaste krone og mynt. 

Anonymkode: 8366b...2be

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror dette er det dummeste jeg har lest noen sinne 🥲

Anonymkode: 80ac9...a44

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver gang dette kommer opp her så spør jeg hvilken mekanisme, hvilken reaksjon er det som liksom skal påvise kjønn. Hva er det i urinen som er annerledes om man bærer jente kontra gutt? Aldri noen som svarer på dette. Om dette var enkelt mulig å teste så ville man selvsagt kunnet kjøpt urintester for dette i butikken!

Anonymkode: 9e008...fcf

  • Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kan likegodt sjekke kinesisk fødselskart, det syns jeg har stemt både fir meg og andre 😊

Anonymkode: 0a570...e56

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Du kan likegodt sjekke kinesisk fødselskart, det syns jeg har stemt både fir meg og andre 😊

Anonymkode: 0a570...e56

Kinesisk kart og denne testen har faktisk samme resultat. Blir spennede å se hva jordmor sier etterhvert 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil bare nevne at bakepulver og natron ikke er det samme. 

Natron skummer i kontakt med syre (det er derfor det brukes i oppskrifter med kulturmelk osv), så teorien er vel at urinen er syrlig ved gutt. Har ikke trua, men prøv i vei! 

Anonymkode: 5288b...ae5

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du kan likegodt sjekke kinesisk fødselskart, det syns jeg har stemt både fir meg og andre 😊

Anonymkode: 0a570...e56

Det stemte ikke her. Heller ikke Ramzi-metoden, NUB-teorien eller natron-testen. Alle sa jente og jeg ønsket meg veldig jente, men inni magen ligger en gutt

Anonymkode: 752dd...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det stemte ikke her. Heller ikke Ramzi-metoden, NUB-teorien eller natron-testen. Alle sa jente og jeg ønsket meg veldig jente, men inni magen ligger en gutt

Anonymkode: 752dd...bae

Så heldig du er som skal få en frisk og fin gutt 💙 Jeg sitter her med min lille gutt på fanget nå, han er det fineste som noen gang har skjedd meg!

Folk må virkelig slutte med dette skuffet over gutt tullet. Jeg synes virkelig synd på barna deres som skal vokse opp i et hjem hvor de er uønsket fordi de har «feil kjønn». Gutten i magen din har ikke bedt om å komme til verden.

Anonymkode: 0a570...e56

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Moderne kjerringråd (som faktisk funker) er å tappe 2 ml blod fra mor etter uke 8. Sekvenser blodet, og skill ut DNA’et fra fosteret. Da kan du enkelt se om det har XX eller XY kromosomer.

Hvis du ikke har nødvendig utstyr hjemme kan du sende blodet i posten til en lab som gjør analysen for deg på noen dager.

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 1.12.2022 den 15.21):

Du kan likegodt sjekke kinesisk fødselskart, det syns jeg har stemt både fir meg og andre 😊

Anonymkode: 0a570...e56

Dette stemte ikke for meg. Ikke for venninnene mine heller. 

Anonymkode: df95a...991

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du vil få forskjellig resultat etter hvor du er i svangerskapet, og etter hva du har spist. Hvor mye purin du har spist, medisiner du tar, sykdommer du har, vekt,  osv...

Urinsyre påvirkes av det. Det har ingenting med barnets kjønn å gjøre. Det er syre som får base til å skumme. Natron er basisk. Bakepulver inneholder 1/4 natron. 

Anonymkode: 930c2...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Testet i uke 6 og da skummet det, ergo gutt. Nå i uke 12 skummer det ikke, så mistenker at fosteret mitt har skiftet kjønn. Nå vet jeg hvordan transpersoner blir til.

Anonymkode: b3824...6e7

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Teardrop skrev (På 30.11.2022 den 23.47):

Google sier: "Ta 2 teskjer natron i en plastkopp. Tiss oppi koppen. Bruser det eller skummer så blir det gutt. Skjer det absolutt ingenting så blir det jente."
Noen som har testet dette før de fikk vite kjønner av jordmor? Isåfall, var det rett?
Tenkte å prøve for moroskyld.

Tror noen har fått riktig kjønn av dette. Vil tippe rundt 50%.

Anonymkode: f7ac0...27a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Testet i uke 6 og da skummet det, ergo gutt. Nå i uke 12 skummer det ikke, så mistenker at fosteret mitt har skiftet kjønn. Nå vet jeg hvordan transpersoner blir til.

Anonymkode: b3824...6e7

Urinsyren forandrer mengde gjennom svangerskapet. +matinntak, osv. 

I uke 6 går foster fra å være kjønnsnøytral, til å danne kjønn. 

https://illvit.no/mennesket/kroppen/myte-avlivet-fostre-begynner-ikke-bare-som-hunkjoenn

Anonymkode: 930c2...aa5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...