Gå til innhold

Klarer ikke se bilder av min døde pappa.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg mistet faren min for en stund siden og har ikke turt å se bilder eller videoer av han i ettertid. Siste jeg hadde var fra sykehuset. Og når jeg kommer til det på kamerarullen så blar jeg fort forbi... 

Jeg savner pappaen min hver dag og begraver meg i sorgen. Føler meg også dårlig at jeg ikke klarer se på bilder av han og jeg får dårlig samvittighet 💔😢 jeg vil jo gjerne se på bilder av han. Jeg savner han jo. Men jeg synes det er så vondt. 

Anonymkode: 1ea98...e1f

• Hjerte 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ta det i ditt eget tempo💜 helt normalt å ikke klare det å se bilder av den som en har mistet fordi sorgen blir for stor. Det vil bli bedre🥰

Anonymkode: 62370...84b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg mistet faren min for en stund siden og har ikke turt å se bilder eller videoer av han i ettertid. Siste jeg hadde var fra sykehuset. Og når jeg kommer til det på kamerarullen så blar jeg fort forbi... 

Jeg savner pappaen min hver dag og begraver meg i sorgen. Føler meg også dårlig at jeg ikke klarer se på bilder av han og jeg får dårlig samvittighet 💔😢 jeg vil jo gjerne se på bilder av han. Jeg savner han jo. Men jeg synes det er så vondt. 

Jeg hadde det sånn da jeg mistet moren min. Det tok et år før jeg orket å se på bilder av henne ❤️

Anonymkode: 00278...b95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var i sjokk da mamma døde siden hun døde uventet og brått. Brukte bildene av henne (død og på sykehuset) for å få frem sorgen og innse at hun er borte. Hender jeg ser på bildene enda, med en sårhetsfølelse. (Ble gravid ikke lenge etterpå og savnet veldig å ha en morsfigur å dele ting med, pluss at hun så frem til å bli bestemor etter hvert.)

Vi er forskjellige alle sammen, reagerer ulikt når tragedien rammer oss. Ta den tiden du trenger, ta deg tid til å kjenne på og anerkjenne følelsene dine. Det er lov å ha det vondt og bare kjenne på at "alt" er vondt. Ikke press deg selv, bare flyt litt med. ♥️

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skal ikke ha dårlig samvittighet, sorgreaksjon er veldig individuelt ❤️ Jeg sliter med å se på nyere bilder av min pappa, tatt tiden før han døde. Jeg unngår også mange ting på mobilen, som meldinger, kontaktliste, bilder osv, for jeg vet jeg blir så lei meg... Det blir så virkelig at han ikke er her mer, og det fremkaller masse minner. Men om du vil se på bilder, kanskje du kan starte med de fra barndommen, eller fra da faren din var ung? Kanskje det hjelper å mimre det livet han hadde før han ble lagt inn på sykehus. Men ta det i eget tempo og ikke vær lei deg for at du ikke greier ta inn alt nå. Det at du savner pappan din så mye, betyr jo at han var svært viktig for deg og det visste han. Klem til deg ❤️ 

Anonymkode: 06a9c...186

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange klemmer til deg!

Det er vondt å miste noen. Og du må ta sorgen i ditt tempo. Jeg lærte noe veldig lurt, at man må ha aksept for at alle i en familie sørger ulikt. Så selvom du har søsken eller en mor som syns det er fint å se bilder av pappaen din, så betyr ikke det at du må se bildene akkurat nå.

Endret av Banjo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 29.11.2022 den 18.05):

Slik hadde jeg det også i starten, klarte ikke se bilder av min far etter han døde. 
Men, nå noen år etter, så er det bare gode minner å se bilde av han. 
I morgen ville han hatt bursdag, så da blir det en tur på graven ❤️

Anonymkode: 7a176...754

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening ; det er ikke galt å gråte og ha det vondt når man ser bilder av dem. Det er endel av bearbeidelse og sorgarbeid. Unnvikelse er ikke alltid det beste, man må tåle at det gjør vondt før sorgen tar en annen form og blir lettere å leve med. 

Har erfaring i sorg de siste årene. 

Anonymkode: 81280...293

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.11.2022 den 18.05):

Jeg skjønner deg så inderlig. Det er 16 år siden min mamma døde og det tok noen år før jeg klarte å se på bilder. Jeg har også bilder fra sisten julen liggende (rett før hun døde) og de har jeg ennå ikke helt klart å se på. Det er for vondt. Alt til sin tid ❤️  Kondolerer  tapet av din far. 

Anonymkode: c97aa...252

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er lei meg for at du har mistet faren din og jeg vet hvor vanskelig det er å se på bilder av ham. Det er helt forståelig at det gjør vondt å se på bilder av han og at du får dårlig samvittighet. Det er helt normalt å ha vanskelig for å se på bilder av noen man har mistet. Men jeg tror det er viktig å minnes de man har mistet, og kanskje bildene kan hjelpe deg med det. Jeg håper du finner veien til å få se på bilder av faren din og minnes de gode minnene du har av ham.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...