Gå til innhold

Vil hjelpe noen til jul, men går et døgn før personen svarer på mld mob.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ja jeg vil hjelpe noen her i omrd jeg bor til jul, med mat til jul og en gave, men når jeg skriver mld så går det rundt et døgn før jeg får svar. Jeg tenkte å kjøpe noe på black friday tilbud, men når jeg ikke får svar så får jeg ikke kjøpt heller det jeg hadde tenkt. Mtp str jeg ikke vet. Gidder heller ikke mase på personen. Har mest lyst til å kutte ut vedkommende når det er sånn. Jeg har ikke kjempe god økonomi heller, men kan prøve å hjelpe noen. Men får følelsen av at det er ikke så intressant når jeg ikke får svar. får bare lyst å gi blaffen. hva tenker andre?

Anonymkode: 5270c...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde jeg ikke giddet, da er personen utakknemlig. 

Anonymkode: 426ab...44a

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det hadde jeg ikke giddet, da er personen utakknemlig. 

Anonymkode: 426ab...44a

Ts her. Ja føler jo at det ikke betyr noe for vedkommende da at jeg tilbyr hjelp til jul. Det går jo 2 min å skrive en mld å svare på det jeg spør om ang å hjelpe vedkommende. sendte svar i går kveld og ennå ikke fått svar. Nei jeg orker ikke. 

Anonymkode: 5270c...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel sånn det blir når du egentlig bare vil gi deg selv en klapp på skuldra, og egentlig driter i hvordan andre har det. 

Anonymkode: 4596a...362

  • Liker 7
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde jeg droppet, og skulle vedkommende svare deg nå heretter så hadde jeg svart kort og greit tilbake at siden du ikke svarer på henvendelsene mine innen grei tid så blir dette vanskelig. Så trekker meg desverre. Alle jeg kjenner er på mobilen sin oftere så svar innen rimelig tid bør forventes. Da trender ikke vedkommende hjelpen så mye og er utakknemlig

Anonymkode: 61096...acb

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel sånn det blir når du egentlig bare vil gi deg selv en klapp på skuldra, og egentlig driter i hvordan andre har det. 

Anonymkode: 4596a...362

Nei jeg bryr meg om andre mennesker og vil gjerne hjelpe, men hadde tenkt å kjøpe noe som jeg kunne gi i gave, men da trenger jeg str til personen, og hadde tenkt å kjøpe i dag siden det er fortsatt black week. men har jo ikke fått svar på mld jeg sendte i går kveld. Jeg har ikke så god råd så jeg ville kjøpe på tilbud, men kan ikke kjøpe uten å vite str på det jeg skal kjøpe. Det minste jeg forlanger er et svar. Kan ikke skjønne at det må gå mange mange timer før en kan svare noen. 

Anonymkode: 5270c...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg forstår faktisk vedkommende. 
Det er så skamfullt å skulle be om hjelp, og spesielt hvis man får spørsmål om str, interesse, ønsker osv. 

Står i samme situasjon selv, og jeg føler meg som en tigger når jeg får lignende spørsmål. 
En ting er å ta imot noe DU har til overs eller velger. Det er noe helt annet å måtte komme med en slags ønskeliste. 
Det føles kravstort selv om jeg jo faktisk trenger hjelp. 
Det er en tøff situasjon å skulle ta imot på andres nåde når man alltid har klart seg selv tidligere. 
Ha tålmodighet ❤️

Anonymkode: f608a...a63

  • Liker 4
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at det er en person som ønsker hjelp? 

Anonymkode: c291c...f30

  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg forstår faktisk vedkommende. 
Det er så skamfullt å skulle be om hjelp, og spesielt hvis man får spørsmål om str, interesse, ønsker osv. 

Står i samme situasjon selv, og jeg føler meg som en tigger når jeg får lignende spørsmål. 
En ting er å ta imot noe DU har til overs eller velger. Det er noe helt annet å måtte komme med en slags ønskeliste. 
Det føles kravstort selv om jeg jo faktisk trenger hjelp. 
Det er en tøff situasjon å skulle ta imot på andres nåde når man alltid har klart seg selv tidligere. 
Ha tålmodighet ❤️

Anonymkode: f608a...a63

Ja jeg skjønner det. Er sikkert vanskelig å svare på det jeg spør om. Kanskje personen tenker å ikke virke grisk heller ovenfor meg. Hva vet vel jeg? Ja jeg får bare være tålmodig og se. Takk for at du gav meg en ny tanke ang denne situasjonen. Jeg vil gjerne hjelpe så. Håper du får den hjelp du trenger og i disse tider :)

Anonymkode: 5270c...c10

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er du sikker på at det er en person som ønsker hjelp? 

Anonymkode: c291c...f30

Ja fikk mob nr av vedkommende på finn så. 

Anonymkode: 5270c...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Ts her. Ja føler jo at det ikke betyr noe for vedkommende da at jeg tilbyr hjelp til jul. Det går jo 2 min å skrive en mld å svare på det jeg spør om ang å hjelpe vedkommende. sendte svar i går kveld og ennå ikke fått svar. Nei jeg orker ikke. 

Anonymkode: 5270c...c10

Føler ikke at du egentlig ønsker å hjelpe personen?

Det er ubehagelig å ta imot penger fra andre, spesielt om man vet at personen er typen som blir lett sur. Noe som ser ut til å stemme her eller hva? 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (Akkurat nå):

Føler ikke at du egentlig ønsker å hjelpe personen?

Det er ubehagelig å ta imot penger fra andre, spesielt om man vet at personen er typen som blir lett sur. Noe som ser ut til å stemme her eller hva? 

Nei jeg blir ikke lett sur. Jeg skal være tålmodig med personen har jeg bestemt meg for. 

Anonymkode: 5270c...c10

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja fikk mob nr av vedkommende på finn så. 

Anonymkode: 5270c...c10

Har du fått det via Finn hadde jeg droppa det, vedkommende har sikkert fullt opp med å svaree andre og mister oversikt

Anonymkode: 61096...acb

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja jeg skjønner det. Er sikkert vanskelig å svare på det jeg spør om. Kanskje personen tenker å ikke virke grisk heller ovenfor meg. Hva vet vel jeg? Ja jeg får bare være tålmodig og se. Takk for at du gav meg en ny tanke ang denne situasjonen. Jeg vil gjerne hjelpe så. Håper du får den hjelp du trenger og i disse tider :)

Anonymkode: 5270c...c10

Ja jeg føler meg grisk når jeg presiserer en form for ønskeliste. 
Det føles så feil liksom. 😕 

Når jeg ber om hjelp tar jeg veldig ydmykt imot det jeg får. 
Når jeg får spørsmål om et mer spesifikt ønske føles det som om jeg er kravstor istedenfor ydmyk. 
Det gjør en enorm forskjell 😕 

Takk for at mennesker som du finnes og vil bidra ❤️ Det betyr så utrolig mye 🙏❤️

Anonymkode: f608a...a63

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lillevill skrev (2 minutter siden):

Føler ikke at du egentlig ønsker å hjelpe personen?

Det er ubehagelig å ta imot penger fra andre, spesielt om man vet at personen er typen som blir lett sur. Noe som ser ut til å stemme her eller hva? 

Det er ikke snakk om å bli lett sur, TS sier jo at hun er avhengig av å kjøpe tingen på tilbud, ellers har hun ikke råd. 

Jeg har full forståelse for at hun blir frustrert, samtidig må man kanskje ha i bakhodet at den man hjelper kan ha utfordringer som gjør at det blir slik hun beskriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja fikk mob nr av vedkommende på finn så. 

Anonymkode: 5270c...c10

Hvordan har dette kommet i stand? Har personen satt inn en annonse på Finn? Det er veldig snilt av deg da, men vil jo tro det er mye merkelig der ute om du ikke vet hvem dette er engang. Pass på så du ikke blir lurt/ utnyttet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Jeg forstår faktisk vedkommende. 
Det er så skamfullt å skulle be om hjelp, og spesielt hvis man får spørsmål om str, interesse, ønsker osv. 

Står i samme situasjon selv, og jeg føler meg som en tigger når jeg får lignende spørsmål. 
En ting er å ta imot noe DU har til overs eller velger. Det er noe helt annet å måtte komme med en slags ønskeliste. 
Det føles kravstort selv om jeg jo faktisk trenger hjelp. 
Det er en tøff situasjon å skulle ta imot på andres nåde når man alltid har klart seg selv tidligere. 
Ha tålmodighet ❤️

Anonymkode: f608a...a63

Jeg tenkte det samme da jeg leste HI.
Hadde jeg vært i en situasjon hvor jeg skulle få hjelp, ville jeg heller hatt gjenstander som tilbys fordi vedkommende ikke skal ha dem mer, enn at jeg skulle kommet med en ønskeliste.

Anonymkode: 35b43...c13

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan stoler du på at noen på Finn faktisk trenger hjelp? 
Jeg hadde aldri giddet å sponse noen jeg aldri har sett over nett slik. 
Nærmeste jeg kommer som jeg har gjort er å kjøpe noe i Oslo fordi varen ikke lenger fantes i vedkommendes by, og sende det, men da dekket vedkommende kostnad for vare og frakt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ti10 skrev (8 minutter siden):

Det er ikke snakk om å bli lett sur, TS sier jo at hun er avhengig av å kjøpe tingen på tilbud, ellers har hun ikke råd. 

Jeg har full forståelse for at hun blir frustrert, samtidig må man kanskje ha i bakhodet at den man hjelper kan ha utfordringer som gjør at det blir slik hun beskriver.

Enten handler hun på tilbud eller så blir det ikke hjelp å få. Det er det jeg leser. Hun kan hjelpe personen uten å måtte handle på tilbud. Penger hjelper jo uansett. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ja jeg føler meg grisk når jeg presiserer en form for ønskeliste. 
Det føles så feil liksom. 😕 

Når jeg ber om hjelp tar jeg veldig ydmykt imot det jeg får. 
Når jeg får spørsmål om et mer spesifikt ønske føles det som om jeg er kravstor istedenfor ydmyk. 
Det gjør en enorm forskjell 😕 

Takk for at mennesker som du finnes og vil bidra ❤️ Det betyr så utrolig mye 🙏❤️

Anonymkode: f608a...a63

Ja er enormt mange som ønsker hjelp til jul i år og ser det overalt egentlig. Leser og at folk har kontaktet frelsesarmeen og andre steder, og de må stå på venteliste pga stor pågang. Er ikke sikkert alle hjelpeorganisasjoner klarer å hjelpe alle som trenger det til jul i år. Det er forferdelig syns jeg. Jeg blir trist i mitt hjerte over all fattigdom i dette landet. Hadde jeg vært rik så hadde jeg hjulpet så mange jeg kunne, men er ikke det. 

Anonymkode: 5270c...c10

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...