Gå til innhold

Hva synes du om filmen "Full dekning"?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg så den i kveld og ble skuffet som jeg ofte blir når jeg ser norsk film.

En merkelig slutt var det også.

Hva synes du?

Anonymkode: dfca7...3f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det er en bra historie, men teaterstykket var bedre. Mer snert og humor og bedre skuespillere.

Anonymkode: 8ffc9...a06

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er en bra historie, men teaterstykket var bedre. Mer snert og humor og bedre skuespillere.

Historien er jo interessant, men jeg skjønte ikke hvorfor karakteren Tor Anders ikke fortalte til slutt at det var brorens mobil han leste meldinger fra og at han ikke var homofil/bifil, og at Harald var kjæresten til hans brorg

Skjønte ikke helt slutten 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det var jo uansett ikke ekte noe av det som skjedde. 

Hva mener du?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skuffende. Traileren så jo så lovende ut, og jeg synes generelt norsk film har tatt seg opp en del de siste 15 årene. 

Var litt sånn tv 2 såpe aktig

Anonymkode: 67b4c...d2c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

35 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva mener du?

Ts

Får ta det med spoiler da

Spoiler

Ingenting av det vi ser skjer i virkeligheten, det er bare tankespinn rundt hva som kunne skjedd hvis de ble med på leken. Du ser jo på slutten at de valgte å ikke gjøre det, dermed forble ting hemmelige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Får ta det med spoiler da

Vis skjult innhold

Ingenting av det vi ser skjer i virkeligheten, det er bare tankespinn rundt hva som kunne skjedd hvis de ble med på leken. Du ser jo på slutten at de valgte å ikke gjøre det, dermed forble ting hemmelige.

Jeg er litt trøtt og treig nå 🤦‍♀️men trodde at handlingen skjedde på ordentlig jeg, helt til slutten kom og da begynte jeg å lure på om dette var litt sånn "hvordan hadde denne kvelden vært hvis vi gjorde dette eksperimentet på ordentlig"? 

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er litt trøtt og treig nå 🤦‍♀️men trodde at handlingen skjedde på ordentlig jeg, helt til slutten kom og da begynte jeg å lure på om dette var litt sånn "hvordan hadde denne kvelden vært hvis vi gjorde dette eksperimentet på ordentlig"? 

Ts

Ja, det var sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg likte den. Jeg har ikke sett teaterstykket. 

Hvordan kan man ikke skjønne slutten? Det forklarer jo hele filmen. Minner meg om en gang jeg var i en bokhandel og en dame kom inn for å klage på en krimbok med åpen slutt (en bok jeg hadde lest). Hun mente at det måtte mangle noen sider fra trykkeriet. :hoho: 

Tips: Hvis autist/begrenset kognitiv funksjon/redusert evnenivå/svært konkretistisk tenkning: Se reality/dokumentarer/generelt ting som ikke gir rom for tolkning. 

Anonymkode: 2f40d...40c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Jeg likte den. Jeg har ikke sett teaterstykket. 

Hvordan kan man ikke skjønne slutten? Det forklarer jo hele filmen. Minner meg om en gang jeg var i en bokhandel og en dame kom inn for å klage på en krimbok med åpen slutt (en bok jeg hadde lest). Hun mente at det måtte mangle noen sider fra trykkeriet. :hoho: 

Tips: Hvis autist/begrenset kognitiv funksjon/redusert evnenivå/svært konkretistisk tenkning: Se reality/dokumentarer/generelt ting som ikke gir rom for tolkning. 

Anonymkode: 2f40d...40c

Insinuerer du at jeg er autist eller har begrenset kognitive funksjon?

Det er jeg ikke, men er syk med sår hals, er pjusk og har ligget under teppet og sløvet og sett på filmen.

Er sikker på om jeg blundet litt innimellom.

Ts

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (16 timer siden):

Er dette en norsk versjon av Le jeu? 

Anonymkode: a4498...cc7

En norsk versjon av den italienske originalen visstnok, men vet ikke hva den heter.

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 2.12.2022 den 15.40):

En norsk versjon av den italienske originalen visstnok, men vet ikke hva den heter.

Ts

Den italienske versjonen heter "Perfekte fremmede" / "Perfetti sconosiuti" og den har blitt gjenskapt ca. 20 ganger eller noe.... 

Anonymkode: b2499...6f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen som vet hva betydningen av de øredobbene var?  Tidlig i filmen ser vi Heidi (vertinnen) ta på seg noen øredobber.  Mot slutten gir hun øredobbene til Jørgen (?)  Så vidt jeg husker, er hennes mobil den eneste som ikke plinger i løpet av hele kvelden, og at hun dermed ikke har noen "egen" hemmelighet 

Spoiler

bortsett fra at hun, som er helsesykepleier, ikke klarer å få et tett og naert forhold til sin egen datter, da

Anonymkode: 66c40...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ts her.

Jeg tenkte at hun hadde hatt en affære med Jørgen og fått de av han..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 7.12.2022 den 0.37):

Er det noen som vet hva betydningen av de øredobbene var?  Tidlig i filmen ser vi Heidi (vertinnen) ta på seg noen øredobber.  Mot slutten gir hun øredobbene til Jørgen (?)  Så vidt jeg husker, er hennes mobil den eneste som ikke plinger i løpet av hele kvelden, og at hun dermed ikke har noen "egen" hemmelighet 

Skjul innhold

bortsett fra at hun, som er helsesykepleier, ikke klarer å få et tett og naert forhold til sin egen datter, da

Anonymkode: 66c40...069

Jørgen var Heidis hemmelighet, og hun følte seg derfor "trygg" da hun foreslo leken. Fikk seg jo noen overraskelser likevel, da. 

Jeg er usikker på om slutten viser at de faktisk ikke lekte leken, eller om den viser hva situasjonen hadde vært dersom de ikke hadde lekt leken. Begge varianter fungerer - og konklusjonen er vel at det er vanskelig å vite hva som er å foretrekke - å leve i visshet eller i uvisshet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...