AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #1 Del Skrevet 27. november 2022 Synes DU at musikken var bedre før? Eller synes du det er bedre nå eller like bra? Og hvor gammel er du? Selv foretrekker jeg musikken fra 80, 90, og tidlig 00. Liker de aller fleste sjangre. Er en del bra som lages nå også, men er færre nytt enn gammelt jeg liker. K, nærmer meg 40 (musikken jeg foretrekker er musikken jeg har vokst opp med, det har jo sikkert en god del å si, men for alt jeg vet kan det være mange yngre som foretrekker "gammel" musikk også) Anonymkode: 77016...61c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Motelvibes Skrevet 27. november 2022 #2 Del Skrevet 27. november 2022 Enig med deg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #3 Del Skrevet 27. november 2022 Syns 90/00-tallet har den verste musikken. Banal og simpel. Selv liker jeg musikk fra 60 og 70-tallet. Lages mye bra musikk i dag også. Anonymkode: 1d18f...954 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. november 2022 #4 Del Skrevet 27. november 2022 Mye av musikken som "lages" i dag lages jo slik at det er en rask rytme og det skjer noe hele tiden. Det bygger seg ikke opp, det har ikke innledninger og et høydepunkt, musikk en kan føle og leve seg inn i. Jeg har Spotify og flere av sangene jeg hører på har blitt endret på Spotify, det er fjernet partier med låt og noen ganger tekst, eller lagt til. Nei, det var bedre før, dette konstante behovet for at det må skje noe hele tiden og aldri et tregt øyeblikk, ødelegger alt. Anonymkode: e0979...1dc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Athena Catalina Skrevet 28. november 2022 #5 Del Skrevet 28. november 2022 Enig, foretrekker musikk fra 70-90 tallet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. november 2022 #6 Del Skrevet 28. november 2022 Nei, igrunnen ikke. Det lages enormt mye bra musikk i dag, sannsynligvis mer enn noengang før. Men, du finner det ikke på hitlistene, så om spørsmålet er om listetoppene var bedre før, ja, da er jeg helt enig. Anonymkode: 91eb5...bf1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Entern Skrevet 4. desember 2022 #7 Del Skrevet 4. desember 2022 Popmusikk/listemusikk var mye bedre før. Men det gis ut masse fantastisk musikk fortsatt. Masse bra metal 🤘👍 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Diry72 Skrevet 4. desember 2022 #8 Del Skrevet 4. desember 2022 (endret) AnonymBruker skrev (På 27.11.2022 den 22.24): Mye av musikken som "lages" i dag lages jo slik at det er en rask rytme og det skjer noe hele tiden. Det bygger seg ikke opp, det har ikke innledninger og et høydepunkt, musikk en kan føle og leve seg inn i. Jeg har Spotify og flere av sangene jeg hører på har blitt endret på Spotify, det er fjernet partier med låt og noen ganger tekst, eller lagt til. Nei, det var bedre før, dette konstante behovet for at det må skje noe hele tiden og aldri et tregt øyeblikk, ødelegger alt. Anonymkode: e0979...1dc Det er masse musikk som bygger seg opp. Iallfall innen elektronisk musikk. Man ønsker jo at det skjer noe hele tiden, samtidig som man får flere høydepunkter . Har ikke Spotify, men sjekker musikksider. På radioen så får det stort sett i populærmusikk, med mindre er på mindre radiostasjoner. Men nå hører jeg svært lite på norsk radio. Endret 4. desember 2022 av Diry72 Ekstra info 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jodle Skrevet 4. desember 2022 #9 Del Skrevet 4. desember 2022 Jeg synes det er mye bra,gammel musikk, men også en del ny musikk som er bra. Men er ikke spesielt begeistret for alle nye versjoner av gamle sanger. Liker best de originale da.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
klarinetta Skrevet 4. desember 2022 #10 Del Skrevet 4. desember 2022 Man liker jo den musikken man fikk mest følelser for da man først hørte den, typisk i ungdomsårene. Vi forbinder så musikken med de gode følelsene. Musikk har ikke objektive kvaliteter, ingenting har det - altså, hver sin smak, som det heter på godt norsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helene Skrevet 4. desember 2022 #11 Del Skrevet 4. desember 2022 Både ja og nei. Jeg elsker musikken fra mine yngre dager. Men der er så mye fint som kommer ut i dag. Har ikke snøring på navn, komponister eller sangere. Men der er så mye fin ny musikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. desember 2022 #12 Del Skrevet 4. desember 2022 Nei, det lages nok utrolig mye bra musikk i dag også, men hele kulturen rundt musikken har forandret seg. Før internett tok over så var musikkutgivelser i større grad begivenheter. De aller fleste eller i hvert fall mange hadde et forhold til f.eks. Beatles, The Clash, Dylan eller Bowie, og når en ny plate kom ut var det veldig definerende for ungdomskulturen. Man kjøpte musikk fysisk og folk spilte platene sine ihjel. Selv om du ikke likte f.eks. Bowie så kunne du ikke unngå å kjenne mange av sangene fordi de var så sentrale i kulturen. Det oppsto også subkulturer rundt ulike band og sjangre, f.eks. pønkere. Journalistikken rundt musikken var veldig aktiv og løftet fram bra greier til folk flest. I dag er musikkulturen mye mer fragmentert og vanskelig å samles om, det er vanskelig å få oversikt og mye drukner i det store internetthavet. Spotify gjør at folk ikke er så knyttet til album lenger, verden stopper ikke opp når x eller y gir ut ny plate. Hvermansen får gjerne ikke med seg så mye mer enn musikken som spilles på radioen/topplista, og det er det mest generiske pop-opplegget. Anonymkode: 7f9df...14f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jaeols Skrevet 5. desember 2022 #13 Del Skrevet 5. desember 2022 Musikken fra 60 og 70-tallet var den beste for meg. Nå kommer det nesten bare ræl! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FrankDrebin Skrevet 5. desember 2022 #14 Del Skrevet 5. desember 2022 Liker best 80-talls, selv om det sikkert har mye med nostalgi å gjøre. Hoppet av etter tidlig 90-tall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Agent smith Skrevet 6. desember 2022 #15 Del Skrevet 6. desember 2022 Musikken er verken bedre eller dårligere enn før. At man synes musikken var bedre før er bare et tegn på at man begynner å bli gammel😁 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thanos Skrevet 6. desember 2022 #16 Del Skrevet 6. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 27.11.2022 den 21.28): Synes DU at musikken var bedre før? Eller synes du det er bedre nå eller like bra? Og hvor gammel er du? Selv foretrekker jeg musikken fra 80, 90, og tidlig 00. Liker de aller fleste sjangre. Er en del bra som lages nå også, men er færre nytt enn gammelt jeg liker. K, nærmer meg 40 (musikken jeg foretrekker er musikken jeg har vokst opp med, det har jo sikkert en god del å si, men for alt jeg vet kan det være mange yngre som foretrekker "gammel" musikk også) Anonymkode: 77016...61c Musikken var bedre før. Også objektivt sett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #17 Del Skrevet 6. desember 2022 Ja, fordi jeg er 45. Anonymkode: c136a...0f1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ænema Skrevet 6. desember 2022 #18 Del Skrevet 6. desember 2022 70-80-90 ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #19 Del Skrevet 6. desember 2022 Langt bedre før, i snitt. Popmusikken nå er stort sett så j*vlig at jeg blir irritert sekundet jeg hører den, for den mangler alt og inneholder noe mellom ingenting og irriterende lyder. Det lages mye bra enda i mer obskure genre, men knapt noen unge aner hva dynamisk lyd og ekte vokal høres ut som. Lyden skrus så høyt at det blir fullt av distortion på godt norsk, og mer enn fem minutters lytting er utmattende. 70-tallet var kanskje best. Talent, god og dynamisk lyd, bra instrumentering, før digitalisering av alle lyder osv. Anonymkode: 2c1ce...415 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. desember 2022 #20 Del Skrevet 6. desember 2022 Er født på midten av 90-tallet og har virkelig ikke peiling på hva som har skjedd i musikkverdenen etter at jeg slutta på videregående. Interessen for ny musikk bare forsvant. Nå går jeg bare lengre og lengre tilbake. Synes 60 og 70 tallet har de beste låtene antagelig. Anonymkode: 0c911...a48 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå